Зависи от характера на запитването.
Най-често, запитвания, свързани с тълкуване на данъчното законодателство се изпращат до Централното управение на НАП, чийто адрес е:
София 1000, бул.„Дондуков” 52
Можете предварително да се консултирате на Информационен телефон на НАП - 0700 18 700.

добро утро, и аз имам въпрос и ще съм много благодарна да ме посъветвате как да процедирам, ВОД - получено плащане по банка на 25,01,2013 от 2 -ма клиента 100% авансово за доставка по проформа, реално доставката на 1 клиент е на 30,01,2013,  а на втория на 02,02,2013. Въпроса ми е дали и на двамата трябва да издам данъчни фактури в януари (до 5 дни от получения превод) или на втория мога във февруари, и какво става с дата на данъчно събитие и дата на инвойса?
За аванса от 25.01 трябва да издадете фактури до 15.02:
   
Скрит текст :

На РКО за тока наемодателят Ви на 200 лв ли се подписва?
Опитвам се записванията да отговарят на съдържанието на взаимоотношенията и поради тази причина съм намалила разхода за наем с частта, която Вашият наемодател плаща за своя сметка.
Но и при Вас нещата се засичат. Само, честно казано, и мен малко ме смущават "другите кредитори" :hmmm:
Ето един вариант:
1. Начисляване на наема (намалявате го с частта за ток, платим от наемодателя, т.е. със 100 лв.):
Д-т 602/наем/   700
   К-т 401 /наемодател/  700

2. Начисляване на ДДФЛ:
Д-т 401 /наемодател/    72
   К-т Разчети за ДДФЛ       72

3. Превеждане на ДДФЛ:
Д-т Разчети за ДДФЛ     72
   К-т 503                          72

4. РКО за ток:
Д-т 401 /наемодател/   100
   К-т 501                         100

5. Остатък от наема:
Д-т 401/наемодател/   620
   К-т 503                          620

6. Отнасяне на тока като разход:
Д-т 602 /ток/  200
   К-т 401 /наемодател/ 100
   К-т 501 или 503              100    (в зависимост от това дали плащате по банка или през касата)
Много интересен въпрос!
Само да Ви питам, регистрирани ли сте по ЗДДС и ако сте, как отразявате в дневника за покупките 1/2 от стойността на фактура? А фактурата на името на фирмата ли е? Дайте подробности и ще предложим нещо.
Няма неосчетоводими неща! :smile1:
Аз мисля, че след като няма какво да изравнява (бил е на ТД и на ДУ, който е приравнен на трудовия) и няма други доходи, не е необходимо да подава декларация по чл. 50.
Интересно, ако я попълните с баркод, какво би Ви дало при проверка?
Моят съвет е да го подадете така, както го изискват данъчните, без да търсите логиката, защото от тях чакаме да го оправят, нали? :smile1:
знае ли някой дали може да се подаде декларация за 2011 година, поради това че лице с телк не си е ползвало облекчението- дали има някакъв давностен срок
А лицето има ли доходи от 2011 г? И ако да, подавало ли е декларацияза тези доходи?
Сделката е внос.
Трябва Ви митническа декларация за вноса и я включвате в дневника за покупките.

От ЗДДС:
Скрит текст :

От ППЗДДС:
Скрит текст :
Ако се замислите над функцията на печата, едва ли бихте му отдавали толкова голямо значение. Печатът има символно значение. Един вид, който държи печата, в него е и властта. Никъде по света не е така, но ние сме "Държавата на Печатите".
А замисляли ли сте се, че:
- когато се делегират правомощия чрез пълномощно, лицето се упълномощава да подписва, не да подпечатва;
- за да се установи истинността на документ се прави експертиза на подписа, не на печата;
- най-лесно е да си извадиш печат, дори и на фирма, която нямаш право да представляваш.
Дано този мой малък етюд на тема "Печатът като такъв" Ви успокои. :smile1:
1. Данъците, които е следвало да плати авансово за времето от март до 31.12.2012 г. се изчисляват по следния начин:
Сума на наема - 10% разходи върху сумата - Вноски, които лицето е задължено да прави за данъчната година за своя сметка по реда на чл. 40, ал. 5 от Закона за здравното осигуряване= Данъчна основа
Данък = Данъчна основа * 10%
2. За неплатените в срок данъци няма да има санции, но ако не подаде в срок ГДД по чл. 50 за 2012, глобата е 500 лв.
3. До 30.04.2013 г. трябва да подаде декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ за получения през 2012 г. доход от наем и в същия срок да внесе данъка. До 31.07.2013 г. следва да подаде декл. по чл. 55 за размера на дължимите, но невнесени данъци за 2012 г.
Последното се налага, заради въведената единна сметка и необходимостта от обвързване на плащането със задължението.
Напише заявление, опишете в него случая, приложете копия от платежните документи и заведете преписката в съответната ТД на НАП. В едномесечен срок следва да се възстанови недължимо внесената сума.
Да, такъв е начинът за осчетоводяване придобиването на ДМА чрез възлагане. След завършване на обекта и примането му с акт, ще определите стойността му, която ще е равна на сумата на натрупаните по с-ка 613 разходи и ще заведете готовият актив по съответната сметка от група 20 като кредитирате с-ка 613.
С.Стефанова, имам аналогичен на Вашия случай.
Изрично питах в счетоводството на НАП и ми отговориха, че плащания няма да се насочват към обезпечени задължения. Те ги виждали в програмата като маркирани и не можели да насочват плащания по тях. Така е и логично, защото иначе се губи смисълът на обезпечението.
Здравейте, ЗП-регистриран през 04,2012 е внасял само ЗО 8% върху 240,00 -19,20. Освен това работи по ТД, осигурен на 8ч, но е и пенсионер по болест с ТЕЛК. Правилно ли се осигурява, защото прочетох че трябва осигуровките да бъдат върху 420,00. Моля ако е така да ме поправите. За 2012 е получил и субсидия, в кое приложение на ГД трябва да се отрази.
Благодаря ви предварително!
Правилно се осигурява.
Приходите от селскостопанската дейност и получената субсидия следва да декларира в Приложение 3, Част І, Таблица 1, кодове 01 и 03.
Няма да се хареса това на питащата.
Цитирам НСС-41 Селско стопанство:
Правителствени дарения
4.1. Правителствено дарение, свързано с биологични активи и селскостопанска продукция, предоставено без условия, се признава като приход в периода на получаването му.
Коя субсидия декларираме в ГДД- 2012 г. Получената за 2011 или за 2012 .Защото имаме превод през 2012 г. за двете години.
Декларирате и двете субсидии, след като са получени през 2012 г.
и сега какво ще стане, грешно е, така ли
Не е грешно. Ще подадете декларацията през април и плащането ще се обвърже с декларираното. :smile1:
Прочетете пак по кой член е обезщетението и тогава допълвайте колегите.
Благодаря, че сте обърнали внимание на допуснатата от мен грешка. Действително обезщетението по чл. 222, ал. 1 не е сред изброените в цитирания член от ЗДДФЛ:
             
Скрит текст :
Извън същината на въпроса, ще си позволя да изкажа несъгласие с начина Ви на изразяване. Това, че сте открили грешка, не значи, че трябва да назидавате сгрешилия. Мисля, че е достатъчно да цитирате съответния текст.
Нерегистриран ЗП, получава субсидии. Не е подавал ГДД-и .Няма липси в НАП.  Ще го засекат ли?
Ще го засекат. Подава се справка за раздадените субсидии.