Няма причини да не се признават по граждански договор.
По т.1 - правите копия от платежните и едно заявление свободен текст, което завеждате в съответната ТД на НАП да си оправят счетоводството.
По т.2 - подавате коригираща Д6, ако сте в срока за корекция. Ако не - отивате в НОИ за разрешение и тогава коригирате.
По т.3 - мисля, че тези заявления по чл. 169, ал. 4 от ДОПК ще се подават след 01.01.2014 г. и то за задължения, които ще се събират принудително. Има и една ал. 5 към чл. 169, в която се казва:
(5) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Алинея 4 не се прилага за вземания по невлязъл в сила акт, освен ако до образуване на изпълнителното дело лицето подаде заявление до компетентната териториална дирекция, че погасява задължението си по този акт или погасяването става чрез прихващане.
Декларация 1 и плащане на осигуровки на СОЛ за месец 12 до коя дата трябва да се извърши?
Когато платите осигуровките, подавате и Д1. За 2012 е като в 2012
Да, не трябва да я попълвате.
Аз осчетоводявам по 624 само разликите от валутните курсове.
За удържани от банките суми ползвам 629 - Други финансови разходи.
Или мястото, където се извършва сделката, или нищо, защото по чл. 114 от ЗДДС мястото на сделката не  е задължителен реквизит.
Аз никога не го пиша  :smile1:
Споря с него, че трябва да си е подновил Телк решението, а той ми сочи разпореждането за пенсия. Аз ли съм права или той?

За да има резултат в спора са необходими аргументи. :smile1:
Изпращам Ви едно писмо, което е в подкрепа на тезата на собственика на ЕТ.
Здравейте,
Не съм имала такъв случай в моята практика, но от четени текстове на нормативната уредба по друг повод, мисля, че трябва да включите фактурите в дневниците за покупки и да потърсите възстановяване на ДДС от Франция чрез НАП по реда на НАРЕДБА № Н-9 от 16.12.2009 г. за възстановяването на данъка върху добавената стойност на данъчно задължени лица, неустановени в държавата членка по възстановяване, но установени в друга държава - членка на Европейския съюз.
Изпращам Ви нормативните документи, които, според мен, касаят Вашия случай.
Здравейте perla05,
В конкретния случай не трябва да подавате декларация по чл. 55.
Ако, обаче, имате плащания по ГД след 01.01.2013 ще трябва да подавате такава и подробна информация за сроковете има в следната тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4692.msg25374/topicseen.html#new
Сумата по гражданският договор е платена на 11.01.2013 година , а данъка и осигуровките на 10.01.2013година
Здравейте,
Добре е да обръщате внимание на написаното по темата в началото...

"Граждански договори

Осигурителните вноски за лицата, които работят без трудово правоотношение, се внасят до 25-то число на месеца, следващ месеца на изплащане на възнаграждението. (чл. 7, ал. 6 КСО) - при вас до 25.02.2013.

ДДФЛ се внася се внася авансово от възложителя тримесечно в срок до края на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода, като за доходи, придобити през четвъртото тримесечие на данъчната година, не се удържа и внася авансов данък. (чл. 65, ал.12 ЗДДФЛ) - при Вас до 30.04.2013 г.

Декларация по чл. 55, ал. 1 ЗДДФЛ се подава до края на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода, като за четвърто тримесечие не се подава. (чл.56 ЗДДФЛ) - при Вас до 30.04.2013 г.

Д1 се подава до 25-то число на месеца, следващ месеца на изплащане на възнаграждението (чл. 3, ал.1, т. 3 НАРЕДБА № Н-8) - при Вас до 25.02.2013 г.

Д6 се подава до 25-то число на месеца, следващ месеца на изплащане на възнаграждението (чл. 3, ал.3, т. 1 НАРЕДБА № Н-8) - при Вас до 25.02.2013 г."


