Пасат, когато съставителят на ГФО има нотариално заверено пълномощно, той подава обябяването от свое име и има качеството на заявител. Като такъв подава само декларация по чл. 13, ал. 4.
Аз така го разбирам :smile1:
И съм съгласна с теб, че в този случай декл. по ал. 5 не се изисква по закон. :thumbup:
Не е задължително да е ревизия. :smile1:
Може да се ограничат с проверка, която приключва с АПВ.
Здравейте,
Вашият проблем е типична илюстрация на порочната практика, заложена в СУПата в противоречие на текстовете на ЗДДС.
Според мен се е получило следното:
Клиентът Ви не е внесъл през януари дължимия данък за декември, защото е имал представа, че за януари ще е на възстановяване и е разчитал, че като го декларира в кл. 60, данъчните ще прихванат задължението за декември по реда на чл. 92, ал. 1, т. 1. По този текст органът по приходите има задължението по месечно да прихваща от декларирания данък за възстановяване непогасените публични задължения.
     
Скрит текст :
Да, ама не.  :no:
И цялата работа е в това, че системата им е направена така, че да реагира само при попълване на кл. 80 (данък за ефективно възстановяване) и едновременно подадено приложение 6. За да ги попълниш трябва да приложиш чл. 92, ал. 1, т. 2, т.е да си в процедура по прихващане, приспадане и възстановяване, която обхваща 3 данъчни периода
             
Скрит текст :
Там е работата, обаче, че ние приспадаме цялото ДДС без да знаем остатъка, както би било редно, защото данъчните не се чувстват задължени от текста на точка 1 да ни издават по месечно актове за прихващане. В резултат нито НАП, нито задължените лица спазват чл. 92 (1), т.1, което поставя под сериозно съмнение спазена ли е буквата на закона при масовото прилагане в практиката на чл. 92 (1), т.4.
Но, както се казва, такъв е животът.

С това се обяснява и отказа по искането по чл. 129, ал. 1 от ДОПК. За данъчните, щом няма процедура и не е заявено искане по ЗДДС в кл. 80, то нямат основание за прилагане и на ДОПК.
Според мен, клиентът Ви се е движил по текста на законите, но е проявил непознаване на действащата практика и оттам са дошли напразните му опити за прилагането им.

В заключение, към момента:
1. Както е написала  create  и в съответствие с изложеното до тук, не сте в процедура, която е свещената крава на супата, и не можете да заявявате нищо в кл. 80 и с приложение 6.
2. Сега вече имате основание да подадете искане по чл. 129, ал. 1 от ДОПК, тъй като системата ще е отчела, че при приключване на процедура не сте поискали прихващане и възстановяване по реда на ЗДДС. Ще Ви направят проверка и ще Ви издадат АПВ със съответния резултат.

Успех! :smile1:

При връчена заповед за ревизия, няма да се смени.
Освен чл. 7 на ДОПК има и чл. 8, чл. 112, 113 и т.н.
Корекция само с молба в деловодството на деклр.55
И защо така ако е подадена в срока?
Промени на подадени декларации и други данни или документи

Чл. 104. (1) След подаването на декларацията, но преди изтичането на законоустановения срок за подаването й, подателят има право да прави промени, свързани с декларираните данни и обстоятелства, основата и определените задължения.
(2) Промени в подадена декларация се извършват с нова декларация.
(3) Подадена след изтичането на срока по ал. 1 декларация за промени се смята за неподадена и не поражда правни последици за целите на данъчното облагане.
(4) Коригиращи декларации за задължителни осигурителни вноски могат да се подават и след изтичане на законоустановения срок за подаване.

По определение Вие сте осигурител.
От КСО:
Осигурители
     чл. 5. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Осигурител е всяко физическо лице, юридическо лице или неперсонифицирано дружество, както и други организации, които имат задължение по закон да внасят осигурителни вноски за други физически лица.
Кат осигурител, внасяте осигуровките през вашия БУЛСТАТ и подавате декларация образец 1 и 6 от Ваше име.
Тъй като човекът е с над 50% нетрудоспособност и не дължи ДОД по тази сметка, то нямате задължението да подавате декл. по чл. 55 от ЗДДФЛ.
Например:
Дт 122 / Кт 452 с размера на отстъпката.
Ако Вие сте съдружник в ООД-то, трябва да се самоосигурявате.
Нормативно признатите разходи са 25%. Пенсионерът не е производител на селскосторанска продукция, а е изпълнител по договор за възлагане на услуга, т.е. полага труд по извънтрудово правоотношение.
Прилагам Ви файл, съставен с помощта на калкулатора, за дължимите осигуровки и ДДФЛ по Вашия конкретен казус.
Аз записвам трудовия стаж при назначаването и 0,6% за всяка година.
Юридическа необходимост не съществува. :smile1:
Принципно се внася по адреса на фирмата, удържала данъка.
Ако сте го внесли в друг НАП, напишете искане да си преведат сумата където и е мястото. :smile1:
Трябва да изчакате 01.06.2013 г. Тогава е изтекъл периода на достигане на облагаемия оборот и се прилага чл. 96, ал. 1.
     чл. 96. (1) Всяко данъчно задължено лице с облагаем оборот 50 000 лв. или повече за период не по-дълъг от последните 12 последователни месеца преди текущия месец е длъжно в 14-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по този закон.

