Няма защо! Според мен, еднозначно, ако ваше вземане или задължение не надвишава 50 000 лв., не трябва да подавате статистическата справка. :smile1:
Ако имате предвид статистическите отчети към БНБ, на този линк може да ги разгледате и да прецените дали имате задължение да подадете някои от тях:

http://www.bnb.bg/Statistics/StReportingForms/StRFLegalEntitiesAndSP/index.htm
Възползвам се от темата да задам въпроса си: физическо лице, регистрирано като ЗП необходимо ли е към ГДД да прилага копие на анкетната карта или копие на зеленото картонче, че е регистрирано като ЗП.
Не е необходимо да прилага регистрационната карта, а само да отбележи с "Х" в приложение 3 над таблица 1, че е регистриран ЗП.
СИС и служебна бележка се издават при изплащане на сумата. Може и веднъж в тримесечие, може и всеки месец.
Ако е от извънтрудови взаимоотношения как точно ще се определи размера на брутния доход?  :hmmm:
Тези извънтрудови взаимоотношения са всъщност така наречените граждански договори. Когато лицето е декларирало, че е СОЛ, му се изплаща брутната сума, записана в договора.
Не за размера на дохода търсех уточнение, а от какъв източник е.
Ако, например, е от извънтрудови правоотношения, облагаемата основа се получава като се намали брутното възнаграждение с нормативно признатите разходи и осигурителните вноски и се умножи по 10%.
Нормално е да е един човек.
На съставител пишете действителния съставител. Това, че Вие го качвате в НСИ не значи нищо. Дори не се иска упълномощаване. А съставителят трябва да е в трудовоправни или договорни отношения с фирмата.
Здравейте, влизам тук не толкова да задам въпрос, колкото да потърся потвърждение. Става въпрос за ЕТ на патент с оборот 40 000 лв., изготвила съм отчет за дейността и ГДД. Тези документи собственика трябва да подаде в НАП до 31.04.2013 г. Та въпроса е нали за ЕТ с оборот под 100 000 няма задължение да се публикува в НСИ, а отчета се подава с декларацията в НАП.
Или подавате отчета заедно с декларацията директно в НАП на хартиен носител.
Или подавате отчета в НСИ с ел.подпис, получавате вх.№ и го цитирате в декларацията по чл. 50 от ЗДДФЛ.
В АВ нямате задължение да подавате ГФО, както по-горе е цитирала alfa.
 :wave:, delphine
Това казвам и аз. Колкото фирми, толкова различни ситуации. Някои са толкова назад с плащанията, че правят преводи на кръгли суми, надвишаващи едно или друго конкретно задължение. А и съпътствани от различни лихви....
Важното е осчетоводяването да ползва с информацията си фирмата и да отразява "вярно и честно" оставащите за погасяване задължения.
Ето защо, няма възможност за категоричен отговор кое е правилно и кое не.
Хубав мрачен ден от мен! :smile1:
Дайте малко повече информация, за какви доходи на лицето през първо тримесечие става дума.
Може да виси само, ако няма други стари задължения. :smile1:
Ако има, веднага ще са разнесени. Ако няма, може да се осчетоводи, но пак няма гаранция, че няма с плащането по ДДФЛ, извършено на 10.04, да се покрие първо възникналото задължение по ДДС с падеж 14.04 и от плащането на това ДДС да се покрие ДДФЛ на 25.04.
Ето защо, още в началото повдигнах въпроса как ще процедираме? Или всички задължения са в една обща сметка и всички плащания се отразяват при извършването им по тази обща сметка (освен ДЗПО, естествено). Или остават задълженията по аналитични сметки, но се закриват само след справката от НАП.
Не е необходимо. Това се разбира от датата на документите за активите. Вижда се, че са придобити преди регистрацията, а от описа им се вижда, че сте си "резервирали" в срок правото да ползвате ДК. :smile1:
При плащане на задължение по ДДС не е възможно сумата да се пренасочи за покриване на задължения по ДЗПО, защото кодовете са различни.
А иначе, съвсем стриктно е да осчетоводите разпределението на преведената сума въз основа на справката на НАП. :thumbup:
Според мен, няма да се признае за данъчни цели.
Как ще докажат документално, че сумата е изразходвана за пътни, а не за фризъор?
Уточнете въпроса.
Кой е платил застраховката и какви доходи декларирате с ГДД по чл. 50? Кои приложения ще попълвате?
Задължително подавате опис по образец в срок 45 дни от датата на регистрацията, а кредита ползвате през един от следващите 3 месеца като включвате активите от описа в дневника за покупки.
Скрит текст :
Ако дерегистрацията не е по чл. 176, т.е. не е  прекратена регистрацията във връзка с данъчни нарушения, няма пречка за повторна регистрация по чл. 100 по желание.
Неприятна ситуация, защото коригиращи декларации по инициатива на подателя могат да се подават в сроковете за подаване на декларацията. Това е от ДОПК:
Скрит текст :
Едвали ще бъдете поканени и от НАП (чл. 103 от ДОПК) да отстраните пропуска и да си коригирате данъчния резултат, защото приспадането на загубата трябва да е по Ваша инициатива. В смисъл, имате това право, но не и задължение. От гледна точка на данъчните закони Вие сте изрядни, подали сте декларацията в срок, определили сте дължимия данък и оставада го внесете. :hmmm:
Опитайте, може би, да се консултирате на място с представител на съответната ТД.
Дано още някой колега се включи с мнение, защото моето определено не Ви е от полза. :(