4921
Разбира се, че можете да попълните в една бланка за два месеца.
За това е направена такава бланка
За това е направена такава бланка
4922
Данъци и счетоводство » Re: трябва ли да начислявам ДДС
16.04.2013, 18:47Според мен си имате най-обикновена доставка на стока и трябва да начислите ДДС.
4923
Данъци и счетоводство » Re: Нова фирма
16.04.2013, 14:35Въвеждама документите, защото освен салдата ме интересуват и оборотите
Информацията архивирам периодично на флашка.
Информацията архивирам периодично на флашка.
4924
ТРЗ и осигуряване » Re: Прекратяване на чл. 114 от КТ
16.04.2013, 12:57Ако е по чл.325 т.1 (по взаимно съгласие) ще има ли право да получава обезщетение от бюрото?
Ако е осигурявано лицето за безработица през 9 от последните 15 месеца ще получава 4 месеца обезщетение при напускане по собствено желание.
А е осигурявано за безработица, ако е работило повече от 5 дни в месеца. Тогава отговаря на чл. 4, ал. 1, т. 1 от КСО. До 5 дни или до 40 часа месечно се осигурява по чл. 4, ал. 2 от КСО и не се правят вноски за безработица.
4925
Данъци и счетоводство » Re: връщане на заем на ФЛ
16.04.2013, 11:11Здравейте,
Не е необходим друг документ освен служебната бележка по чл.45, ал.7.
Облагаем доход е брутният доход от изплатени лихви.
Не е необходим друг документ освен служебната бележка по чл.45, ал.7.
Облагаем доход е брутният доход от изплатени лихви.
Скрит текст :
4926
ТРЗ и осигуряване » Re: Таблица 1 и 2
16.04.2013, 08:15Възложителят ли е удържал осигуровки? Лицето не е ли декларирало, че е СОЛ?
4927
Данъци и счетоводство » Re: Декл. по чл. 55
16.04.2013, 06:44Декларацията по чл. 55 замества кода за вид плащане, който беше отменен с единната сметка.а как да разбирам текста: За данъците дължими, но невнесени към 31.12.2012 г., декларацията се подава в срок до 31 юли 2013 г. аз сега ще ги подам и в декларация по чл.50 и ще ги внеса.
4928
Данъци и счетоводство » Re: Декл. по чл. 55
15.04.2013, 19:59Значи авансови вноски са били дължими за всеки месец до 15-то число на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода, без получените доходи за четвърто тримесечие.Наема е плащан през 2012 всеки месец е плащан, лицето за което ще подавам декл.55 е получателя на дохода.
Срокове и място за внасяне на данъци от лицето, придобило дохода
Скрит текст :
В декларацията, която ще подадете до 31.07.2013 трябва да отбележите първите три тримесечия. За четвъртото тримесечие трескаво подавахме декларации до 10.01.2013, ако не ме лъже паметта.
4929
Данъци и счетоводство » Re: Електронен подпис
15.04.2013, 19:20Присъединявам се към мнението на dalila, че подписа на физическо лице е по-изгоден финансово.
За процедурата:
1. Когато закупите подписа го инсталирате на компютъра, който ползвате за работата си.
2. Влизате в сайта на НАП - Електронни услуги на НАП - Вход в ел. услуги с УЕП и попълвате заявления за упълномощено лице за двете фирми. препоръчвам Ви да маркирате всички възможни услуги за ЮЛ с пълен достъп, както и достъп до данъчна и осигурителна информация.
3. Разпечатвате заявленията и уведомленията и ги връчвате на собствениците да ги занесат лично в съответните офиси на НАП.
4. Като получите достъп до заявените услуги лесно ще се ориентирате как да подавате дакларации. Най-вече това става с прикачване на файлове, като е указано какви са те. Може да се генерират директно от счетоводния софтуер, който използвате или да използвате безплатните програмни продукти на НАП.
За процедурата:
1. Когато закупите подписа го инсталирате на компютъра, който ползвате за работата си.
2. Влизате в сайта на НАП - Електронни услуги на НАП - Вход в ел. услуги с УЕП и попълвате заявления за упълномощено лице за двете фирми. препоръчвам Ви да маркирате всички възможни услуги за ЮЛ с пълен достъп, както и достъп до данъчна и осигурителна информация.
3. Разпечатвате заявленията и уведомленията и ги връчвате на собствениците да ги занесат лично в съответните офиси на НАП.