Период по ЗДДС е календарният месец:

Данъчен период   
 чл. 87. (1) Данъчен период по смисъла на този закон е периодът от време, след изтичането на който регистрираното лице е длъжно да подаде справка-декларация с резултата за този данъчен период.
          (2) Данъчният период е едномесечен за всички регистрирани лица и съвпада с календарния месец освен в случаите по глава осемнадесета.
Еуфорията за подаване на декл. по чл. 55 до 10-ти януари беше свързана с преходния режим на преминаване към единната сметка и касаеше удържаните данъци за изплатени през м.декември 2012 суми със срок на внасяне 10-ти януари 2013 г. по стария закон.
Вашият случай е класически по §60 на дължими и невнесени данъци към 31.12.2012г.
"Срокът 31.07.2013 г. за подаване на декларацията за дължими данъци (образец 4001), посочен в § 60 от ПЗР на ЗИДЗДДС се отнася за случаите, в които данъците е трябвало да бъдат внесени до 31.12.2012 г., но не са внесени към тази дата. Препоръчително е в тези случаи декларацията за дължими данъци да се подава преди внасянето на съответния данък, въпреки че крайният срок за подаването й е 31.07.2013г. Крайният срок за подаване на декларация в тези случаи (31.07.2013 г.)  е задължителен, дори данъците да не са внесени."

Фактическата обстановка е следната: Фирма изплаща наем на помещение, собственост на физическо лице авансово за една година напред през август 2012 г. Авансово е удържан данъка, ....

По стария закон задълженията Ви по повод удържането са указани в чл. 44:
чл.44.(4) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Когато платецът на дохода от наем или друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество е предприятие или самоосигуряващо се лице, размерът на данъка се определя и данъкът се удържа от платеца на дохода при изплащането му. В тези случаи размерът на дължимия авансов данък се определя, като облагаемият доход по чл. 31 се умножи по данъчна ставка 10 на сто.

Срокът за внасянето е определен в ал. 11 на чл. 65 и е до 10-то число на месеца, следващ месеца на плащането и удържането на данъка:
(11) (Предишна ал. 10, изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Данъкът, който платецът на дохода е задължен да удържа по чл. 42, 43, 44 и чл. 49, ал. 2 и 5, се внася до 10-о число на месеца, следващ месеца, през който данъкът е удържан.

Задължени сте били да внесете данъка до 10-ти септември 2012 г. Вие сте внесли част от дължимия данък през 2013 г., но по закона е дължим целия данък.

Според мен Вие имате задължение да декларирате цялата сума в декл. по чл. 55 до 31.07.2013 г. като при попълването отбелязвате в т. 3.1. "2012", в т. 3.2 не отбелязвате нищо, защото до 31.12.2012 г. данъкът се внасяше помесечно, а не тримесечно и в т. 3.3 маркирате м. ІХ.
Имате възможност да го направите до 31.07.2013 г. като отбележите, че декларацията е коригираща. И, ако продължавате да не сте довнесли данъка, удържан при изплащането, ще Ви излезнат не надвнесени суми, а недовнесени такива, какъвто е случая де юре и де факто. :smile1:
Каквато и фактура да е издадена, тя не е данъчен документ по смисъла на ЗДДС и ППЗДДС. Ерго, не следва да я включвате в дневниците за продажбите.
От ППЗДДС:
Скрит текст :

Или както е отговорил котарака на Алиса, когато тя ту расте, ту се смалява и задава въпрос "Как ще влезна през тази врата?" - "Преди да мислиш КАК да минеш, помисли ЗАЩО искаш да минеш" :smile1:
inikolaeva,
В цитирания текст от ЗДДС ясно е казано, че ограниченията за ползване на данъчен кредит не важат за  транспорта и нощувките на командировани от лицето лица.
И естествено, че за целите на ДДС трябва да имате данъчен документ. Такъв може да се издаде на имито на фирмата, а не на физическото лице.
За признаването на разхода без ДДС става и с касов бон, билетче от автобус и др.
В командировъчната заповед се описва с какъв транспорт се извършва пътуването, марката, рег.№ на автомобила, колко литра на 100 км. харчи и се описва маршрута.
Ако внася стоки от Чехия в България, имаме чужда фирма с място на дейност в България. Трябва да се регистрира и по БУЛСТАТ.
Скрит текст :

Има договор в областта на социалното осигуряване с Украйна
http://www.noi.bg/images/bg/regulations/icontrscts/Ukraina.pdf

има и СИДДО
http://www.tita.bg/page/196

За четене като за начало не е малко! :smile1:

А ако внася стоки от Чехия в Украйна за каква дейност в България става дума?
Имате ли фактура за изработените надписи?
Ако имате, признава се и разходът и данъчният кредит се ползва. :thumbup:
Да, за транспорта и нощувките на командировано лице имате право на пълен данъчен кредит.
Скрит текст :
Когато има отчет не е проблем, проблем е по-скоро липсата му.
Но все пак е добре да не се избързва с пускането на дневния отчет преди да е приключило работното време. :smile1: