Здравейте, необходимо ли е да бъдат прехвърлени партидите за ток, вода, местни данъци - смет, например на името на наемателя, за да се признаят за разход? Според мен достатъчно е в договора да е записано. Единствено не би трябвало да признаваме данъчен кредит по тези фактури, щом не са на юридическото лице. Те са обоснован разход и то не малък. Нямам такъв случай, но ми е интересно да разбера дали разсъждавам правилно и ако ми се случи да имам да знам. Приятен ден на всички

Само записване в договора за наем, че консумативите се заплащат от наемателя, не е достатъчно за данъчното им признаване като разход.

Ето едно писмо на НАП по темата:
 
Скрит текст :
Наемателя е юридическо, а наемодателя е физическо лице  :blush:
Това го разбрах и се надявам да си е проличало в предходния ми пост.
Изводът е, че издавате СИС за платения наем и удържания данък, ако има такъв. И нищо повече в СИС!!!
По повода ми възникна и още една чуденка. В договора пише, че режийните разходи са за сметка на наемателя. Това значи ли ,че трябва и тях да включа в сметката за изплатени суми заедно с наема :hmmm:
Нали ги плаща наемателят? Това е обичайна клауза в договор за наем. Който ползва битово-комуналните услуги, той ги заплаща. Вие ползвате - Вие плащате. Какво отношение има към Вашите разходи физическото лице наемодател?!
При Вас е настъпило обстоятелство, което от данъчна гледна точка е "липса" според чл. 79, ал. 3 от ЗДДС.
Според ППЗДДС, корекцията на ползвания данъчен кредит се извършва по фолмулата, дадена в чл. 79, ал. 6, т. 2.
За извършената корекция се издава документ по чл. 66, ал. 1 от ППЗДДС:
Корекции на ползван данъчен кредит (Загл. изм. - ДВ, бр. 101 от 2006 г.)
Скрит текст :
Размерът на изплатената застраховка, както и остатъчната стойност на актива, нямат отношение към корекцията. Те намират отражение в увеличение и намаление на финансовия резултат.
Скрит текст :

За осчетоводяването предлагам:
1. За изписването на откраднатия автомобил
Дт Натрупана Амортизация
Дт Разчети по Застраховане (до размера на отчетната стойност)
             Кт ДМА (Автомобила)

2. За отразяване пълната сума на застраховката
Дт Разчети по Застраховане (с останалата част от застр. обезщетение)
            Кт Други Приходи

3. За полученото обезщетение
Дт Разплащателна Сметка
           Кт Разчети по Застраховане (по т. 1 + т. 2)


Аз бих разделила доставката на две - изнасяте плочките и имате класическа ВОД и освен това извършвате услуга по чл. 24, ал. 4.
За закупените плочки си ползвате ДДС по общия ред тук.
Чиста работа :thumbup:
Върху дохода от наем не се удържат осигуровки.
За лице с над 50 % неработоспособност и ДДФЛ удържате едва след достигане на сумата от 7 920 лв. доходи на лицето от всички източници до момента на изплащане на дохода.
В общия случай, мястото на изпълнение на услуга не съвпада с мястото, от което се извършва или фактически се предоставя услугата. Мястото на изпълнение при доставките на услуги е в зависимост от статута на получателя (данъчно задължено или данъчно незадължено лице) Като основно правило ако получателят е данъчно задължено лице (т.е регистрирано по ДДС), мястото на изпълнение е в държавата, където е установен получателят.

За конкретни услуги, обаче, тези правила за определяне на мястото на изпълнение в зависимост от статута на получателя не се прилагат (чл. 21, ал. 4).

Сред изключенията от общото правило е и мястото на изпълнение при доставка на услуга свързана с недвижим имот. При предоставяне на такъв вид услуга, мястото на нейното изпълнение е мястото, където се намира недвижимият имот.

Мисля, че във Вашия случай мястото на изпълнение на услугата е извън територията на България.

