Ето този формуляр:
Правилно ли чета, че 2 дяла на обща стойност 20 лв. са продадени за 30 000лв? ::)
Ако съвсем, ама съвсем няма приходи и разходи, в НСИ се подава декларация за неактивно предприятие, а в АВ се подава нулев отчет.
Здравейте,
използвам темата да си "сверя часовника".
Имам, например, няколко фактури от един нотариус за годината. Аз мисля, че не трябва да описвам дохода поотделно, а общата сума, която е изплатена през годината на нотариуса от дружеството. Нали? :smile1:
Още веднъж благодаря! :give_rose:
Изводът е, че водещ е обекта на договаряне и дали попада в ЗАПСП.
Сега вече ми се изясни :smile1:
Благодаря за информацията, pmihaleva :bow:
Това не го знаех.

И ако може да поясните какво представлява този граждански договор за "отстъпване право на ползване на произведението"? Нещо като договор между писател и издателство ли? И защо е под формата на "граждански договор", какъвто обикновено се сключва за извършване на дейност без трудово правоотношение? И защо да се сключва изобщо граждански договор?
А изпълненията на артисти, например, попадат ли в това тълкуване?

Интересно е да споделите за какви случаи на практика се отнася това отстъпване на права върху авторско произведение.
Според мен, Вие трябва да осчетоводите подписания договор такъв, какъвто е.
Пише ли в него, че двете страни се споразумяват за отпадането на взаимните претенции с предоставянето на имота в замяна на присъденото вземане? Ако е така, дебитирате ДМА и кредитирате разчетите по присъдени вземания в техния пълен размер. Т.е. завеждате имота в баланса със стойността на погасеното вземане.
И не виждам защо трябва да се намесва данъчната оценка на имота или оценката от лицензиран оценител. При вас имота се завежда и трябва да го запишете според правилата за първоначално признаване.

Имате случай на размяна на активи. Според НСС-16:
Скрит текст :

Разбира се, това е само разсъждение по поставения въпрос, но пак Ви повтарям, важното е да осчетоводите подписания договор.
Осигуровките, които се правят задължително по граждански договор са регламентирани в КСО чл. 4, ал. 3, т. 5 и 6. Касаят лицата, които полагат труд без трудово правоотношение. Има различен режим и размери на вноските в зависимост от това дали лицата са осигурени или не на друго основание, пенсионери ли са, имат ли призната неработоспособност от 50 и над 50 процента.
Осигуровките по граждански договори се начисляват след приспадане на нормативно признатите разходи, които са регламентирани в чл. 29 от ЗДДФЛ и в случая на авторските възнаграждения са в размер на 40%.
Ако Ви интересува конкретен казус, не се притеснявайте да попитате. :smile1:
Платец на дохода фирма внесъл данък примерно на 05.04.2013 до 15.04.2013 ли трябва да подаде тази декларация.

По чл. 55 данъци много и най-различни!
Принципното положение е, че декларацията се подава в срока за внасяне на дължимия данък. А самите срокове за внасяне на един или друг данък са подробно уточнени в чл. 65. Там откривате за кой данък става дума и съответно си уточнявате срока за внасяне и за деклариране.
Несеквестируемият доход е определен в абсолютни числа и не е обвързан с МРЗ.
Освен това забележете, че месечното трудово възнаграждение по ал. 1 се определя, след като се приспаднат дължимите върху него данъци и задължителни осигурителни вноски. Теоретично, доходът по ал. 1 може да е под 300 лв. дори при пълен работен ден на МРЗ, да не говорим за половин такъв. :smile1:

Интересен случай на семейна съсобственост!? :hmmm:
Добре е да декларирате в съответствие с частите, които притежавате според писмата за плащане на данък сгради.  :smile1:
Тази година има особено идиотски връзки и изисквания в някои от отчетите...
Да , най-много се забавлявах с настояването да отчета закупена винетка. :smile1:
В тази тема има любезно предоставени от Мадам Божка материали, които биха Ви помогнали да се подготвите:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,1418.msg3958.html#msg3958

И не се притеснявайте. :smile1:
Важното е да си напишете домашното.
Щом работи на трудов договор, т.е. е осигурен през месеца и на друго основание, не може да се избегнат удръжките и осигуровките за сметка на възложителя, независимо от размера на възнаграждението по гражднския договор, освен всичко останало, и защото при този процент лицето не е пенсионер и не може да избере да не се осигурява.
Искам да Ви попитам следното. Участвам като управител в ООД, което няма дейност от 2008год. Трябва ли да се подава ГФО?
Принципно търговците без дейност подават:
1. В НСИ - декларация за неактивност;
2. В НАП - декларация образец 1010а;
3. В АВ - нулев ГОД.
Няма значение дали сте ФЛ или ЮЛ. Данъка се плаща от наемателя, като наемателя издава СИС на Вас (по договора за наем) като наемодател, че Ви е платил. Но тъй като Вие сте наемодателя и сте трудоустроена, наемателя ще издава СИС, но няма да внася данък. Като до 30.04.2014г. си подавате ГДД и Справка чл.73
А наемателя ще извършва ли дейност с това помещение, което наема от Вас?

Ще си позволя известна корекция.
Питащата изрично уточнява, че и тя, като наемодател, и наемателят са физически лица.
Когато платецът на дохода (наемателят) не е предприятие или СОЛ, а физическо лице, декларацията по чл. 55 се подава от лицето придобило дохода, т.е. от наемодателя.
   
Скрит текст :


Друг е въпросът, че в конкретния случай на лице с намалена работоспособност 50 и над 50 процента, авансово се дължи данък и, респективно,се подава декларация, след като доходът на лицето подлежащ на облагане от всички източници надвиши 7920 лв.
Скрит текст :

В заключение ще обърна внимание на Mimmi, че това облекчение важи за нея като физическо лице, а не за обекта, който отдава под наем. Ако той не е собственост само на Mimmi, а съсобственост и другият собственик не ползва облекчение по чл. 18, то той ще трябва да внася авансово данък за своята част от наема и съответно да подава в същите срокове декларация по чл. 55.

За получения наем можете да издавате на Вашия наемател квитанция. :smile1:
Предполагам, закупеното право на строеж е отчетено навремето като разход:
Д-т 609 / К-т 412..

След това сигурно сте отразили този разход в набирателната си сметка за придобиване на ДМА по стопански начин:
Д-т 613 / К-т 609

При бартера всяка от страните е и продавач, и купувач. Следователно, с премането на Акт 16 трябва прехвърлянето на готовите обекти да се оформи като продажба:
Д-т 412 / К-т 701

Накрая изписвате продадените обекти от набирателната сметка:
Д-т 701 / К-т 613

Принципно, според НСС-20, субсидията се отчита като финансиране и се отразява в приходната част на ОПР за периода, в който е получена.
В заглавието на темата, обаче, пишете, че се касае за закупуване на ДМА. Според стандарта те се признават за приход до размера на начислената амортизация:
   
Скрит текст :
Най-добре се обадете на телефона на НАП.