Настройките наистина са от значение.
Те са описани в сайта на НАП.
Влизате в Е-услуги с електронен подпис и след списъка с декларациите под прозорчето "Вход в системата" има Инструкции. Кликвате върху тях и отивате на Приложение 1 и 2, ако сте през Интернет Експлорер и на Приложение 3, ако сте през Мозила.
След настройките би трябвало да влизате във всички заявени справки и подавания чрез елекронния подпис.
Потвърждаваме. :flowers:
За авторските възнаграждения изобщо е без значение дали и за какво е било осигурено лицето.
В СИС и служебната бележка показвате периода от шест месеца.
В декларацията по чл. 55 отбелязвате първо тримесечие и посочвате цялата сума на удържания данък. Внасяте го и през второ тримесечие, ако нямате плащане, нито подавате декларация, нито внасяте данък.
Съгласна съм с Вас.
В цитирания чл. 11 категорично е описано кога доходът се смята за придобит.
Покажете текста на клиента, дано се разсее заблудата му. :smile1:
Опитайте отново. Проверих и при попълване на "20" в т.1 веднага се появява "20" в реда "Общо работни дни платен годишен отпуск за 2013 година по график"
Инфлационният индекс е този, който е изчислен по определена методика и обявен от НСИ.
А декларация по чл. 55 попълва ли се за авансовия данък от миналата 2012 година?
Ако въпросът Ви е за данъка върху доходи от наем и по граждански договори (в контекста на темата), то отговорът е "не".
Ако някъде във формуляра с малки буквички пише печат, значи е задължителен.
Ако не е упоменато в официалния формуляр, не е задължителен.
За депозита не се издава фактура, защото нито е аванс, нито приход от услуга.
Скоро имах такъв случай и със счетоводителя на фирмата наемател се разбрахме да издадем разписка за депозита.
Ще изложа моето мнение с уговорката, че са възможни и други варианти.
Първо, имаме извършване на услуга по смисъла на ЗДДС от фирмата наемател:
   
Скрит текст :
 
С приключването на ремонта на 31.03.2013 г. имаме и дата на данъчното събитие, а оттам и задължението да издадем фактура на името на наемодателя:
   
Скрит текст :
Осчетоводяваме фактурата обичайно
Д-т Клиенти
     Партида на наемодателя
                   К-т Приходи от услуги
                   К-т 4532

Наемодателят е получател на доход от наем за сметка на ремонта и получава цялата сума от 3000 лв. на датата на завършване на ремонта:
Скрит текст :

Издаваме му СИС и служебна бележка за заплатен наем за 6 месечен период на 31.03.2013г. Или, ако искате и на 01.04.2013. Ще се измести тримесечието за деклариране на данъка и съответно за внасянето му. :smile1:
Осчетоводяването е пак обичайното:
Д-т Разхди за външни услуги
Д-т Авансово удържан данък
        К-т Доставчици
             Партида на наемодателя

Накрая прихващате сумите по партидите на наемодателя по сметките Клиенти и Доставчици. Добре е за целта да имате черно на бяло Протокол за извършено прихващане.
Здравейте,
В справката по чл. 73 за 2012 г. посочвате изплатените доходи от наем.
Изключението касае окончателните данъци по глава шеста от действащия до 31.12.2012 г. текст:
Скрит текст :
Ако като ЗП е избрал да се облага по чл. 29 - не попълва справка.
Ако е избрал да се облага по чл. 26, тогава следва да попълни справката за изравняване на дохода.
В този ред на мисли, продължавам да обмислям идеята да събера всички задължения към НАП в една разчетна сметка - корпоративен данък, данък при източника, ДДФЛ, осигуровки... и само ДЗПО да остане в друга сметка :hmmm:
Нали за това направиха единната сметка - за да не пишем много и различни платежни. :smile1:
Гледайте само да не добавите сумата към кода за ДЗПО.
А коя сума посочвате със или без ДДС?
Без ДДС, защото ДДС-то не е доход, а косвен данък.
Обикновено искат нотариално заверено пълномощно, че можете да контактувате с НАП от името на фирмата.
boikadzh
Данъка по граждански договор попълвате на ред 1 в колона 3. :thumbup: