4461
Допуснали са техническа грешка.
Не се притеснявайте, просто им обърнете внимание за напред.
Не се притеснявайте, просто им обърнете внимание за напред.
4462
Данъци и счетоводство » Re: Издадена фактура по ДДС
22.08.2013, 12:23Ако Вие сте издали фактура с начислен ДДС, това е нарушение.
4463
Данъци и счетоводство » Re: Издадена фактура по ДДС
22.08.2013, 12:22Ако доставчикът е регистрирано по ЗДДС лице и има основание за начисляване на ДДС, то фактурата е правилно издадена с начислен ДДС.
Вие си я осчетоводявате по общата сума.
Вие си я осчетоводявате по общата сума.
4464
ТРЗ и осигуряване » Re: Изчисляване на данък от наем на магазин при наемодател с ТЕЛК
22.08.2013, 10:16Здравейте,
При изплащане на съответната сума от 333,33 лв. на всеки един от наемадателите издавате СИС и Служебна бележка.
Ползвайте калкулатора на форума, много е удобен. Автоматично издава и съответните документи. Там е указано какво се отразява при наемодател с ТЕЛК. Попълвайте данните внимателно.
http://www.kik-info.com/calculators/naem.php
Ако се получи, че не дължите данък, просто не подавате декл. по чл. 55.
Което не значи, че не подавате информация в справката по чл. 73 до 30-ти април на следващата година.
При изплащане на съответната сума от 333,33 лв. на всеки един от наемадателите издавате СИС и Служебна бележка.
Ползвайте калкулатора на форума, много е удобен. Автоматично издава и съответните документи. Там е указано какво се отразява при наемодател с ТЕЛК. Попълвайте данните внимателно.
http://www.kik-info.com/calculators/naem.php
Ако се получи, че не дължите данък, просто не подавате декл. по чл. 55.
Което не значи, че не подавате информация в справката по чл. 73 до 30-ти април на следващата година.
4465
Данъци и счетоводство » Re: Префактуриране на международен транспорт
22.08.2013, 06:48На какво основание българският доставчик Ви е издал фактура с нулева ставка, какво пише в самата фактура?
4466
ТРЗ и осигуряване » Re: Договор за управление без заплата
21.08.2013, 18:39Може.
Вижте тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=4995.0
Друг е въпросът, че при ревизия може проверяващите да приложат чл. 124а от ДОПК.
Вижте тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=4995.0
Друг е въпросът, че при ревизия може проверяващите да приложат чл. 124а от ДОПК.
4467
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
21.08.2013, 14:48ако договоря нова сума по НА 47200лв, то тогава и нотариалната такса ще е различана, както и данъка по прехвърляне, оттам и цялото ДДС.
Все пак данъците и таксите са впряка зависимост от сумата в НА. Първопричината е сумата по НА, а следствието е изчислената нот.такса и данъците. Всяка една промяна на сумата в НА води и до промяна на следващите се нотариална такса, а от там и на ДДС-то.
Т.е договарям с клиента сделка за 45000лв, звъня на нотариуса и го питам: колко ще ми е таксата при тази сума в НА, отговаря 2000лв. Значи ДДС върху тази сума ми е 400лв. Добре, включвам я в сумата по НА и тя се променя на 45400лв. Не мога да считам, че съм я включила предварително в онези 45000лв, тъй като не може да включиш нещо, чиито размер не знаеш. И веднага имаме нова сума по НА, от която изчислените такси и данъци ще са различни.
Също така, ако приемем, че ДДС върху нотариалната такса и данъците се съдържа в сумата по НА /съответно платена е от клиента/ не се ли стига до абсурдната ситуация да се начисли нотариална такса върху ДДС-то за нотариална такса, както и върху ДДС-то върху данъците и таксите,като от своя страна пък ДДС-то върху нот.такаса и данъка зависи от размера на самата нот.такса и данък.
Всеки един продавач зависи от пазарната конюнктура в страната. Ако пазарната цена е под себестойността, няма пречка да се изповяда сделка с по-ниска цена от себестойността. За целите на ЗДДС се регулираше данъчната основа при по-ниска продажна. Все пак понятията стойност и данъчна основа не са идентични, съответно във фактурата те могат да бъдат с различен размер. Както и не е задължително клиента да плати цялата данъчна основа. Все пак увеличението на данъчната основа с нотариалната такса, таксите по ЗМДТ клиентът може вече да ги е платил директно на нотариуса.
Аз приемам, че в НА имаме стойност /продажна цена, съответно приход/ и 20%ДДС върху тази стойност. Това е платил и клиента.
