Не сте пропуснали нищо, защото част ІІІ "Данни за упълномощеното лице" се попълва само, ако подавате на хартиен носител в НАП. :smile1:
За електронното подаване е необходимо и достатъчно електронното упълномощаване.
Мисля, че не се изключват.
Съдя от приложеното писмо на НАП, но може да има нещо по-ново и специфично.
Щом ги е признал в споразумението, пак не мисля, че трябва да ги префактурирате, а бихте могли да ги осчетоводите като

Дт Други дебитори / Кт Други разходи (съгласно споразумението)

и да закриете Други дебитори с изплащането на сумите.

Просто ще използвате Други дебитори, вземайки за основание за осчетоводяване споразумението, защото това са суми, извън присъдените по съдебния спор.
Тези суми не са ли присъдени от съда?
И аз съм на Вашето мнение, marpan_64 :thumbup:
Здравейте,
Всички разноски по образуване и водене на делото осчетоводявате като "Други разходи" съответно с или без ДДС, в зависимост от това, какъв е документа.
Самата претенция, предмет на съдебния иск, е следвало да отразите по дебит на с-ка "Вземания по съдебни спорове" срещу кредита на "Клиенти". С издаването на решението във Ваша полза закривате "Вземания по съдебни спорове" срещу дебит на с-ка "Присъдени вземания" от датата на влизането в сила на съдебното решение. Там отнасяте и направените разходи, ако е присъдено заплащането им от фирмата длъжник. Закривате "Присъдени вземания" с изплащането на сумата от длъжника.
А изпълнителните листи не мисля, че трябва да се осчетоводяват.
Интересен въпрос! :smile1:
Ако го анализираме езиково, би трябвало да се деклрира остатъка от 7000 лв.:
непогасената част от предоставените парични заеми през данъчната година, ако размерът им общо надхвърля 10 000 лв
Очевидно, това "им" е показател, че за определящ се приема размерът от 10 000 лв. на предоставените заеми, а не на непогасената част, защото в този случай щеше местоимението да бъде "й".

Докато в буква б ясно и недвусмислено се определя, че задължението за деклариране на заеми от петте предходни години съществува само, ако остатъците надвишават сумата от 40 000 лв.

Не е много логично, но така е прието от законодателя, а както са казали древните Dura lex sed lex. :smile1:
Здравейте,
По въпроса за наема на земя, няма възможност да се третира като земеделска, защото предназначението на земята не се определя от действителното й използване, а съгласно разпоредбите на ЗУТ. След като земята е УПИ, за наема се дължи данък и не може да се приложи изключението на чл. 13, ал. 1, т. 24 от ЗДДФЛ.
По втория въпрос, съгласно чл. 29а от ЗДДФЛ, регистрирания ЗП, ако не е регистриран по ЗДДС, може, а ако е регистриран по ЗДДС е длъжен да избере дали да се облага по чл. 26 от същия закон, т.е. като едноличен търговец и тогава подава ГОД към ГДД по правилата за ЕТ. Съответно до 100 хил. лв. само ОПР и над 100 хил. лв. пълен отчет. Ако не е избрал с декларация по ал. 4 от чл. 29а това облагане, остава облагането по чл. 29, ал. 1, т. 1, което означава прилагането на 60% НПР за непреработена продукция с изключение на декоративната растителност.
Елена Ви е отговорила кои неща трябва да следите.
След като жената не иска да се пенсионира, а да остане на работа, това може да й помогне да пребори страшната болест.  :thumbup:
Ние правим така-Дт група 30-с основата ,Дт498-с отложеното ДДС на Ктгрупа 40-с общата сума.По този начин фактурата не влиза в дневниците.Когато решим да полдваме ддс-то ,в счетоводната програма правим запис-4531/498-със сумата на отложеното ддс и ръчно вкарваме фактурата в програмат за ддс със всички атрибути-фактура,дата ,контрагент ,основа ,ддс..
И става, нали? :smile1:
Нормалното положение е, че подписът е по-важен удостоверяващ знак от печата. Съветът ми е да си спестите повторното разкарване. :smile1:
Мисля, че записът Ви е коректен, не противоречи нито на счетоводното, нито на данъчното законодателство и сама ще се убедите в това, когато направите проверка на декларацията по ДДС със записите без данъчна основа и Ви даде ОК. :smile1:
Мисля, че правилното е да изчислите сумата по курса от датата на инвойса. Това е датата на сделката.
Здравейте,
За осигуряването по ДУК няма значение, че лицето е пенсионер, защото е задължително осигурено по чл. 4, ал. 1, т. 7 от КСО.
Могат да избират дали да се осигуряват само онези пенсионери, които подлежат на осигуряване по чл. 4, ал. 3 от КСО.
Не, няма нужда. Това е декларация, която се подава за удържани и внесени данъци. За изплатената сума имате единствено задължението да подадете информация в справката по чл. 73 следващата година.
И, разбира се, пенсионерът ще трябва да си подаде декларация по чл. 50 през 2014 г.
Да, за изплатената сума през януари и съответно удържания данък трябва да подадете декларация по чл. 55 до 30-ти април. Чрез нея ще обвържат вече внесената сума с декларираното задължение.
А сумата за декември през декември ли е изплатена и тогава ли е удържан и внесен данъка? Питам, защото имаше указание от НАП при изплащането на суми за декември през януари по граждански договори и наем да се подаде декл. по чл. 55 до 10-ти януари.
Изобщо, по същество тази декларация замества отменените кодове за вид плащане. :smile1:
Процедура по прихващане и възстановяване е започнала през м.04 и е завършила в м.06.
Трябвало е при подаване на декларацията за м.06 да подадете искане за възстановяване.
През м.07 започва нова процедура и сте на внасяне, а Вие сте внесли с 998,85 лв. по-малко.
Полезният Ви ход в тази ситуация е да си потърсите ДДС-то за 04, 05 и 06 месец по реда на чл. 129 от ДОПК и от НАП ще прихванат сумата за възстановяване с непогасеното Ви задължение. :thumbup:
Здравейте,
По принцип данъкът се удържа при изплащането на наема и се декларира и внася на тримесечие, като за четвърто тримесечие не се дължат авансови вноски от наем и съответно не се подава декларация. Така, че:
- по първия въпрос - подавате до края на април декларация за удържания за два месеца данък и го внасяте;
- по втория въпрос - за удържания за 6 месеца данък през м.май подавате декларацията и внасяте данъка до 31.07, а за данъка през м. ноември не подавате декларация и не го внасяте до 30.04.2014г.
Първо, издадено ли е разпореждане за спиране на паричното обезщетение?
Представете официален документ от болницата, че съпругът Ви е приет за лечение и би следвало да го уважат, ако четат допълнителните разпоредби на НОИПОБ:
Допълнителни разпоредби
§ 1. (Доп. - ДВ, бр. 74 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 13 от 2011 г., в сила от 01.01.2011 г.) По смисъла на наредбата "уважителни причини" са: задържане от органите на властта; явяване в съд или в друг държавен орган; участие във военноучебен сбор или преподготовка; заболяване и други подобни обстоятелства, удостоверени с официален документ, за които териториалното поделение на НОИ е уведомено своевременно.

И по-добре опитайте да потърсите за мнение началника на БТ, защото служителите са ангажирани с текущата си работа и не им се занимава с изключенията от правилото.