Разбира се, че можете да попълните в една бланка за два месеца.
За това е направена такава бланка :smile1:
Според мен си имате най-обикновена доставка на стока и трябва да начислите ДДС.
Въвеждама документите, защото освен салдата ме интересуват и оборотите :smile1:
Информацията архивирам периодично на флашка.
Ако е по чл.325 т.1 (по взаимно съгласие) ще има ли право да получава обезщетение от бюрото?


Ако е осигурявано лицето за безработица през 9 от последните 15 месеца ще получава 4 месеца обезщетение при напускане по собствено желание.
А е осигурявано за безработица, ако е работило повече от 5 дни в месеца. Тогава отговаря на чл. 4, ал. 1, т. 1 от КСО. До 5 дни или до 40 часа месечно се осигурява по чл. 4, ал. 2 от КСО и не се правят вноски за безработица.
Здравейте,
Не  е необходим друг документ освен служебната бележка по чл.45, ал.7.
Облагаем доход е брутният доход от изплатени лихви.
   
Скрит текст :
Възложителят ли е удържал осигуровки? Лицето не е ли декларирало, че е СОЛ?
а как да разбирам текста: За данъците дължими, но невнесени към 31.12.2012 г., декларацията се подава в срок до 31 юли 2013 г. аз сега ще ги подам и в декларация по чл.50 и ще ги внеса.
Декларацията по чл. 55 замества кода за вид плащане, който беше отменен с единната сметка.
Наема е плащан през 2012 всеки месец е плащан, лицето за което ще подавам декл.55 е получателя на дохода.
Значи авансови вноски са били дължими за всеки месец до 15-то число на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода, без получените доходи за четвърто тримесечие.
Срокове и място за внасяне на данъци от лицето, придобило дохода
Скрит текст :

В декларацията, която ще подадете до 31.07.2013 трябва да отбележите първите три тримесечия. За четвъртото тримесечие трескаво подавахме декларации до 10.01.2013, ако не ме лъже паметта.  :smile1:
Присъединявам се към мнението на dalila, че подписа на физическо лице е по-изгоден финансово.
За процедурата:
1. Когато закупите подписа го инсталирате на компютъра, който ползвате за работата си.
2. Влизате в сайта на НАП - Електронни услуги на НАП - Вход в ел. услуги с УЕП и попълвате заявления за упълномощено лице за двете фирми. препоръчвам Ви да маркирате всички възможни услуги за ЮЛ с пълен достъп, както и достъп до данъчна и осигурителна информация.
3. Разпечатвате заявленията и уведомленията и ги връчвате на собствениците да ги занесат лично в съответните офиси на НАП.
4. Като получите достъп до заявените услуги лесно ще се ориентирате как да подавате дакларации. Най-вече това става с прикачване на файлове, като е указано какви са те. Може да се генерират директно от счетоводния софтуер, който използвате или да използвате безплатните програмни продукти на НАП.
Здравейте. Имам следния въпрос. Работодателя ми иска да ме освободи по чл. 328, но иска да го направи без предизвестие. Дължи ли ми в случая обезщетение за този месец?

Благодаря предварително!

Сигурно искате да кажете, че няма да спази предизвестието. Защото текста на чл. 328 от КТ касае именно прекратяване на трудовия договор от работодателя с предизвестие. И то писмено. Може заповедта и предизвестието да са от един и същи ден, но в заповедта трябва да е цитирано предизвестието и да е вписано заплащането на обезщетение за срока на неспазеното предизвестие.
Да, признават се разходи за командировки на собственика на ЕТ, стига да са изпълнени следните условия:
1. Командировките на собственика да са във връзка с дейността на фирмата (Вашият слчай очевидно е такъв);
2. Разходите да са документално обосновани. Ще рече, да има оформени командировъчни заповеди със заверка на посетените фирми. За пътните - билети или фактури за гориво и пътни листи.

Единствено, трябва да знаете, че вече разходите за командировка на собственика на ЕТ се регулират и дневните се признават до двукратния размер, определен от Наредбата за командировките в страната.
Не, че разбирам от тези неща, но не е ли от значение на кого отдаваш под наем, а тук не виждам подадена информация за това.
Разбира се, че е от значение за удържането и внасянето на данъка от платеца или получателя на дохода от наем.
Но тук питащият иска консултация за изравнителните вноски....
Да, получената сума е приход за ЕТ.
Здравейте,
като безработно лице Вие нямате осигурителен доход, върху който да дължите осигурителни вноски.
Дължите вноски за здравно осигуряване за дохода от наем, който, предполагам сте отразили в Припожение 4. Трябва да се въоръжите с малко търпение и да направите следните записвания:

В Таблица 2 за изравняване на здравноосигурителните вноски попълвате сумата от 1 404 лв. на ред 13, колона 5.6 и на ред 13 в колона 7. Не попълвате нищо друго в самата таблица.
Под таблицата в точка 1. записвате 1 404 лв.
В т. 2 записвате 112,32 лв.

