Изискванията към отчитането на ЮЛНЦ са указани в НСС-9.
Много си прав, пасат :thumbup:
А да сте чували някой да е глобен за пропуск да публикува?
Те са заети да си броят парите и да си разпределят бонусите и май не се занимават с подробности като контрол....
За мен не са налице две насрещни доставки... т.е. не виждам "бартер"
Напълно Ви подкрепям. Вие не доставяте нищо към доставчика, на когото сте върнали стока и сте получили в замяна друга, но на същата стойност.
Той следва да Ви издаде кредитно известие за върнатата стока и фактура за доставената в замяна.
Може би Вашият доставчик си мисли, че извършва бартер сам със себе си? :hmmm:
Помогнете му да разсее заблудата :smile1:
Моля Ви, ако някой работи с ТРЗ програма Ка-софт да ми помогне - не успявам да въведа граждански договор за ново лице. Как става това? Прочетох инструкцията за потребителя, но там нищо не намерих за гражданските договори.
Благодаря Ви предварително.
В Персонал в т.1 въвеждате личните данни без да въвеждате нещо в полето за трудов договор и после в т.3 съставяте гражданския договор.
Фирми без дейност през 2012, подали само декларация за това пред НСИ, ще декларират ли нещо пред ТР и как?
Ще подадат съкратен вариант на ГОД - само Баланс и нулев ОПР.
От ТР застъпват становището, че обявяването е и за това - да се информира публиката, че фирмата е без дейност.
И тъй като при обявяването се формира разход, то буквата на закона глаголи, че дейност има.  :smile1:
Но в сериозно противоречие с духа на закона :hmmm:
Много сме дискутирали този въпрос...
Решението е Ваше. :thumbup:
Нормативен размер на брака няма. Нормативното основание е изтеклия срок на годност, отбелязан на хранителните стоки.
Ще съставите протокол за брак и за унищожаване. За унищожаването може да ползвате услугите на специализирана фирма.
За затваряне на магазина нямате задължение да подавате официално уведомление.
В контрагент - издателя на протокола.
В основание - протокол за липси (например).
Моля ви,кажете ми спешно е!
Заявител е търговецът-съответно Г2 е нотариално заверено,защото документите ще се подават от пълномощник.Но трябва ли нотариална заверка и на пълномощното за подаване на документите. :hmmm:
Когато документите се подават от пълномощник, пълномощното трябва да е нотариално заверено. Г2, ако се подава в оригинал, а не като препис, може и да не се заверява нотариално. :smile1:
1. Гражданският договор може да се сключва с ЕДИН изпълнител - физическо лице.
2. От гледна точка на данъчното облагане няма значение дали възложителят е физическо или юридическо лице. Ако възложителят е юридическо лице, разходите са данъчно признати.
3. Декл. по чл. 55 се подава до края на месеца, следващ тримесечието, в което е изплатено възнаграждението (без изплатените суми в последното тримесечие). Справка по чл. 73 се по дава до 30-ти април на следващата година.
4. Ако възнаграждението е изплатено през август, на изпълнителите следва да се издадат СИС и Сл.бележки. Данъкът е дължим до 31.10.2013 г. В същия срок се подава и декл. по чл. 55.

Конкретните суми са функция на множество параметри и най-добре можете да направите предварителна сметка с помощта на следния калкулатор:

http://www.kik-info.com/calculators/civil_contracts.php
Името към датата на отчета, т.е. това, което е действащо към 31.12.2012 г.
Не виждам пречка да се сключи граждански договор със съдружника без да е упоменат срок.
При изплащане на възнаграждение дружеството ще му издава СИС и ще я осчетоводява като разход.
Но доходи , които не са изплатени към 31.12 на съответната година, макар и начислени, не се признават за данъчни цели и формират данъчна временна разлика в годината на отчитането им.
Ще ги изплатите когато имате пари в касата или в банката. :smile1:
Както прецени ръководството на предприятието. Никой с нищо и никъде не го задължава да присъства МОЛ. След отмяната на Наредба 1 за инвентаризациите, единствено съществува нормативното задължение те да се извършват веднъж годишно:
     чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Инвентаризация на активите и пасивите се извършва през всеки отчетен период с цел достоверното им представяне в годишния финансов отчет. Инвентаризацията се извършва по ред и начин, определени от органите на управление на предприятието.
Не се внасят ЗО! Лицето е осигурено здравно като пенсионер.
И какво от това?
Осигуряването е обявено за противоконституционно в частта му за пенсионерите по отношение на социалното осигуряване.
В ЗЗО, обаче, си пише (чл.40, ал. 1, т.3):