Трудно ми е да схвана логиката Ви
Също така не разбрах целта на горното изложение.
Дано е полезно на колегите, колебаещи се как да осчетоводяват продажбата на недвижими имоти, подлежаща на облагане с ДДС.
4468
Данъци и счетоводство » Re: Платен отпуск
21.08.2013, 14:05Примерно 310 : 23 * 12 = 161,74 лв.
4469
Данъци и счетоводство » Re: Платен отпуск
21.08.2013, 13:24Зависи колко дни вече е ползвал, има ли неизползвани дни от миналата година, какво е възнаграждението и т.н.....
4470
ТРЗ и осигуряване » Re: Неподаден болничен лист!!!
21.08.2013, 13:13Това е начинът! Подайте болничния, отразете го коректно и продължавайте да водите жената.Тя реално си работи момичето иска да си работи, но личния лекар си й е издал болничен 45 дни преди раждане. Има ли забрана да не работи в този период??
След като прекрати дейност фирмата, съкратим всички работници и оставим само нея от НОИ ми обясняват че тя ще си ползва всички останали права като ги придобие, и може да се спре осигуряването и на СОЛ като подаваме единствено Д1 за служителката ....?!?!? Не вярвам!!!!!!!!!!
А как мислите да я съкратите по време на болничен?
А бременната може да е работила до раждането не по свое желание, а се имат предвид случаите на преждевременно раждане, мисля.
4471
Данъци и счетоводство » Re: Осчетовдяване на разпределените суми по Единната сметка
21.08.2013, 13:06Аз пък осчетоводявам по справката за платени задължения на НАП.
В края на краищата, техният софтуер определя какво и кога ще се плати. Аз мога да си мисля, че съм превела осигуровки, но в същност с тези пари е погасено задължение по корпоративен данък.
Колкото до кюпа, и аз имах такава идея в началото, но ще затрудни вътрешните ни разчети. Уедряване съм направила само в осигуровките, които преди бяха с много аналитичности, но сега не мога да поддържам информацията за движението по тяхното погасяване коректно по аналитични признаци. Няма как да разбереш колко лв. от частично погасена Д6 за какво са отишли.
Уточнение: фирмите ми са с много стари задължения
В края на краищата, техният софтуер определя какво и кога ще се плати. Аз мога да си мисля, че съм превела осигуровки, но в същност с тези пари е погасено задължение по корпоративен данък.
Колкото до кюпа, и аз имах такава идея в началото, но ще затрудни вътрешните ни разчети. Уедряване съм направила само в осигуровките, които преди бяха с много аналитичности, но сега не мога да поддържам информацията за движението по тяхното погасяване коректно по аналитични признаци. Няма как да разбереш колко лв. от частично погасена Д6 за какво са отишли.
Уточнение: фирмите ми са с много стари задължения
4472
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
21.08.2013, 12:38Ваня,
Помислете върху следното:
1. Явяват ли се местният данък, нотариалната такса и таксата вписване част от себестойността?
2. Всичките изброени влизат в увеличението по чл. 26, ал. 3, но ДДС има само върху нотариалната такса.
Те служат за определяне на ДО, от която се начислява ДДС, но на какво основание ги включвате в стойността на актива? Това са различни неща.
3. Няма никакво значение кой ги плаща от гледна точка на издаваната фактура. Който ги плаща, той има съответния документ за разход на свое име и си отчита този разход по обичайния ред.
За примера от минало време със себестойност 39 000 лв. и увеличения 2 000 лв.:
Имате ДО по чл. 26 и 27 - 41 000 лв.
ДДС - 8 200 лв.
Договаряте цена по НА - 47 200 лв. Увеличенията не се вписват на 2-ри ред във фактурата.
Фактурата е:
ДО - 39 000
ДДС - 8 200
Сума - 47 200
Щом нямате право да продавате под себестойност, това означава, че не може да се сключи сделка и да се оформи НА под себестойност.
Колкото до позоваването на преминали успешно ревизии, и аз използвах вчера този аргумент, но сега си давам сметка, че не е особено меродавен. При разнообразието на счетоводни и данъчни казуси не всеки проверяващ познава в детайли материята, която проверява. С тази практика да се избират произволни екипи, а не специализирани в дадена област, преди години имах случаи да обяснявам на серия проверяващи "Що е то коносамент и има ли почва у нас ?", но ... това е вече за Говорилнята
Помислете върху следното:
1. Явяват ли се местният данък, нотариалната такса и таксата вписване част от себестойността?
