4761
И двата начина са добри, защото са законни.Благодаря, а според вас как е по-добре да подам декларацията - на място в НАП или по пощата с обратна разписка?
Аз подавам с ел. подпис като най-лесно...
4762
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
25.05.2013, 09:39Изискванията ги има в цитираната от Вас Наредба 11:
(8) (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) Финансовата стабилност се доказва чрез представяне на справка (приложение № 3) с приложени следните документи:
1. (изм. - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) годишен финансов отчет, заверен от регистриран одитор;
2. банкова гаранция, отговаряща на изискванията по ал. 5;
3. (нова - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) договор за застраховка, отговарящ на изискванията на ал. 6;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
По кой от изброените документи имате въпрос?
(8) (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) Финансовата стабилност се доказва чрез представяне на справка (приложение № 3) с приложени следните документи:
1. (изм. - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) годишен финансов отчет, заверен от регистриран одитор;
2. банкова гаранция, отговаряща на изискванията по ал. 5;
3. (нова - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) договор за застраховка, отговарящ на изискванията на ал. 6;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 92 от 2011 г., в сила от 22.11.2011 г.) удостоверение за липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
По кой от изброените документи имате въпрос?
4763
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
25.05.2013, 07:58Откъде Ви изискват тази финансова стабилност?
4764
ТРЗ и осигуряване » Re: Д1 грешка!
24.05.2013, 09:14За колко дена общо е болничния? Пишете веднъж 5 дена и отделно - целия месец?
4765
Данъци и счетоводство » Re: Авансов данък върху доходите
24.05.2013, 06:50По първия въпрос - подавате само една декларация и маркирате не тримесечия, а месеци, за които е бил дължим данъка, защото през 2012 той се внасяше помесечно.
По втория въпрос - няма да се дублират задълженията, защото целта на декл. по чл. 55 е да замести отменения код за вид плащане и да обвърже плащането с коткретно задължение.
По втория въпрос - няма да се дублират задълженията, защото целта на декл. по чл. 55 е да замести отменения код за вид плащане и да обвърже плащането с коткретно задължение.
4766
Данъци и счетоводство » Re: регистрация на склад
23.05.2013, 16:06Регистрация къде и за какво?
Единствено трябва да имате съгласие на съседите, ако спират камиони, или извършвате някакви шумни товаро-разтоварни работи по нощите.... Ей такива неща
Но! Ако склада е за хранителни стоки, то тогава има доста голям набор от документи, удостоверяващи пригодността на помещението за целта.
Единствено трябва да имате съгласие на съседите, ако спират камиони, или извършвате някакви шумни товаро-разтоварни работи по нощите.... Ей такива неща
Но! Ако склада е за хранителни стоки, то тогава има доста голям набор от документи, удостоверяващи пригодността на помещението за целта.
Скрит текст :
4767
Данъци и счетоводство » Re: Закон за ограничаване на плащанията в брой
22.05.2013, 19:27Не сте в нарушение:
"Чл. 2. Законът не се прилага при
1.тегленето и внасянето на пари в брой от/в собствени платежни сметки..................."
"Чл. 2. Законът не се прилага при
1.тегленето и внасянето на пари в брой от/в собствени платежни сметки..................."
4768
Данъци и счетоводство » Re: декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ
22.05.2013, 16:47Извинявайте, не съм обърнала внимание, че няма назначени работници.
4769
ТРЗ и осигуряване » Re: средства агенция заетост
22.05.2013, 16:40Като държавна помощ.
Ако потърсите из форума, имаше много полезна дискусия по темата.
Ако потърсите из форума, имаше много полезна дискусия по темата.
4770
ТРЗ и осигуряване » Re: Help!
22.05.2013, 16:33Както и да се нарича територията, която обитаваме, из нея бродят будните служители от ИТБи трябвало, но все пак ние живеем в Абсурдистан!