4. Като получите достъп до заявените услуги лесно ще се ориентирате как да подавате дакларации. Най-вече това става с прикачване на файлове, като е указано какви са те. Може да се генерират директно от счетоводния софтуер, който използвате или да използвате безплатните програмни продукти на НАП.
4930
ТРЗ и осигуряване » Re: Прекратяване на трудов договор по чл.328 от Кодекса на труда
15.04.2013, 18:58Здравейте. Имам следния въпрос. Работодателя ми иска да ме освободи по чл. 328, но иска да го направи без предизвестие. Дължи ли ми в случая обезщетение за този месец?
Благодаря предварително!
Сигурно искате да кажете, че няма да спази предизвестието. Защото текста на чл. 328 от КТ касае именно прекратяване на трудовия договор от работодателя с предизвестие. И то писмено. Може заповедта и предизвестието да са от един и същи ден, но в заповедта трябва да е цитирано предизвестието и да е вписано заплащането на обезщетение за срока на неспазеното предизвестие.
4931
Данъци и счетоводство » Re: Командировъчни на собственик на ЕТ
15.04.2013, 18:45Да, признават се разходи за командировки на собственика на ЕТ, стига да са изпълнени следните условия:
1. Командировките на собственика да са във връзка с дейността на фирмата (Вашият слчай очевидно е такъв);
2. Разходите да са документално обосновани. Ще рече, да има оформени командировъчни заповеди със заверка на посетените фирми. За пътните - билети или фактури за гориво и пътни листи.
Единствено, трябва да знаете, че вече разходите за командировка на собственика на ЕТ се регулират и дневните се признават до двукратния размер, определен от Наредбата за командировките в страната.
1. Командировките на собственика да са във връзка с дейността на фирмата (Вашият слчай очевидно е такъв);
2. Разходите да са документално обосновани. Ще рече, да има оформени командировъчни заповеди със заверка на посетените фирми. За пътните - билети или фактури за гориво и пътни листи.
Единствено, трябва да знаете, че вече разходите за командировка на собственика на ЕТ се регулират и дневните се признават до двукратния размер, определен от Наредбата за командировките в страната.
4932
Данъци и счетоводство » Re: Справка за окончателния размер на осигурителния доход
15.04.2013, 10:36Разбира се, че е от значение за удържането и внасянето на данъка от платеца или получателя на дохода от наем.Не, че разбирам от тези неща, но не е ли от значение на кого отдаваш под наем, а тук не виждам подадена информация за това.
Но тук питащият иска консултация за изравнителните вноски....
4933
Данъци и счетоводство » Re: ET издава фактури
15.04.2013, 06:25Да, получената сума е приход за ЕТ.
4934
Данъци и счетоводство » Re: Справка за окончателния размер на осигурителния доход
14.04.2013, 19:46Здравейте,
като безработно лице Вие нямате осигурителен доход, върху който да дължите осигурителни вноски.
Дължите вноски за здравно осигуряване за дохода от наем, който, предполагам сте отразили в Припожение 4. Трябва да се въоръжите с малко търпение и да направите следните записвания:
В Таблица 2 за изравняване на здравноосигурителните вноски попълвате сумата от 1 404 лв. на ред 13, колона 5.6 и на ред 13 в колона 7. Не попълвате нищо друго в самата таблица.
Под таблицата в точка 1. записвате 1 404 лв.
В т. 2 записвате 112,32 лв.
Връщате се на приложение 4 и отивате на Част ІІ-Формиране на годишната данъчна основа.
Нанасяте на р.1 облагаемата основа - 1 404 лв., а на редове 2 и 2.2 - 112,32 лв.
На ред 3 получавате сумата на годишната данъчна основа 1404-112,32 = 1291,68 лв.
Ако не сте правили авансови вноски през меналата година, както предполагам, пропускате Част ІІІ на приложение 4.
Връщате се на Част ІV на основната декларация и на редове 3, 6 и 8 записвате облагаемата основа - 1291,68 лв. На ред 9 записвате дължимия данък - 129,17 лв.
На ред 13 пренасяте последната сума, но закръглена до 1 лв или 129 лв.
Можете да внесете данъка и допълнителните здравни вноски без лихва до 30-ти април, след което ще започнат да се начисляват лихви върху задължението Ви.
