Не, по чл. 111:

Допълнителен труд при друг работодател
     чл. 111. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 25 от 2001 г., в сила от 31.03.2001 г.) Работникът или служителят може да сключва трудови договори и с други работодатели за извършване на работа извън установеното за него работно време по основното трудово правоотношение (външно съвместителство), освен ако не е уговорено друго в индивидуалния му трудов договор по основното му трудово правоотношение.
Защо му е тогава болничен?
Сигурно, защото е бил болен...
Да, може по втори трудов договор.
Мисля, че втората точка няма място.
Установили сте с протокол нарушение на болничния режим, а не самоотлъчка.
Така е посочих дата и служителката от НАП  ми каза,че при това положение лицето трябва да е самооигурява и през двете фирми. Затова незнам как да постъпя.
Интересно!
А и за двете фирми ли ще му заверт осигурителни книжки?
В ЗКПО ясно и недвусмислено е определено "Що е то ДМА ?"

 Данъчни дълготрайни материални активи
     чл. 50. Данъчни дълготрайни материални активи са сумите, които отговарят на изискванията за амортизируеми дълготрайни материални активи съгласно Националните стандарти за финансови отчети за малки и средни предприятия, чиято стойност е равна или превишава по-ниската стойност от:
               1. стойностния праг на същественост за дълготрайния материален актив, определен в счетоводната политика на данъчно задълженото лице;
               2. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) седемстотин лева.

След като в счетоводната си политика сте приели стойностен праг на същественост 700 лв., не можете да включите изброените активи нито в САП, нито в ДАП.
Ако искате да имате отделна информация за тях, отчетете ги по аналитична сметка, например:
"Разходи за материали"
Ан. с-ка "Активи под 700 лв."
Подсметка "Скенер"
Така ще си ги виждате в оборотката до края на годината :smile1:
Тогава го посочвате на реда за алтернативни данъци.
В НСС - 1 е записано:

Специални изисквания към съдържанието на отделни статии в отчета за приходите и разходите
........................ ........................ ....................
21.8. В статия "Други данъци, алтернативни на корпоративния данък" се посочват алтернативните данъци по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане и окончателния годишен (патентен) данък. Данъците върху доходите на едноличните търговци, неподлежащи на облагане с окончателен годишен (патентен) данък, се посочват в статия "Разходи за данъци от печалбата".

Според мен, няма друг начин.
По принцип гражданските договори са си за еднократна употреба. Прилагането им за продължително време, най-често, прикрива трудови правоотношения. :smile1:
Аз мога да Ви посъветвам да оформите една начална, "входяща" инвентаризация на активите и пасивите и да я сравните с годишния отчет. Банка имате, наличностите в касата са според записаното в Баланса, също и за стоки, и вижте там какво казва собствникът за вземания, задължения... главниците по публичните задължения сравнете със справката на НАП.
И да се подпише собственикът. Направете и приемно-предавателен протокол какво сте получили като счетоводна документация.
Така ще имате документална обоснованост на началните записвания.
Отделен е въпросът да си прецените дали това е осъществимо и, ако не е, струва ли си риска да поемете отговорност за счетоводството на такава фирма.
Патентният данък е алтернативен на корпоративния.
А кой го плаща и какъв ОПР съставя?
Някъде четох ,че можело и едностранно
При регистрация по ЗДДС абсолютно невъзможно е да се води едностранно счетоводство и явно Ви е заблудил оборота, който е под прага за задължителна регистрация.
Ние през м.януари тази година сме платили наема за една година напред на помещение, и сме внесли и данъка, Цялата сума на наема и на удържания данък ли се декларира сега и как  мога да коригирам подадена вече декл. по чл.55?
Декларирате цялата сума на удържания и внесен данък.
Горе вдясно чекнете квадратчето за Коригираща декларация. Но трябва да е до края на деня днес.
Не са ми известни изисквания за статута на помещение, в което се извършват счетоводни услуги. :smile1:
Пенсионер дължи ЗО по граждански договор, ако нетната сума след приспадане на НПР е над МРЗ за съответния период. Но задължението за начисляване и внасяне на сумите след удържането ими е на възложителя.
Според мен, подайте декларацията в съответствие с прилаганите служебни бележки, без да правите годишно изравняване.
Ако приходите на баща Ви по граждански договори са под сумата на данъчното облекчение по чл. 18, а именно 7 920 лв., то няма облагаем доход и следователно не се внасят осигуровки.
Ууважаеми колеги,
Споделям с вас една "прясна" разработка на списание "Счетоводство, данъци и право", в която подробно и, по мое мнение, ясно са разтълкувани новите моменти в подаването на декларации по ЗДДФЛ.
Кой подава, в какви срокове, за преходните ситуации и т.н. ....
Надявам се да ви е от полза. :smile1:
Как сте оформили плащането на наема?
Издали ли сте СИС и ако сте издали за цялата сума, как сте внесли само за 2012 полагащ се данък?
Данъкът е обвързан с изплащането?!
ДС още не е подписано но натиска е голям.
Реално няма обучение, нали?
Не е препоръчително да се подписват документи с невярно съдържание.
А още по-малко препоръчително е да се изготвят такива.
По граждански договор данъкът се удържа и внася при изплащането му.
Ако е изплатен през първо тримесечие на 2013 година имате задължение да го удържите, внесете и декларирате по чл. 55 от ЗДДФЛ до 30-ти април.
Здравейте,
Лекарите не са наясно, а не Вие, че едно от задължителните условия за обезщетение при временна нетрудоспособност е внасянето на осигуровки за ОЗМ. :smile1:
По същата причина не може да намали и осигуртелните си вноски по ЗЗО (чл. 3, ал. 3 от Наредбата за общественото осигуряване на СОЛ):
Скрит текст :