2. Всичките изброени влизат в увеличението по чл. 26, ал. 3, но ДДС има само върху нотариалната такса.
Те служат за определяне на ДО, от която се начислява ДДС, но на какво основание ги включвате в стойността на актива? Това са различни неща.
3. Няма никакво значение кой ги плаща от гледна точка на издаваната фактура. Който ги плаща, той има съответния документ за разход на свое име и си отчита този разход по обичайния ред.
За примера от минало време със себестойност 39 000 лв. и увеличения 2 000 лв.:
Имате ДО по чл. 26 и 27 - 41 000 лв.
ДДС - 8 200 лв.
Договаряте цена по НА - 47 200 лв. Увеличенията не се вписват на 2-ри ред във фактурата.
Фактурата е:
ДО - 39 000
ДДС - 8 200
Сума - 47 200
Щом нямате право да продавате под себестойност, това означава, че не може да се сключи сделка и да се оформи НА под себестойност.
Колкото до позоваването на преминали успешно ревизии, и аз използвах вчера този аргумент, но сега си давам сметка, че не е особено меродавен. При разнообразието на счетоводни и данъчни казуси не всеки проверяващ познава в детайли материята, която проверява. С тази практика да се избират произволни екипи, а не специализирани в дадена област, преди години имах случаи да обяснявам на серия проверяващи "Що е то коносамент и има ли почва у нас ?", но ... това е вече за Говорилнята
4473
Данъци и счетоводство » Re: Пътни листове
21.08.2013, 07:08За тези подробности всяка фирма трябва да си има вътрешни правила и да постига като краен резултат коректен документооборот.
Вината може да не е нито на шофьорите, нито на прекия ръководител, а на управителя. Обърнете се към него за съдействие.
Вината може да не е нито на шофьорите, нито на прекия ръководител, а на управителя. Обърнете се към него за съдействие.
4474
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
20.08.2013, 17:30Аз пък разсъждавам така:
Изповядана е сделка за 45 000 лв. От тях 7 900 са законово определения ДДС, платен от клиента и преведен от доставчика в РБ.
Колко е нетния приход от продажбата на имота? - 37 100 лв. Е, защо тогава веднъж ще отчета в приход с 400 лв повече по 701-ва и втори път ще увелича финансовия резултат с още 400 лв. заради 609-та? Защо да плащам 80 лв. корпоративен данък повече?!
Колко е стойността на имота, който е закупил клиента? От къде идват 37 500 лв. по които да заприходи ДМА, след като е платил 45 000 лв, от които 7 900 ДДС? Теоретично, ако клиентът няма друга покупка и други продажби, той ще си възстанови 7 900 лв. от ДДС под формата на актив (пари в банката), ще има актив (ДМА) за 37 500 лв., а пасив - 45 000 лв.?! На мен така не ми е балансирано, съжалявам. Ще продължа да си осчетоводявам както до сега.
Благодаря, че се включихте, Ваня - хубава дискусия се получи!
Изповядана е сделка за 45 000 лв. От тях 7 900 са законово определения ДДС, платен от клиента и преведен от доставчика в РБ.
Колко е нетния приход от продажбата на имота? - 37 100 лв. Е, защо тогава веднъж ще отчета в приход с 400 лв повече по 701-ва и втори път ще увелича финансовия резултат с още 400 лв. заради 609-та? Защо да плащам 80 лв. корпоративен данък повече?!
Колко е стойността на имота, който е закупил клиента? От къде идват 37 500 лв. по които да заприходи ДМА, след като е платил 45 000 лв, от които 7 900 ДДС? Теоретично, ако клиентът няма друга покупка и други продажби, той ще си възстанови 7 900 лв. от ДДС под формата на актив (пари в банката), ще има актив (ДМА) за 37 500 лв., а пасив - 45 000 лв.?! На мен така не ми е балансирано, съжалявам. Ще продължа да си осчетоводявам както до сега.
Благодаря, че се включихте, Ваня - хубава дискусия се получи!
4475
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
20.08.2013, 16:22Приемам аргументите Ви.
Имам следващ въпрос - чисто технически - какви са стойностите които осчетоводявате по следните сметки (нека продължим да ползваме числата от примера):
- Приходи от продажби
- Начислен ДДС при продажбите
- Клиенти
Имам следващ въпрос - чисто технически - какви са стойностите които осчетоводявате по следните сметки (нека продължим да ползваме числата от примера):
- Приходи от продажби
- Начислен ДДС при продажбите
- Клиенти
4476
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
20.08.2013, 15:40по примерните данни предполагам е техническа грешка?