Напускате си по 327, т. 2 и ако не Ви платят, обръщате се към въпросните мили хора
4771
Данъци и счетоводство » Re: Командираван служител от друга фирма
22.05.2013, 16:21Най-логичното е да го оформите с Протокол.Въпроса ми е как да бъде оформено писменото съгласие между трите сртани за командирования служител от другата фирма.
4772
Данъци и счетоводство » Re: Командираван служител от друга фирма
22.05.2013, 15:16От наредбата:
Чл. 10. (Изм. - ДВ, бр. 21 от 1991 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 2 от 1994 г.) Заповедта за командировка се издава от работодателя или от упълномощено от него длъжностно лице.
(2) Заповедта за командировка или командировъчното удостоверение се заверява и датира от упълномощено служебно лице и се подпечатва с печата на предприятието, в което е командировано лицето. Задължително се отбелязва дали е ползувана служебно безплатна храна или безплатна квартира. В случаите, когато командировката е на обект, където няма печат, заверката се извършва само с подпис на отговорно служебно лице.
Ако командироващият признава разходите на лицето, признават се и по ЗКПО.
Чл. 10. (Изм. - ДВ, бр. 21 от 1991 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 2 от 1994 г.) Заповедта за командировка се издава от работодателя или от упълномощено от него длъжностно лице.
(2) Заповедта за командировка или командировъчното удостоверение се заверява и датира от упълномощено служебно лице и се подпечатва с печата на предприятието, в което е командировано лицето. Задължително се отбелязва дали е ползувана служебно безплатна храна или безплатна квартира. В случаите, когато командировката е на обект, където няма печат, заверката се извършва само с подпис на отговорно служебно лице.
Ако командироващият признава разходите на лицето, признават се и по ЗКПО.
4773
ТРЗ и осигуряване » Re: Декларация за регистрация на самоосигуряващ
22.05.2013, 14:04Самоосигуряващите се лица, които получават доходи на различни основания се осигуряват до максималния размер на осигурителния доход, приет със ЗБДОО, в следната последователност:
- като наети поТД или по ДУ;
- като собственицина търговски, дружества, свободна професия, ЗП и т.н.;
- като получатели на възнаграждение пограждански договор.
Във Вашия случай с първата позиция се изчерпват възможностите за осигуряване на друго основание.
А щом няма осигуряване, няма и подаванена Д1 и Д6.
ОКд-5 се подава, защото това е преди всичко декларация за започване на дейност. Декларирате от коя дата упражнявате дейността без да заявявате,че ще се осигурявате.
- като наети поТД или по ДУ;
- като собственицина търговски, дружества, свободна професия, ЗП и т.н.;
- като получатели на възнаграждение пограждански договор.
Във Вашия случай с първата позиция се изчерпват възможностите за осигуряване на друго основание.
А щом няма осигуряване, няма и подаванена Д1 и Д6.
ОКд-5 се подава, защото това е преди всичко декларация за започване на дейност. Декларирате от коя дата упражнявате дейността без да заявявате,че ще се осигурявате.
4774
Данъци и счетоводство » Re: Командираван служител от друга фирма
22.05.2013, 13:50В съответствие с определените в заповедта подробности се признават:
- разходите за дневни пари
- разходите за пътни в зависимост от определеното превозно средство (билети, фактури за гориво)
- разходите за нощувки по представен документ от хотел.
- разходите за дневни пари
- разходите за пътни в зависимост от определеното превозно средство (билети, фактури за гориво)
- разходите за нощувки по представен документ от хотел.
4775
Данъци и счетоводство » Re: декларация по чл. 15 от ЗЗБУТ
22.05.2013, 11:05Да, трябвало е.
Всяка година се подава или декларация (ако има промяна в обстоятелствата), или уведомление (ако няма промяна).
Всяка година се подава или декларация (ако има промяна в обстоятелствата), или уведомление (ако няма промяна).
4776
Данъци и счетоводство » Re: право на строеж - може би отново, но...
22.05.2013, 08:40Много неясно сте задали въпроса.