В подкрепа на разсъжденията си Ви предлагам да направите проверка в сайта:

http://www.kik-info.com/check/check_place.php
Минималната санкция е 500 лв. - не знам от къде се е взела тази информация за 1000 лв?!
За кой период е пропуснато подаването на нулева декларация?
Подавали ли сте декларации след това?
Правото възниква след първата година.
Не е ли нарушение неоснователното лишаване от едно право, придобито по силата на законова разпоредба? :hmmm:
По Наредбата е за навършване на една година стаж да се изплаща допълнителното възнаграждение. Вътрешните правила не могат да противоречат на наредбата и на законите. Може да са по-добри, но не и да противоречат.
Пеппо, Таня-ЛС е дала компетентен и еднозначен отговор на въпроса Ви точно над него. :smile1:
syelan,
Присъединявам се към мнението на колегите - договорът е безсрочен. Видът на договора се определя от основанието за сключването му.
Длуги условия могат да се уговарят със съгласието на двете страни. Те могат да бъдат единствено по-благоприятни от законово определените за вида договор и неуредени от повелителните разпоредби на закона. Обикновено касаят ползването на служебен транспорт или служебна квартира. И в никакъв случай не могат да се отнасят за изпитателен срок.

Чл. 66 (2) С трудовия договор могат да се уговарят и други условия, свързани с предоставянето на работната сила, които не са уредени с повелителни разпоредби на закона, както и условия, които са по-благоприятни за работника или служителя от установените с колективния трудов договор.

След като се убедихме, че договорът е безсрочен, за неговото прекратяване важат разпоредбите на КТ чл. 325 - 331.

Без да навлизаме в подробностите на членове и алинеи, във Вашата ситуация правилният ход е да представите в деловодството на работодателя и болничния, и предизвестието.
Не разбирам защо трябва да отправя предизвестие.
    " чл. 71. (1) До изтичане на срока за изпитване страната, в чиято полза е уговорен, може да прекрати договора без предизвестие."
При вас срокът на изпитване е уговорен в полза на двете страни. Би следвало всяка от страните да може да прекрати договора без предизвестие.
Ако предположим, че са прилагали т. 1 на чл. 92 от ЗДДС, въпреки, че обичайната практика е да се прилага т. 4 на същия от приходната администрация, би следвало при всички случаи да Ви издадат Акт за прихващане и възстановяване. На базата на акта единствено можете да вземете съответните счетоводни операции.
А Образец 1 само за там, където е избрал да се осигурява ли се подава или и за двете дейности?
Д1 - през фирмата, през която е избрал да се осигурява. :smile1:
Здравейте Ваня Чалъкова,
Аз не съм наясно с тези неща. Ако имате информация какви документи се изискват при търговия със стоки втора употреба и съответно какви са стъпките при облагането по общия ред и на маржа, ще е много полезно за аудиторията да ги научи.
Предварително благодаря. :smile1:
Здравейте,
Не съм много наясно с тематиката, но с каква цел да се снабди дилъра с фактура и ЧМР? Той нали се облага върху маржа, за изчисляването на който показаната сметка дава достатъчно информация?
На сайта на КЗЛД е описано какво трябва да се направи, ако трябва да се прави.
https://www.cpdp.bg/index.php?p=element&aid=200
При авансово плащане между контрагенти в ЕС фактура може да се издаде, но не е задължително. Важно е да знаете, ако издадете фактура, че в никакъв случай не следва да я включвате в дневниците по ДДС, защото това би генерирало грешна VIES.
На въпроса какво би станало, ако износа е в по-малък обем от преведения аванс може да се отговори, ако имаме информация за договора. Има вариант остатъка да се задържи от износителя като неустойка за неизпълнение на договора. Има вариант просто да се върне остатъка. Не може да се гадае.
Прилагам и бланката на искането:
Гл. счети после се оправя с отчитането на документите, нали? Вие тогава защо се притеснявате?