Нямате задължение да предлагате на служителите, чиито бройки съкращавате, да приемат назначаване на незаети щатове. А и ако помислим, не би могло да има нормативно задължение да предлагаме на съкратен шофьор да заеме незаетата длъжност на главен счетоводител, например :smile1:
Единствено, обърнете внимание, дали някои от съкращаваните служители не попада под закрилата на чл. 333 от КТ .
Ако сте физическо лице, наемодател, което отдава магазин под наем на юридическо лице, последното има задължение да удържи и внесе данъка за заплатения наем.
За сумата Ви издава сметка за изплатени суми и служебна бележка. Платецът е длъжен да внесе данъка до края на месеца, следващ тримесечието на изплащане на дохода и да декларира удържания данък в същия срок с декл. по чл. 55.
Вие имате единствено задължение да декларирате получения доход в годишната декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ, към която прилагате издадената Ви служебна бележка.
Ще трябва да му изплатите обезщетение за всички години, за които правото на отпуск не е погасено по давност.
Прилагам разяснение за погасяване правото на отпуск.
Ако притежава само процент от капитала и не упражнява трудова дейност, може да не се осигурява като СОЛ през ООД-то.
         
Скрит текст :
             
999777,
ако сте задължени да удържате и внасяте осигуровки по гражданския договор, ги декларирате в срок до 25-ти август с Д1 и Д6, но без данъка.
За удържания данък подавате декл. по чл. 55 до 31.10.2013 и справка по чл. 73 до 30-ти април 2014 г. :smile1:
Ако имате ел. подпис, влезте в ел. усруги на НАП и там в менюто има опция за попълване на декларацията онлайн.
Ако нямате ел. подпис, попълнете бланката, която Ви прикачвам и я подайте на хартиен носител в ТД на НАП, където трябва да се внесе данъка. За правилното попълване, прочетете указанията в края на бланката.
Успех!
Да, и само ако има какво да се декларира :smile1:
Не сте конкретизирали какъв вид договор за обучение сключвате.
Най-общо, възможните законни варианти са описани в глава единадесета от КТ. Там са уточнени и задълженията по повод заплащането.
Не е възможно да остане нула или отрицателен доход след начислени НПР и осигуровки. Ако сте внасяли стари задължения, това не се приспада от получения доход за тримесечието, а е паричен поток.
Обобщено, ако имате доход като СОЛ за дадено тримесечие, който подлежи на деклариране по чл. 43 и 44, следва даподадете декларация.
Мисля, че срокът е 22-ри.
Сменете датата на сключване и подайте отново уведомлението.
Друг съвет - обадете се на горещия телефон на НАП. Те ще Ви ориентират за техническата страна на подаването по ел.път.
Може ли да пуснете примерна бланка на молбата за корекция.Ще бъда много благодарна.
Бланка няма.
Напишете писмо свободен текст с приложени старата и новата декларация и дневници.
Не е необходимо да има прекъсване между двата договора.
Все пак внимавайте да не се застъпват :smile1:
Е, и ние сме счетоводители :smile1:

Водещо е дали произведението Ви отговаря на изискванията за признаване на авторско право, регламентирано в ЗАПСП:
Скрит текст :
Ще се включа за да подкрепя 100% мнението на Kaktus15 :thumbup: - имаме класически случай на възлагане на изработка и ще ползвате 25%.
Ако в договора за управление има вписано възнаграждение, ще се осигурава върху доход в границите между минимума на МОД за съответната дейност и максимума от 2200 лв. за всички осигурителни рискове съгласно чл. 4, ал. 1, т. 7 от КСО.
В случай, че по ДУК не е уговорено възнаграждение и лицето не упражнява трудова дейност извън дейността по управление и контрол или не е съдружник в дружеството, същото не попада в обхвата на чл. 4 от КСО и не подлежи на осигуряване.
А дали ще получава детските надбавки не зависи от статута му на управител, а от дохода на член от семейството.
Аз не виждам основание да променяте балансовата стойност на активите.
Скрит текст :
Бих ги изписала директно на разход по покупна цена.
Дали се налага да подавате коригираща декларация точно за м. юни?
Санкцията не е малка:
   
Скрит текст :
Ако можете просто да я включите в следващия период, без да пишете уведомления съгласно чл. 126, най-вероятно ще минете и без санкция.... Така сочи практиката.
Случва се на всеки да пропусне някоя фактура. :smile1:
Здравейте,
С погасяването на главницата през 2008 г. спира начисляването на лихва по погасеното задължение.
Според мен, ако приемем, че срокът за плащане на лихвите започва да тече от момента на тяхното начисляване, то лихвите, начислени за 2006 г. и 2007 г., могат да се отпишат по давност през 2013 г.
Лихвите, начислени през 2008 г. до изплащането на главниците са все още дължими.
Що се отнася до липсата на отговор по подаденото възражение, мисля, че трябва да изчакате. Можете да се поинтересувате в деловодството на кого е разпределена преписката и да поискате информация за хода на решаването й.
Струва ми се, че командировка на лице по ГД не може да е "във връзка с дейността на фирмата", а във връзка с дейността на лицето. Разходите за път и т.н. лицето да си калкулира в стойността на ГД.
Още повече, че "командировка" е вид обещетение по Кодекса на труда и би трябвало да е неприложимо при граждански договори.
Фирмата може да командирова лице по извънтрудово правоотношение и може да му предостави фирмен автомобил за пътуването.
Разходът по повод командироването на лице по граждански договор е данъчно признат съгласно чл. 33 от ЗКПО:
Скрит текст :

Пътните и нощувките на командированите са с право на ДК съгласно чл. 70, ал. 3, т. 7 от ЗДДС.