4777
Не си ли противоречите?Това е съвет от поредния счетоводител. Вече изгубих търпение и не знам на кой да вярвам, предпочитам сама да си свърша работата, защото ме е страх да се доверя на който и да е. ...... Благодаря ви, всяко мнение ми е важно и полезно!
А и да ви споделя една тайна: съветващите тук сме главно счетоводители
4778
Да, подават се декларации съгласно НАРЕДБА № Н-8 ОТ 29 ДЕКЕМВРИ 2005 Г. ЗА СЪДЪРЖАНИЕТО, СРОКОВЕТЕ, НАЧИНА И РЕДА ЗА ПОДАВАНЕ И СЪХРАНЕНИЕ НА ДАННИ ОТ РАБОТОДАТЕЛИТЕ, ОСИГУРИТЕЛИТЕ ЗА ОСИГУРЕНИТЕ ПРИ ТЯХ ЛИЦА, КАКТО И ОТ САМООСИГУРЯВАЩИТЕ СЕ ЛИЦА.Това с друг документ ли се декларира?
Независимо, че сте осигурена по трудов договор, дължите осигуровки и като СОЛ.
За самоосигуряващите се лица, които получават доходи от дейности на различни основания, осигурителните вноски се внасят върху сбора от осигурителните им доходи, върху не повече от максималния месечен размер на осигурителния доход, в следния ред:
- доходи по ТД или ДУ;
- осигурителен доход като еднолични търговци, собственици или съдружници в търговски дружества, свободна професия и/или занаятчийска дейност и земеделски производители;
- доходи по граждански договор.
4779
Казусът Ви действително е много объркан.
Пишете, че никакви документи никъде не сте подавали.
Нима не сте регистрирали в НАП и касовия апарат?
При започването на дейност е следвало в седемдневен срок да подадете декларация образец ОкД5 и да изберете вид на осигуряването. Може за всички осигурителни рискове, а може и без общо заболяване и майчинство (ОЗМ).
Ако се осигурявате за ОЗМ ще имате право на 50% от майчинството:
Като собственик на ЕООД трябва да внасяте авансово осигурителни вноски върху избран осигурителен доход не по-малък от 420 лв от момента, в който фирмата започва дейност. Питате как да изчислите вноски до 25-ти, но дори да внесете осигуровки те няма да са обвързани със задължения и съответно да ги покрият, защото декларирането на тези задължения също трябва да бъде направено.
Документите за разход може да събирате на този етап.
Но по-добрият вариант от предприемането на самостоятелни панически действия, с които само бихте доусложнили ситуацията, е да потърсите услугите на грамотен колега счетоводител.
Няма неразрешими проблеми, има неудачни решения, но и те са поправими.
Пишете, че никакви документи никъде не сте подавали.
Нима не сте регистрирали в НАП и касовия апарат?
При започването на дейност е следвало в седемдневен срок да подадете декларация образец ОкД5 и да изберете вид на осигуряването. Може за всички осигурителни рискове, а може и без общо заболяване и майчинство (ОЗМ).
Ако се осигурявате за ОЗМ ще имате право на 50% от майчинството:
Скрит текст :
Като собственик на ЕООД трябва да внасяте авансово осигурителни вноски върху избран осигурителен доход не по-малък от 420 лв от момента, в който фирмата започва дейност. Питате как да изчислите вноски до 25-ти, но дори да внесете осигуровки те няма да са обвързани със задължения и съответно да ги покрият, защото декларирането на тези задължения също трябва да бъде направено.
Документите за разход може да събирате на този етап.
Но по-добрият вариант от предприемането на самостоятелни панически действия, с които само бихте доусложнили ситуацията, е да потърсите услугите на грамотен колега счетоводител.
Няма неразрешими проблеми, има неудачни решения, но и те са поправими.
4780
Данъци и счетоводство » Re: ДДС при покупко-продажба на земеделска земя
20.05.2013, 11:16След като и двете страни са регистрирани по ЗДДС и реализират облагаема доставка, макар и по избор, няма никакви особености при отчитането на тази доставка, нито по правата и задълженията на страните по отношение прилагането на ЗДДС.