Кой трябва да плаща данъка се определя от това какъв е наемателя. Вие в какво качество наемате имота? Като фирма или като ФЛ?
От 2010 г. доходите от личен труд на собствениците, притежаващи повече от 5%, се приравняват на доходи от трудови правоотношения (§1, т. 26, буква "и" от ДР на ЗДДФЛ).
Те се облагат по реда на чл. 42, ал. 2:
       
Скрит текст :
Данъкът се внася в сроковете и по реда на чл. 65 и чл. 66.

Честно казано, не виждам тук къде е мястото на декл. по чл. 55.
Използвайте калкулатора на сайта:
http://www.kik-info.com/calculators/civil_contracts.php
Залагайте данните за всеки конкретен случай и ако възникнат въпроси, пак ще питате.
Принципното положение е, че декл. по чл. 55 се подава от физическо лице, задължено да определя и внася авансов данък по чл. 43, ал. 3 и 44, ал. 3 от ЗДДФЛ за придобити доходи от стопанска дейност и от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, както и окончателен данък за доходите по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ.
Аз мисля, че и декларацията, и платежното трябва да са по ЕГН както вече Ви написа Елена-.
Да, трябва да попълни справката.
Важи за СОЛ, които са получили доход на различни основания.
ГД е различно основание.
Като няма фактури, нали има продукция. По-горе съм Ви написала. Извадете от заведената по справедлива стойност продукция за 2012 разходите по жътва и по-рано за пръскане и ще получите незавършено производство. Сега, за 2012, ще имате съвсем ново незавършено производство, защото това от 2011 се е превърнало в продукция през 2012.
Доколкото разбирам, започвате да водите двустранно счетоводство от 2012 г.
Ако има документ за продукцията, произведена през 2012, то тя може да се признае като равна на незавършеното производство през 2011 + разходите за пръскане и торене от 2012 + разходите за жътва от 2012. Давам Ви приблизитена насока. Все от някъде трябва да започнете.
Информацията е просто насочваща. Работила съм в селското стопанство, но не и с пчели. Материята е специфична и не знам дали има във форума колеги с опит в тази област, които да Ви помогнат в подробностите. Опитайте да намерите такъв колега покрай клиента си.
А разходите, които сте изброили са присъщи за дейността, но в какви количества е нормално да се признаят и спрямо какво производство не знам.
Можете да излизате в болничен още от деня след назначаването. Друг е въпросът дали ще Ви се плаща. Условие за получаване на обезщетение е да имате 6 месеца общ трудов стаж до момента на излизане в болничен.
И моля да спазвате правилата на форума и да пишете на кирилица. Това не е чат.
На мястото на разходната сметка сложете неразпределената печалба - 122 с-ка
Много благодаря за съдействието и изчерпателния отговор. Само да попитам - по този начин не се ли намалява приходът, получен от сделката?
По този начин се отразява реалният приход от сделката.
Благодаря. Последно само да попитам какви записвания вземате при осчетоводяване на фактура.?
Вземам:
Дт Клиенти
     Кт Приходи от продажба на продукция (ако фирмата е строителна) или Приходи от други продажби
                                                                                                              (ако активът е закупен)
     Кт 4532

  :blush:
Не става ясно какво искате да посочите в увеличение на ФР за 2012г. Нали "фактурата се отнася за разход на 2011г". Как сте я осчетоводили? 
Това е начинът! :thumbup:
Издавам такива фактури.
След като изчисля ДО по чл. 26, записвам като обяснение в частта за описание на сделките, каква е данъчната основа по ЗДДС, чл. 26.
А от сумата за плащане, изваждам ДДС-то и записвам
Стойност на сделката - 9960
ДДС-                             2040
обща стойност            12000

При въвеждане на фактурата в счетоводството изключвам автоматичното изчисляване на ДДС, което предлага софтуера.
Разсъжденията Ви за Граждански договор не са интересни за случая.
Учудва ме кое Ви дава основание да си присвоявате правото да преценявате кое е интересно за случая и кое не?! Не съм информирана да има определени цензори в този форум, на които да е вменено задължението да ограничават свободното изказване на мнение. Предполагам, че по-скоро е въпрос на възпитание и моето ми диктува да се оттегля от тази дискусия.
Първо проверете дали има пчели... защото пишете, че няма продукция?!
Ако все пак има пчели, то от счетоводна гледна точка те са краткотрайни биологични активи. За да се заведат, ако няма документ за покупка, се оценяват по справедлива стойност. И независимо по какви пътища са попаднали в патримониума на съответния ЗП (дарение, долетели от съседен пчелин, от страна от ЕС или от трета страна, както е написал колегата пасат) ще се явят друг приход.
Една статия от рода на Дт 315 / Кт 709 Ви върши работа.
А ако впоследствие отлетят или погинат вземате Дт 609 / Кт 315.
Да, доста нестандартна ситуация. :hmmm:
slujitel1,
Съжалявам, че не успях да Ви убедя, че пенсионерът дължи или не дължи осигуровки върху полученото възнаграждение през месеца.
Просто няма такова нещо като "начислено възнаграждение" по граждански договор, а само "изплатено".
И го твърдя като пенсионер, получавал такова възнаграждение :smile1:
lorenca, ти самата пишеш, че:
Ще те разочаровам, но се налага да издадеш толкова Сметки, за колкото периода се изплаща възнаграждението (делиш 700 лв на броя на няколкото месеца) - за да отговаря на фактите.

и същевременно « -: Март 07, 2013, 22:03 » :
С една сметка може да изплати за 6 месеца. Така че има значение сумата за всеки месец от периода.

и пак вчера:
Но определянето на периода, за който се дължат осигуровки няма никакво отношение дали се изплаща в 1 или в няколко месеца/пъти/, а какво пише в Договора и за колко време е положен труда.

Дали все пак не е определящо получаването на дохода по гражданския договор?
Нека да поразсъждаваме.
Има ли гражданския договор определено работно време? Не.
Периодът, за който е сключен какво означава? Уговорка между възложителя и изпълнителя в какъв срок да бъде извършена работата.
Ако работата има характер на постоянна услуга (примерно счетоводно обслужване), която се извършва месечно, то и плащането може да е на месец, но не пречи да е и на куп.
В зависимост от издадените СИС за извършените плащания ще има облагане, осигуряване, деклариране.
Времето, за което е положен трудът не е определящо, защото по гражданския договор не се отчита трудът, а резултатът от него.

Мисля, че няма правно ограничение всички съдружници да са с догомори за управление в т.ч. с възнаграждение.
По втория Ви въпрос отговорът е в наредбата за осигуряване на СОЛ, чл. 4, ал. 2:
Ако лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1, 2 и 4 от Кодекса за социално осигуряване работят по трудово правоотношение, осигурителните вноски за дейността им като самоосигуряващи се лица се внасят върху избран осигурителен доход. Сборът от възнаграждението и осигурителния доход, върху които се внасят месечните осигурителни вноски, не може да бъде по-голям от максималния месечен размер на осигурителния доход, определен със Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за съответната година.
Може. Няма никакво законово ограничение.