като безработно лице Вие нямате осигурителен доход, върху който да дължите осигурителни вноски.
Дължите вноски за здравно осигуряване за дохода от наем, който, предполагам сте отразили в Припожение 4. Трябва да се въоръжите с малко търпение и да направите следните записвания:
В Таблица 2 за изравняване на здравноосигурителните вноски попълвате сумата от 1 404 лв. на ред 13, колона 5.6 и на ред 13 в колона 7. Не попълвате нищо друго в самата таблица.
Под таблицата в точка 1. записвате 1 404 лв.
В т. 2 записвате 112,32 лв.
Връщате се на приложение 4 и отивате на Част ІІ-Формиране на годишната данъчна основа.
Нанасяте на р.1 облагаемата основа - 1 404 лв., а на редове 2 и 2.2 - 112,32 лв.
На ред 3 получавате сумата на годишната данъчна основа 1404-112,32 = 1291,68 лв.
Ако не сте правили авансови вноски през меналата година, както предполагам, пропускате Част ІІІ на приложение 4.
Връщате се на Част ІV на основната декларация и на редове 3, 6 и 8 записвате облагаемата основа - 1291,68 лв. На ред 9 записвате дължимия данък - 129,17 лв.
На ред 13 пренасяте последната сума, но закръглена до 1 лв или 129 лв.
Можете да внесете данъка и допълнителните здравни вноски без лихва до 30-ти април, след което ще започнат да се начисляват лихви върху задължението Ви.
4935
ТРЗ и осигуряване » Re: чл.55
14.04.2013, 16:44Подава се една декларация от едно данъчно задължено лице (платец на доходи или СОЛ-получател) за един период, независимо от броя на обхванатите в нея основания.
4936
Данъци и счетоводство » Re: осигурителна таблица
13.04.2013, 19:50Привет,
В този случай попълвате само Таблица 2 като подлежащия на облагане доход от Припожение 3, част ІІ, ред 1, получен след приспадане на НПР в част І, таблица 7, р. 7.10 от същото приложение, записвате в колона 5.6 ред 13. Има значение сумата на р. 13, к. 5.6 от Таблица 2 да е тази от съответната част на декларацията. Разделянето е без значение. То играе роля при разпределение на доходи по месеци, когато сумите гонят горната граница от 2000 лв. за 2012 г. Та в този смисъл, ако искате пишете го и само в декември.
В този случай попълвате само Таблица 2 като подлежащия на облагане доход от Припожение 3, част ІІ, ред 1, получен след приспадане на НПР в част І, таблица 7, р. 7.10 от същото приложение, записвате в колона 5.6 ред 13. Има значение сумата на р. 13, к. 5.6 от Таблица 2 да е тази от съответната част на декларацията. Разделянето е без значение. То играе роля при разпределение на доходи по месеци, когато сумите гонят горната граница от 2000 лв. за 2012 г. Та в този смисъл, ако искате пишете го и само в декември.
4937
Данъци и счетоводство » Re: декларация по ЗДФФЛ и СОл
13.04.2013, 19:19Не
4938
Данъци и счетоводство » Re: Изплащане на суми на собственик на ЕТ
13.04.2013, 10:39Така и предполагах. Че проблемът идва от двустранното счетоводство.
Вече уточнихме, че сме на едно мнение и няма законово ограничение собственикът на ЕТ да ползва по свое усмотрение резултата от трудовата си дейност.
При двустранно счетоводно отчитане този резултат е показан по кредитното салдо на с-ка 123 (за текущата година) и по салдото на неразпределената печалба от минали години, ако изобщо е формирано такова.
Според мен, няма нищо по-естествено от това да закриете 123 и 501 със статията:
Д-т 122; 123 / К-т 501
и не са необходими никакви ордери от себе си към себе си
Израз на печалбата на едноличния търговец е паричен - в касова или банкова наличност и му принадлежи в качеството на резултат от трудовата му дейност.
Не смятам, че е подходящо да се ползват разчетни сметки за разчети със собственика, аналогични на 493 (бивша 107) като при дружествата с ограничена отговорност.
Нали именно за това е отговорен с цялото си имущество.
Длъжен ли е ЕТ да оповестява как, кога и за какво разпределя печалбата си, разбирай продукта на труда си?! Да му иска някой законов текст Решение на Общото събрание за разпределение на печалбата? Аз не съм срещала такъв.