Връщате се на приложение 4 и отивате на Част ІІ-Формиране на годишната данъчна основа.
Нанасяте на р.1 облагаемата основа - 1 404 лв., а на редове 2 и 2.2 - 112,32 лв.
На ред 3 получавате сумата на годишната данъчна основа 1404-112,32 = 1291,68 лв.

Ако не сте правили авансови вноски през меналата година, както предполагам, пропускате Част ІІІ на приложение 4.

Връщате се на Част ІV на основната декларация и на редове 3, 6 и 8 записвате облагаемата основа - 1291,68 лв. На ред 9 записвате дължимия данък - 129,17 лв.
На ред 13 пренасяте последната сума, но закръглена до 1 лв или 129 лв.

Можете да внесете данъка и допълнителните здравни вноски без лихва до 30-ти април, след което ще започнат да се начисляват лихви върху задължението Ви.
Подава се една декларация от едно данъчно задължено лице (платец на доходи или СОЛ-получател) за един период, независимо от броя на обхванатите в нея основания. :smile1:
Привет,
В този случай попълвате само Таблица 2 като подлежащия на облагане доход от Припожение 3, част ІІ, ред 1, получен след приспадане на НПР в част І, таблица 7, р. 7.10 от същото приложение, записвате в колона 5.6 ред 13. Има значение сумата на р. 13, к. 5.6 от Таблица 2 да е тази от съответната част на декларацията. Разделянето е без значение. То играе роля при разпределение на доходи по месеци, когато сумите гонят горната граница от 2000 лв. за 2012 г. Та в този смисъл, ако искате пишете го и само в декември. :smile1:
Така и предполагах. Че проблемът идва от двустранното счетоводство.
Вече уточнихме, че сме на едно мнение и няма законово ограничение собственикът на ЕТ да ползва по свое усмотрение резултата от трудовата си дейност.
При двустранно счетоводно отчитане този резултат е показан по кредитното салдо на с-ка 123 (за текущата година) и по салдото на неразпределената печалба от минали години, ако изобщо е формирано такова.

Според мен, няма нищо по-естествено от това да закриете 123 и 501 със статията:

Д-т 122; 123 / К-т 501

и не са необходими никакви ордери от себе си към себе си :smile1:
Израз на печалбата на едноличния търговец е паричен - в касова или банкова наличност и му принадлежи в качеството на резултат от трудовата му дейност.
Не смятам, че е подходящо да се ползват разчетни сметки за разчети със собственика, аналогични на 493 (бивша 107) като при дружествата с ограничена отговорност.
Нали именно за това е отговорен с цялото си имущество.
Длъжен ли е ЕТ да оповестява как, кога и за какво разпределя печалбата си, разбирай продукта на труда си?! Да му иска някой законов текст Решение на Общото събрание за разпределение на печалбата? Аз не съм срещала такъв.

    Благодаря, понеже за м. октомври, ноември и декември 2012 наемателя не е платил доход на наемателя, нали не се посочват тези суми в СИС и служебната бележка.
Естествено  :smile1:
В Сметката за Изплатени Суми (СИС) се посочват само изплатените суми.
Здравейте,
Проблемите с ЕТ не са от вчера и не са от счетоводен, а от юридически произход.
Според чл. 56 на ТЗ едноличния търговец  е регистрирано по ТЗ физическо лице. Фирмата и лицето са идентични.
Обръщам внимание на този момент, защото от него следва, че е абсолютно невъзможно част от труда на собственика на ЕТ да се оформи като личен, а друга - не. Целият личен труд на едноличния търговец е единствен източник на доход за него и като такъв намира израз в печалбата му. Като продукт единствено на личния труд на собственика, същата тази печалба се приема от законодателя като доход от трудова дейност и предварително се облага със социални и здравноосигурителни вноски. В този смисъл, оформянето на някакъв разход за личен труд на собственика на ЕТ, който да намали печалбата му, а оттам и облагаемата с осигуровки сума, би се приело като незаконно.
По въпроса как да се оформи документално ползването на приходите от трудова дейност на собственика. Самият въпрос също е, меко казано, странен, както и всичко при ЕТ. Как оформяме харченето на заплатата си в къщи? И имаме ли ограничения за теглене на пари в брой от личните си сметки?
Ще може да обсъдим случая по-конкретно, ако sduch сподели:
1. Как се е получила голямата сума в касата? И в коя каса? От касова книга за ЕКАФП или от теглене на суми от банкова сметка?
2. Какво счетоводство води? Едностранно или двустранно?