irenabrili mного благодаря за отговора
а освен заверени копия на платежните за месец април и май, самото искане и копия на ДДС декларациите, необходимо ли е друго да включа? :)
За начало това е достатъчно.
В последствие може да Ви поискат някоя оборотка или фактура.
Такова смесване е невъзможно.
Здравейте,
Всичко, което сте описали е точно така, но какъв е въпросът?
1. - не
2. - не
Тогава ДДС не се дължи.
След две седмици.
Но зависи от конкретната ТД на НАП...
Бихте ли уточнили въпроса? :(
Искането по чл. 129 не е обвързано нито с попълването на кл. 80, нито на справката за приспадане.
Имала съм случай на подадено искане  по чл. 129, възстановиха ДДС-то след съответната ревизия. Но не беше в едномесечен срок.
Миналия месец подадох при завършена процедура с попълнена кл. 80 и ми връчиха АПВ-то в 30 дневния срок. По-удобно е да не се пропускат тези неща. :smile1:
Ето едно мнение на адв. Емил Трифонов:

Служебна ликвидация и служебно закриване на фирма са правни институти, особено актуални от началото на 2012 година. Законът за търговския регистър предвиждаше, че всички еднолични търговци и търговски дружества следва да се пререгистрират в Търговския регистър до края на 2011 година. Едноличните търговци, пропуснали да се пререгистрират в този срок, се считат за автоматично заличени, без необходимост от извършване на ликвидация на фирма. Търговските дружества обаче (ООД, АД и др.), които не са се пререгистрирали в този срок, се “замразяват” – не се прекратяват, но нямат право да извършват търговска дейност. И за тях на практика има само един изход – ликвидация. Въпросът е дали тя ще е доброволна или служебна. До 2015 година непререгистрираните търговски дружества имат право да поискат доброволна ликвидация и заличаване, а ако не сторят това, най-късно през 2017 година фирмите ще бъдат служебно заличени. Доброволната ликвидация на фирма е особено препоръчителна, защото се инициира и провежда от самия търговец или негово доверено лице (напр. адвокат) и намесата на държавни органи е напълно минимизирана. Докато при служебната ликвидация процесът се ръководи от административни органи и последствията за търговеца могат да бъдат напълно непредвидими – напр. могат да бъдат наложени имуществени санкции, възложени големи разноски по служебната ликвидация и т.н. На същите рискове са изложени търговците и в случаите, в които доброволна ликвидация се води недостатъчно компетентно или от неквалифицирани лица. Във всички случаи възстановяване на дейността на непререгистрираните фирми е невъзможна. Едно от възможните решения за тези, които напр. имат фирми с имущество и дейност, е фирмите да бъдат ликвидирани, а имуществото от ликвидацията им да бъде прехвърлено върху ново търговско дружество, надлежно вписано в Търговския регистър.

Като чета този текст, стигам до мисълта, че трябва да предприемете действия по ликвидация на ООД-то. За НАП то продължава да е носител на задължения и по-добре своевременно да извършите необходимите процедури по прекратяването на фирмата.
Някои от тях са:
- уведомяване на кредиторите на дружеството;
- уведомяване на НАП и НОИ;
- съставяне на специфични ликвидационни отчети;
- съблюдаване на срокове за подаване на декларации до НАП и срокове за деригистрация по ЗДДС, пропускането на които е свързано с налагането на сериозни глоби за дружеството и др.

Потърсете адвокат, навреме дадените пари са спестени пари :smile1:


1.Отдаваният под наем обект, явява ли се част от активите на ЕТ?
2. Ако отговорът на въпрос №1 е НЕ, размерът на получения наем за 12 месеца надвишава ли прага за задължителна регистрация по ЗДДС?
За 2011 г. дори и непререгистрирана, фирмата е била действаща.
От 01.01.2012, при положение, че не е пререгистрирана, вече не извършва дейност и е служебно заличена. Следователно, няма кого да глобяват от НАП. Най-лесно е да проверите това в самия ТР.
Примерен текст:

Доставката не подлежи на облагане с ДДС в България, съгласно чл....., ал..... и във връзка с чл....., ал.....

ДДС се изисква от получателя на услугата ( стоката )


The delivery is not a subject of VAT taxation in Bulgaria in accordance with art ...., par. .... in connection to art...., par....

