Според едно указание на НАП е грешка да се вписва произволна поредица от числа, каквато е 999999999, а трябва да проверите номера на контрагента си на сайта на НАП.
В някои страни, като Полша, имат различни ИН по ДДС за вътрешни цели и за целта на доставки в ЕС. Трябва да изискате ДДС номера на своя контрагент, валиден за търговия в рамките на Общността.
Здравейте! Имам следния проблем. Фактури издадени през месец декември 2012 г., чиито ДДС искам да ползвам през януари 2013 г. Какви счетоводни записвания трябва да направя? Благодаря предварително!
За м. декември 2012:
1. За отнасяне на разхода - с данъчната основа
Дт 60 / Кт 499
2. За отразяване на плащането - с цялата сума
Дт 401/ Кт 50

За м. януари 2013 г.
1. Дт 499 - данъчна основа
   Дт 4531 - ДДС
      Кт 401 - цялата сума

Плащането е в месеца, в който сте го извършили. Сложих го условно в декември, ако е било тогава. Но може да платите и през март :smile1:
Има текстове - който подаде декларация с невярно съдържание;)
Да, има. :yes3:
Но обикновено със следното уточнение "водещи до определяне на данъка в по-малък размер или до освобождаване от данък".
Дори българският законодател не е чак толкова безумен, че да санкционира действия, които не са в противоречие с целите на закона. :smile1:
Попълвате само в полето за ИН по ДДС.
Според мен, вземането не възниква от момента на присъждането му по съдебен ред, а от момента на издаването на фактурата. В този смисъл не би следвало да започва нов давностен срок с постановяването на съдебното решение. Обикновено се пристъпва към събиране на вземанията през съда с цел да се снабди кредитора с изпълнителен лист, а не за да се поднови давността.
Ако давността от възникването на вземането е изтекла, не виждам пречка то да бъде отписано и признато за данъчни цели като разход в съответствие с чл. 34 във вр. с чл. 37, т. 1 от ЗКПО.
Маля да ми изпратите опис по чл.76 от ЗДДС - не мога да намеля бланката в интернет.
Благодаря много предварително
Изпращам Ви опис:
kris22,
Предполагам, че въпросът Ви е дали тези разходи за лихви и неустойки са данъчни постоянни разлики. Отговорът е, че такива са само лихвите и неустойките по забавени "публични държавни или общински задължения" (ЗКПО, чл. 26, т.6)
 ivoni33,
Нека видим какъв акт ще съставят. Административно наказателните разпоредби обикновено започват с "който не подаде в срок". Не съм чела за санкции, ако подадеш някаква декларация без да си бил длъжен по закон.
Ще обжалвате акта, ако има такъв. В което силно се съмнявам... :smile1:
Всички, получили доходи по граждански договори, подават ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ.
За гражданските договори се попълва Приложение 3, Таблица 6.
Попълвате Приложение 3:
Таблица 1 за дохода като ЗП (код 01 от продажба на непреработена продукция и код 03 за получени субсидии).
Таблица 6 за доходите от граждански договори.
В част ІІ отразявате осигуровките по получените СИС и като ЗП.
В част ІІІ - авансово внесения данък.
Използвайте декларацията с баркод. Така ще можете да проверите вярно ли попълвате, а и някои суми се смятат автоматично.
Можете да я изтеглите от тук:
http://www.nra.bg/page?id=151
не
Значи няма какво да декларира като доход по чл. 50 от ЗДДФЛ.
До 30 април трябва да подаде в НСИ декларация за неактивност на хартия.
Какво значи "стара фирма"?
ЕТ, ЕООД, ООД.... каква е фирмата?
Осчетоводете го с РКО, подписан и от управителя.
Г-жо karaicheva,
Ако правилно съм разбрала, собственикът и упълномощеното лице имат сметки, по които получават служебни аванси и после ги теглят и връщат една част, а за останалата представят фактури, издадени към дружеството и платени от тези служебни аванси. Такъв тип оборот не е облагаем за целите на регистрация на физическо лице, защото не е породен от извършена независима икономическа дейност. Определенето за независима икономическа дейност е дадено в ал. 2 на чл. 3 от ЗДДС:

Скрит текст :
Аз го разбирам така:
Тези, които падават на хартиен носител, ще имат възможност до 31 март да подават отчети и на отделно гише за АВ. С такса от 50 лв. Само ще им се спести разкарването и малко ще се разпръсне по места навалицата.
Най-добре си остава с ел.подпис. :smile1:
Според ЗКПО:

     чл. 34. (1) (Доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Приходите и разходите от последващи оценки на активи и пасиви не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане. Приходите и разходите от последващи оценки на вземания и разходите от отписване на вземания като несъбираеми не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане, при условие че в същата или в предходна година не е настъпило някое от обстоятелствата по чл. 37.
чл. 37. (Доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Непризнатите за данъчни цели приходи и разходи от последващи оценки и от отписване на вземания по реда на чл. 34 се признават за данъчни цели в годината, в която настъпи едно от следните обстоятелства:
               1. изтичане на давностния срок за вземането, но не повече от 5 години от момента, в който вземането е станало изискуемо;


Отпишете си ги като разход и тъй като са данъчно признати, няма какво да преобразувате.
Като няма БУЛСТАТ, нито регистрирана фирма, не разбирам на какво основание жената е решила, че е самоосигуряваща се?
След като има сключен граждански договор и е пенсионерка, следва да получи за дохода СИС и служебна бележка, за да декларира дохода по чл. 50 от ЗДДФЛ.
Какви осигуровки и данъци дължи, в зависимост от това дали желае да се осигурява или не, което е в правото си да избере, може да изчисли с разработения от екипа на този сайт калкулатор:
http://www.kik-info.com/calculators/civil_contracts.php
Здравейте,
С новите промени в КСО прокуристът се осигурява задължително:
Скрит текст :
Осигуряването е на МОД за първа група осигурени (управителите) за съответната дейност.
От друга страна, можете да оформите договор с прокуриста по чл. 114 от КТ. Защо не?
Физическо Лице извършващо счет.услуги по договор за счет.обслужване подава ли декл.по чл.55
Договорът за счетоводно обслужване е граждански договор и декларация по чл. 55 за удържания данък по изплатените суми, подават фирмите възложители, които плащат на въпросното лице. Подразбира се, че оформят плащането със СИС и подават и справката по чл. 73.
Минималната заплата е 310 лв. А МОД за продавач-консултант е 321 лв. Делите на половина за 4 часа и получавате съответно 155 лв и 160.50 лв. и после попълвате в калкулатора.

http://www.kik-info.com/calculators/payroll.php