От наредбата за командировките в чужбина:   
 чл. 12. Командированите лица имат право на пътни пари съгласно заповедта за командировка в размер на действително извършените разходи по най-краткия или икономически най-изгодния маршрут.
За дневните и квартирните:
     чл. 15. (1) За покриване разходите на командированите лица в чужбина се изплащат дневни и квартирни пари в размери и валути съгласно приложение № 2. Допуска се изплащане на друга валута в нейната равностойност по курса на Българската народна банка в деня на плащането.
     чл. 17. (1) Ръководителите на предприятия могат да определят размери на дневните пари, различни от определените в приложение № 2, които не могат да превишават двойния им размер.
Стига да са документално обосновани, разходите се признават по ЗКПО.
По КСО, за разходите за дневни над двукратния размер се дължат осигуровки:
 Не се изчисляват и внасят осигурителни вноски върху:
1. (доп. - ДВ, бр. 10 от 2003 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 16 от 2012 г., в сила от 01.03.2012 г.) дневните пари при командировка до двукратния им размер, определен в нормативен акт, пътните и квартирните пари при командировка или заместващите ги възнаграждения....
Не може да Ви се събере принудително тази сума от 2003 г. Същевременно тя по никакъв начин не се отразява на здравноосигурителните права на сина Ви.
Просто не го мислете. :smile1:
    Подаване на декларация за дължими данъци, удържани за доходи начислени/изплатени през 2012 г. и подлежащи на внасяне след 01.01.2013 г.
09 Януари 2013
Предприятията и самоосигуряващите се лица, които през месец декември 2012 г. са изплатили доходи от друга стопанска дейност и от наем и са удържали авансов данък по реда на чл. 43, ал. 4 и чл. 44, ал. 4 от ЗДДФЛ трябва да внесат този данък в срок до 10 януари 2013 г. В същия срок лицата трябва да подадат и декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за дължими данъци (образец 4001). Окончателните данъци, които са удържани през 2012 г. от платците на доходи, но не са внесени към 31.12.2012 г., тъй като срокът за внасянето им изтича след 01.01.2013 г. се внасят в сроковете, действащи към момента на удържането на данъците, т.е. прилагат се старите срокове. Тези данъци също трябва да се декларират с новия образец на декларация (4001), като срокът за подаване на декларацията съвпада със срока за внасянето на данъците.

Срокът 31.07.2013 г. за подаване на декларацията за дължими данъци (образец 4001), посочен в § 60 от ПЗР на ЗИДЗДДС се отнася за случаите, в които данъците е трябвало да бъдат внесени до 31.12.2012 г., но не са внесени към тази дата. Препоръчително е в тези случаи декларацията за дължими данъци да се подава преди внасянето на съответния данък, въпреки че крайният срок за подаването й е 31.07.2013г. Крайният срок за подаване на декларация в тези случаи (31.07.2013 г.)  е задължителен, дори данъците да не са внесени.

Данъкът при източника по реда на чл. 194 и 195 от ЗКПО, за доходи, начислени през 2012 г., чийто срок за внасяне изтича през 2013 г. се внася в сроковете, предвидени в чл. 202 от ЗКПО, действащ до 31.12.2012 г., т.е. прилагат се старите срокове. На основание § 55 от ПЗР на ЗИДЗДДС този данък се декларира по реда на глава двадесет и шеста от ЗКПО с декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за дължими данъци (образец 4001) като срокът за подаване на декларацията е 31.01.2013 г.

Срокът 31.07.2013 г. за подаване на декларацията за дължими данъци (образец 4001), посочен в § 55 от ПЗР на ЗИДЗДДС, се отнася за случаите, в които данъкът при източника е трябвало да бъде внесен до 31.12.2012 г., но не е внесен към тази дата. Препоръчително е в тези случаи декларацията за дължими данъци да се подава преди внасянето на съответния данък, въпреки че крайният срок за подаването й е 31.07.2013 г. Крайният срок за подаване на декларация в тези случаи (31.07.2013 г.) е задължителен, дори данъкът да не е внесен.


Това е своевременното разяснение на НАП от 09.01.2013г.
Данъкът за 12 месец е бил дължим към 10.01.2013г. и за него трябваше да се подаде отделна декларация в същия срок. В тази декларация трябваше да маркираме само месец ХІІ.
Данъкът за м. 11 е бил дължим към 10.12.2012г. и след като не е платен до 31.12.2012г., попада в групата, за която се подава декларация в срока по §60 от Преходните и заключителни разпоредби.