Вече уточнихме, че сме на едно мнение и няма законово ограничение собственикът на ЕТ да ползва по свое усмотрение резултата от трудовата си дейност.
При двустранно счетоводно отчитане този резултат е показан по кредитното салдо на с-ка 123 (за текущата година) и по салдото на неразпределената печалба от минали години, ако изобщо е формирано такова.
Според мен, няма нищо по-естествено от това да закриете 123 и 501 със статията:
Д-т 122; 123 / К-т 501
и не са необходими никакви ордери от себе си към себе си
Израз на печалбата на едноличния търговец е паричен - в касова или банкова наличност и му принадлежи в качеството на резултат от трудовата му дейност.
Не смятам, че е подходящо да се ползват разчетни сметки за разчети със собственика, аналогични на 493 (бивша 107) като при дружествата с ограничена отговорност.
Нали именно за това е отговорен с цялото си имущество.
Длъжен ли е ЕТ да оповестява как, кога и за какво разпределя печалбата си, разбирай продукта на труда си?! Да му иска някой законов текст Решение на Общото събрание за разпределение на печалбата? Аз не съм срещала такъв.
4939
ТРЗ и осигуряване » Re: подаване декл 55
13.04.2013, 10:16ЕстественоБлагодаря, понеже за м. октомври, ноември и декември 2012 наемателя не е платил доход на наемателя, нали не се посочват тези суми в СИС и служебната бележка.
В Сметката за Изплатени Суми (СИС) се посочват само изплатените суми.
4940
Данъци и счетоводство » Re: Изплащане на суми на собственик на ЕТ
13.04.2013, 08:59Здравейте,
Проблемите с ЕТ не са от вчера и не са от счетоводен, а от юридически произход.
Според чл. 56 на ТЗ едноличния търговец е регистрирано по ТЗ физическо лице. Фирмата и лицето са идентични.
Обръщам внимание на този момент, защото от него следва, че е абсолютно невъзможно част от труда на собственика на ЕТ да се оформи като личен, а друга - не. Целият личен труд на едноличния търговец е единствен източник на доход за него и като такъв намира израз в печалбата му. Като продукт единствено на личния труд на собственика, същата тази печалба се приема от законодателя като доход от трудова дейност и предварително се облага със социални и здравноосигурителни вноски. В този смисъл, оформянето на някакъв разход за личен труд на собственика на ЕТ, който да намали печалбата му, а оттам и облагаемата с осигуровки сума, би се приело като незаконно.
По въпроса как да се оформи документално ползването на приходите от трудова дейност на собственика. Самият въпрос също е, меко казано, странен, както и всичко при ЕТ. Как оформяме харченето на заплатата си в къщи? И имаме ли ограничения за теглене на пари в брой от личните си сметки?
Ще може да обсъдим случая по-конкретно, ако sduch сподели:
1. Как се е получила голямата сума в касата? И в коя каса? От касова книга за ЕКАФП или от теглене на суми от банкова сметка?
2. Какво счетоводство води? Едностранно или двустранно?
Проблемите с ЕТ не са от вчера и не са от счетоводен, а от юридически произход.
Според чл. 56 на ТЗ едноличния търговец е регистрирано по ТЗ физическо лице. Фирмата и лицето са идентични.
Обръщам внимание на този момент, защото от него следва, че е абсолютно невъзможно част от труда на собственика на ЕТ да се оформи като личен, а друга - не. Целият личен труд на едноличния търговец е единствен източник на доход за него и като такъв намира израз в печалбата му. Като продукт единствено на личния труд на собственика, същата тази печалба се приема от законодателя като доход от трудова дейност и предварително се облага със социални и здравноосигурителни вноски. В този смисъл, оформянето на някакъв разход за личен труд на собственика на ЕТ, който да намали печалбата му, а оттам и облагаемата с осигуровки сума, би се приело като незаконно.
По въпроса как да се оформи документално ползването на приходите от трудова дейност на собственика. Самият въпрос също е, меко казано, странен, както и всичко при ЕТ. Как оформяме харченето на заплатата си в къщи? И имаме ли ограничения за теглене на пари в брой от личните си сметки?
Ще може да обсъдим случая по-конкретно, ако sduch сподели:
1. Как се е получила голямата сума в касата? И в коя каса? От касова книга за ЕКАФП или от теглене на суми от банкова сметка?
2. Какво счетоводство води? Едностранно или двустранно?