стойност: 37500лв
данъчната основа -39 500лв и точно тя намира отражение в дневник продажби,
ДДС - 7900лв
а сумата за плащане 45000лв,
но може сумата за плащане да е и 45400лв, ако купувачът ще плати цялото ДДС, както върху продажната стойност на имота, така и върху данъците и таксите. Ако купувачът е данъчно задължено лице, рег. по ЗДДС и иска да ползва пълната стойност на ДДС-то по фактурата /7900лв/, трябва да го е платил изцяло, иначе ще ползва само до платения размер - 7500лв.
Може и сумат ана плащане да бъде 47400лв /стойност по НА без ДДС+данъци и такси+ДДС/
За да не оставяме да витаят предположения - не, не е техническа грешка.
Предложете, моля, вариант на фактура, която да отговаря на основанието за нейното издаване - Нотариалния Акт, в който е записано, че собствеността е прехвърлена изцяло срещу сумата от 45 000 лв.
4477
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
20.08.2013, 11:06Ако правилно разбирам в дневник за продажби вписвате данъчната основа без увеличението с таксите, а увеличението се вписва само информативно във фактурата.Така ли е?!
Според примера в дневник продажби записвам
- ДО - 37 100
- ДДС - 7 900
4478
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
20.08.2013, 10:30Какво пишете във фактурата?т.е. да разбирам, че в дневника се включва увеличената данъчна основа, върху която всъщност се изчислява ДДС-то?!
Аз отразявам увеличената ДО в текстовата част заедно с основанието.
1. Ако в НА пише, че имотът се продава за 45 000 лв. и не е уточнено, че е без ДДС, се приема, че ДДС е включен в тези 45 000 лв.
Имаме и 2000 лв. местен данък, такса вписване и т.н.
ДО = 45 000 : 1,2 + 2000 = 39 500
ДДС = 39 500 * 20 % = 7 900
Във фактурата описвам в текстовата част ДО, а иначе отразявам
- стойност на сделката - 37 100
- начислен данък - 7 900
- обща сума - 45 000
В дневниците се отразяват данъчните документи във вида, в който са издадени.
Имам ежемесечно такива продажби, имала съм ревизии от НАП, отчетът ми се заверява от одитор, който детайлно гледа тези фактури. От всички проверяващи това е прието за правилно.
2. Ако в НА е изрично записано, че цената е без ДДС, си добавяте таксите и начислявате ДДС, което отразявате по обичайния начин във фактурата.
4479
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
20.08.2013, 09:33Увеличената данъчна основа е за целите на определяне на данъка.
Аз включвам в дневник продажби фактурата така, както съм я издала на купувача.
Аз включвам в дневник продажби фактурата така, както съм я издала на купувача.
4480
ТРЗ и осигуряване » Re: Прекъсване на майчински при създаване на нова фирма
20.08.2013, 07:42Здравейте,
Само по себе си регистрирането на фирма не е основание за самоосигуряване. Съпругата Ви има задължение да се регистрира като СОЛ при започване на дейност на фирмата.
От друга страна, започването на трудова дейност не е основание само по себе си за прекъсване изплащането на парично обезщетение заотглеждане на малко дете.
Според чл. 46, ал. 3 от КСО:
(3) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Парично обезщетение за временна неработоспособност и за бременност и раждане не се изплаща на лица, упражняващи трудова дейност, която е основание за осигуряване за общо заболяване и майчинство през периодите, за които са издадени актове от здравните органи.
Ако съпругата Ви се осигурява като СОЛ, без да се осигурява за ОЗМ и не ползва болнични като СОЛ, може да продължи да получава пълния размер на майчинството.
Само по себе си регистрирането на фирма не е основание за самоосигуряване. Съпругата Ви има задължение да се регистрира като СОЛ при започване на дейност на фирмата.
От друга страна, започването на трудова дейност не е основание само по себе си за прекъсване изплащането на парично обезщетение заотглеждане на малко дете.
Според чл. 46, ал. 3 от КСО:
(3) (Нова - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Парично обезщетение за временна неработоспособност и за бременност и раждане не се изплаща на лица, упражняващи трудова дейност, която е основание за осигуряване за общо заболяване и майчинство през периодите, за които са издадени актове от здравните органи.
Ако съпругата Ви се осигурява като СОЛ, без да се осигурява за ОЗМ и не ползва болнични като СОЛ, може да продължи да получава пълния размер на майчинството.