Гледам да ги чистя.
Определям си аналитичност в 609 и 709, озаглавена "от корекции" и там зачиствам стотинките (най-често е 1 ст. на операция). Привеждам ги към фактурата, която е отчетена и в дневниците по ЗДДС. Естествено, водеща ми е банката, защото там няма мърдане. Не търся потвърждение от контрагента.
Може ли да ми кажете по кой чл. от ЗКПО са данъчно-признат разход .
В чл. 26 са изброени разходите, които не се признават за данъчни цели. Сред тях не са разходите за лихви по заеми. Следователно, на принципа "от противното", са признати. :smile1:
Не е грешка. Дори може да спечелите златна "не знам си какво" като коректен данъкоплатец. :smile1:
Връща Ви само за подсещане. Вие си отбележете проверка и подаване и като Ви пита, пак на подаване и подпис.
За справката по чл. 73 при повече от 5 лица - само в ел.формат:
Чл. 73. (5) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишна ал. 4 - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Когато лицата по ал. 1 са изплатили през данъчната година доходи на повече от 5 физически лица, справката по ал. 1 се предоставя само на електронен носител във формат и по ред, одобрени със заповед на изпълнителния директор на Националната агенция за приходите.
При погасяване на главницата, спира начисляването на лихвата, но не отменя плащането на набраната, до погасяването на главницата, лихва.
Моят съвет е да подадете заявление за отстраняване на допуснатата според Вас грешка при отразяване на извършеното плащане на главницата, като приложите копия от съответните платежни. След два-три дни разберете в деловодството на кой счетоводител е разпределена преписката и отидете лично при него да Ви оправи задълженията. Разбира се, ще трябва да платите и коригираната лихва.
Правила съм го и се получава. :thumbup:
Аз пък нали се заканих да опитам и ето какво стана.
Пуснах декларация за неактивност в НСИ за фирма със 115 лв приходи и 166 лв. разходи. Няма активи, няма амортизации, няма персонал и реално подава от февруари нулеви декларации по ДДС, а от октомври и СОЛа е с прекъсната дейност.
За да се пуснат отчети в НСИ, те трябва да са нулеви, защото са в хиляди лева, а такива не се приемат.
От друга страна, според чл. 92, ал. 4, ГОД не подават данъчно задължените лица, които едновременно са изпълнили следните условия:
1.не са извършвали дейност през годината;
2.не са отчели приходи или разходи за годината съгласно счетоводното законодателство.
Веднага получих вх.№ от НСИ.
Опитах да подам декларацията в НАП, но там ми даваше, че не намира отчет на задълженото лице, както го е описала didil. Не съобразих, че може да е заради твърде краткото време от подаването на едната до другата декларации.
Реших да опитам по друг начин.
Попълних декларация с баркод и вписах входящия номер от НСИ.
Опитах отново да подам декларацията, но не чрез попълване, а чрез импорт на генерирания файл и се получи.

Ама все пак ме гложди, че не е според буквата на закона съчетаването на декларация за неактивност и образец 1010, пък били и пренебрежимо незначителни сумите. Но, от друга страна, не е в противоречие с духа на закона и практиката? :hmmm:

Благодаря.
А бихте ли споделили как се документира разходът при фирмата наемател и съответно приходът при наемодателя? С документ по чл. 9, ал.2 ли?
Да, на хартия става, но е свързано с ходене. Аз имам един аналогичен случай и просто се чудех дали някой го е правил с ел. подпис. Е, ще опитам тези дни и ще споделя. :smile1:
ХХХХХ,
Да питам и аз.  :smile1:
Правили ли сте го това с ел.подпис и най-вече дали излиза вх.№ от декларацията за неактивност в НСИ? и може ли да се цитира в 1010?
Питам, защото ми се вижда най-правилно да се подаде така, както сте написали, но не знам как практически ще реагират системите на статистиката и данъчните...
Не мисля, че имате задължение "да преиздавате бележките". В този случай "тези" бележки не се издават въобще.

Уважаема г-жо Куклева,
Бихте ли подкрепили с аргументи от нормативната уредба Вашето твърдение?
Моето мнение е, че доходът на етажната собственост от наем, когато наемателят е задължен да удържа и внася данъка, т.е. когато е предприятие или самоосигуряващо се лице, не може да се документира по друг законен начин, освен със служебна бележка.
Намирам основание за тази своя убеденост в чл. 9, ал. 3; чл. 44, ал. 4; чл. 45, ал. 8 от ЗДДФЛ, както и в раздел ІV от указание на МФ, Изх. № УК-2/23.03.2011г.

Ако, евентуално, съм в заблуждение и въвеждам в такова останалите колеги, моля предварително да бъда извинена.
С интерес очаквам алтернативно решение на поставения въпрос.
И двете са в част ІІ.
По договор за управление на код 1400, а по чл. 111 на код 1530.
По ТД е задължително осигурен на основание чл. 4, ал. 1, т. 1 от КСО. Удържате си му вноските и внася и работодателят. Човекът не е разбрал, че има само 660 лв. месечно необлааеми по ЗДДФЛ.
Осигуряват се по свое желание само пенсионерите по чл. 4, ал. 3 от КСО, т.е. свободни професии, съдружници в търговски дружества и от този род.
Има го в Решение № 5 на Конституционния съд от 2000 година:
Скрит текст :
Предполагам, че данъкът е удържан и внесен от фирмата наемател.
Сменете служебната бележка и СИС и анулирайте тези, които са издадени на касиера.
Имах предвид, че дори да сте освободени от подаването на ГДД по чл. 50 поради липса на доход за деклариране, пак се подава декларация, ако през годината сте предоставили или получили парични заеми, чийто остатък общо като сума надвишава 10 000 лв за годината или 40 000 лв. за предходните пет данъчни периода. Виж чл. 50, ал. 1, т. 5.
Много хора пропускат това задължение, защото е относително ново. :smile1:
Лицето, което е заето по трудов договор и се самоосигурява единствено като регистриран ЗП, дължи вноски върху 240 лв. Ако е длъжен да се самоосигурява на друго основание, тогава дори да се осигурява през ЗП, ще е върху 420 лв.
Същото е принципно валидно и за второто лице.
Ако има само доходи по ТД, е освободен от подаването на ГДД по чл.50.
Проверявайте, обаче, и дали има заеми над 10 000 лв. за годината и над 40 000 лв. остатъци, защото трябва да ги декларира.