VAT is required from the receiver of the service (goods)


ГФО, което трябва да подадете следва да се състои само от Баланс и нулев ОПР. Има много бланки в интернет за тези два отчета.
Декларацията по чл. 13, ал. 4 от ЗТР е декларация, с която заявителят на отчета удостоверява истинността на подадените данни. Тя също може да бъде изтеглена от интернет.
Преди обаче да предприемете действия в посока обявяване на ГФО, мисля че е редно да проверите дали сте пререгистрирали фирмата в ТР. Твърдите, че нямате връзка с останалите съдружници и това би било пречка не само за извършване на дейност, но и за пререгистрацията, която трябваше да се извърши до 31.12.2011.
Скрит текст :
Ако нямате такава, нямате и действаща фирма, следователно и задължения във връзка с такава.
Скрит текст :
помощ!!! объркали сме критериите за малки и средни предприятив със тези,които са за нез.одит и сме си публикували гфо както си е ,прието,ама незаверено от одитор.какво следва,мога ли нещо да направя все още и какво всъщност трябва да очаквам като последствия?
Според мен, има два варианта.
Първият: Да оставите нещата така, което евентуално е нарушение не на ЗТР, а на ЗСч. и да подлежите на някаква санкция по чл. 46, ал. 1 от същия (от 300 до 500 лв.). От кого, кога и покакъв повод би могъл да Ви се състави АУАН не е по силите на въображението ми да си представя.
Вторият: Да заверите отчета срещу няколко хиляди, да платите още веднъж таксата към АВ и да финиширате с успешно предаване на всичко до края на другата седмица.
И аз незнам нищо за удължаване, но искам да попитам знае ли някой как точно да подам ГФО на друга фирма с моя ел. подпис.Имам пълномощно, но незнам декларацията по чл.13 ал. 4 и 5 от чие име да е? От моето или от от това на другата фирма? И като започна да попълвам електронния вариант най отдолу търговец ли трябва да е чекиран или друго лице в предвидените от закона случаи?
С Ваш ел. подпис подавате или като съставител, или, ако не сте такъв, като пълномощник - друго лице в предвидените от закона случаи. В последния случай прилагате две декларации - по чл. 13, ал. 4 и по чл. 13, ал. 5.
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 30.05.2008 г.) (1) Вписване, заличаване и обявяване могат да се заявяват от:
1. търговеца;
2. (нова - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) прокуриста;
3. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) друго лице в предвидените по закон случаи;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) адвокат с изрично пълномощно, съставено съгласно изискванията на Закона за адвокатурата, за представителство пред агенцията.
(2) Заявление може да се подава от:
1. заявител по ал. 1
;
2. пълномощник с изрично писмено пълномощно.
(3) Обявяването в търговския регистър на актовете по чл. 6, ал. 3 може да се заяви и от съставителя на финансовите отчети по смисъла на Закона за счетоводството с нотариално заверено пълномощно.
(4) Когато заявлението не се подава от заявител по ал. 1, т. 1 и 2, пълномощното се прилага към заявлението. Когато заявлението се подава по електронен път, се представя електронен образ на пълномощното.
(5) Когато заявлението не се подава лично от заявител по ал. 1 и 3, подписът на заявителя трябва да е нотариално заверен.
(6) При промяна в органите или в представителството заявяването се извършва от новоизбрания орган или представител по реда по ал. 1 и 5.

Извод:
Новият собственик е този, който трябвада подаде заявлението за обявяване и да подпише всички необходими документи.
Случвало ми се е и то при напълно редовен ел.подпис. Изчаквам и на следващия ден се получава.
Ако искате да видите дали проблемът не е в самия подпис, влезте в друга страница (примерно на ТР) и направете тестово подписване. При положение, че и там Ви създава проблем - обърнете се към доставчика.
ЕТ е неделимо от собственика.
Според мен, операциите, които той извършва  с парите си не са в обхвата на ЗОПБ.
Съгласно НСС-20:
Правителствени дарения

               3.1. Правителствените дарения се отчитат при наличие на достатъчно сигурност, че предприятието получател ще спазва съпътстващите ги условия и даренията ще бъдат получени.

               3.2. (доп. - ДВ, бр. 86 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Правителствените дарения се отчитат като финансиране, освен ако в закон е определен друг ред на отчитане, което финансиране се признава като приход в текущия период, както следва за:

                    а) дарения, свързани с амортизируеми активи - пропорционално на начислените за съответния период амортизации на активи, придобити в резултат на дарението;
Така е.
Може да е трябвало да се регистрира по 97а. Но при достигането на 50 хил. вече е задължен да се регистрира по 96, независимо от предшестващата рег. по 97а.
И понеже въпросът е сега по кой чл. да подаде заявление, съм отговорила, че единствено възможен е този за задължителната регистрация.
Като, разбира се, съвсем нямам претенциите да съм права. :smile1:

То и данъчните не са на единно мнение при прилагането на едно или друго от нашите закони.... и все работим с актуалните "становища" на действащия Директор.