Чл. 40.(Изм. - ДВ, бр. 107 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г.) (1) Здравноосигурителната вноска на осигуреното лице, определена по реда на чл. 29, ал. 3, се определя върху доход и се внася, както следва:
 ........................ ........................ .........     
3. (изм. - ДВ, бр. 111 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) за лицата, работещи без трудово правоотношение:
а) (изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2009 г., в сила от 18.12.2009 г.) ако не се осигуряват по реда на т. 1, 2 и 2а и получават възнаграждение, равно или по-голямо от минималната работна заплата за страната, върху облагаемия доход, след намаляването му с разходите за дейността; когато е получено възнаграждение под минималната работна заплата за страната, след намаляването му с разходите за дейността, осигуряването се извършва по реда на ал. 5;

На Вас, Solarproekt, Ви предлагам да си внесете здравните осигуровки с единно платежно по код 111111. Използвайте калкулатора на сайта за "Граждански договор" за да си ги сметнете лесно и, последно - помолете модератор да заличи публикуваните от Вас декларации в темата, защото гъмжат от лични данни. :smile1:

Аз намирам темата за изчерпана :thumbup:
Здравейте,

Кое Ви кара да мислите, че сте в грешка, след като в нашия основен закон, Закона за счетоводството, в чл. 40, ал. 8 ясно и недвусмислено пише:
         " (8) (Доп. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 03.05.2011 г.) Алинеи 1 - 7 не се прилагат за бюджетните предприятия, едноличните търговци, чиито годишни финансови отчети не подлежат на задължителен независим финансов одит, както и когато в закон е предвидено друго." ????????????  :smile1:
Ок, дори и да ги върнем по каса, няма ли да породи "подозрения" при една евентуална проверка? А ако решим да издадем фактура, с каква дата да е -м.01 или м.05?
Как ще я издадете от януари без да нарушите поредността в номерацията на фактурите?
 ще се допълня:
Издайте си я от май, затваряте плащането и никой не рови в банкови документи при засечени салда. При проверка гледат оборотката и фактурите. Много голяма ли е сумата?...
Случва се - не е умишлено нарушение... :smile1:
Превеждат се с едно платежно. Това беше идеята на единната сметка - едно платежно за всички задължения (данъчни и осигурителни) на ДЗЛ. :smile1:
Здравейте,

Малко не ми стана ясна следната логическа конструкция от Вашето изложение:
"Автомобила ще се ползва за управлението, тъй като основната дейност на фирмата е IT услуги."

Ако се ползва за управлението, не само, че няма да ползва ДДС (чл. 70, ал. 1, т. 3 от ЗДДС), но и ще платите еднократен данък върху самите разходи (чл. 204, т. 3 от ЗКПО).

Ако го ползвате за основната дейност на фирмата, според мен има място текста на новата т. 5 на чл. 70 (2):
             
Скрит текст :
Какво да разбираме под "основна дейност" точно за целите на прилагане на цитираната точка, е конкретизирано всъщо така новия §18а от ДР на ЗДДС:
             
Скрит текст :

Върху тези нови текстове може да се поразсъждава  :smile1:
Мерси, а по принцип има ли еднозначно мнение дали изобщо е правилно използването на сметка 107?
Няма "неправилни" сметки от както е отменен единния сметкоплан.
Има по-модерни и по-малко модерни....
Стига да отразявате вярно стопанската операция и тя да намира правилно отражение в обобщените отчети, можете да ползвате каквито искате счетоводни сметки.
Много колеги работим с програми и те ни задават известни рамки на сметкоплана, ако искаме да ползваме пълноценно автоматизираните изчисления от програмата.