Водещо за сроковете за плащане на данъци и осигуровки по граждански договори, както и декларирането им, е датата на изплащане на възнаграждението.
Здравейте Полина,
Прочетете внимателно трудовия договор, който сте подписала при постъпването на работа. Според чл. 66 от КТ там задължително следва да е регламентирано:

     чл. 66. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г., в сила от 01.08.2004 г.) Трудовият договор съдържа данни за страните и определя:
               1. мястото на работа;
               2. наименованието на длъжността и характера на работата;
               3. датата на сключването му и началото на неговото изпълнение;
               4. времетраенето на трудовия договор;
               5. размера на основния и удължения платен годишен отпуск и на допълнителните платени годишни отпуски;
               6. еднакъв срок на предизвестие и за двете страни при прекратяване на трудовия договор;
               7. основното и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, както и периодичността на тяхното изплащане;
               8. продължителността на работния ден или седмица.

Ако условията на труд не съвпадат с уговореното в ТД, напишете жалба до Инспекция по Труда. Описаното от Вас определено говори за сериозни нарушения на трудовото законодателство от работодателя.
За нас е от значение българската фактура. Инвойсът е превод за удобство на чуждестранните контрагенти  и институции, но аз винаги си оставям копие, за да знам какво сме изпратили.
antea, щеше да ми звучи логично, ако имаше справка и за сумата на получените преводи, които не са отнесени към конкретни задължения.
Според мен на всички вече е ясно, че НАП не е готова да обслужва новите декларации и справки и и трябва време.
........................ .............
Дразнещо е, че на нас не ни беше дадено време.
Напълно съм съгладна с адашката! :thumbup:
Паричното обезщетение за безработица се изплаща от датата на последното прекратяване на осигуряването, ако заявлението е подадено в тримесечен срок от тази дата и лицето се е регистрирало като безработно в Агенцията по заетостта в срок 7 работни дни от тази дата.
Не може.
Всички данни във фактурата се попълват на български език с арабски цифри.
Чл. 3. (1) (Изм. - ДВ, бр. 91 от 2002 г.) Първичните счетоводни документи в предприятията се съставят на български език с арабски цифри и в левове. Те могат да се съставят и на съответния чужд език в чуждестранна валута в случаите на сделки, уговорени в чуждестранна валута с чуждестранни контрагенти.
(2) Счетоводните документи, които постъпват в предприятието на чужд език, се придружават с превод на български език на съдържанието на отразените в тях стопански операции.
                                                                                                   от ЗС
По документ автомобилът не е прехвърлен на вашата фирма и следователно вие не можете да го продадете.
Интересно как ще го продаде лизингодателя?
Говорете с него и разберете как ще го оформи счетоводно, както и липсата на прехвърляне към вас, защото по документи излиза, че сте върнали автомобила на лизинговата къща?
Аз мисля, че тази покупка не следва да се отразява в дневника за покупки по ЗДДС. Тук няма основание за начисляване на ДДС, защото се предполага, че за ФЛ, продало имота, това е инцидентна продажба, следователно не е "независима икономическа дейност", следователно не възниква задължение за лицето да се регистрира по ЗДДС, следователно не се начислява и ДДС. В чл. 117 са описани случаите, при които получателят си самоначислява ДДС, но УПИ не е сред изброените.
А имотът се завежда в баланса на дружеството въз основа на нотариалния акт.
Но това е мое разсъждение, а в себе си винаги се съмнявам. :smile1:
Ако има други мнения за всички ще е полезно да ги узнаем.
Благодаря Елена-С,
Добра идея да чакам да го поискат с писмо това велико задължение. Човекът нито ще тегли кредит, нито ще възстановява ДДС .... нито му трябва удостоверение за липса на задължения.
Преди години имах фирма, нетен износител с ДДС за възстановяване всеки месец и я ревизираха по 3 пъти годишно. От 2002 до 2004 всеки път им носех платежното за внесен корпоративен данък за 2001  и все не беше разнесено. Накрая влезнах при шефката и бързо го отразиха. ;D
Не може да се базираме на отговори по телефона. Става като с това: "Вярно е, защото така казаха по телевизията."  :smile1:
Все пак си има действащи и действали закони. В този смисъл най-коректен ми се струва отговорът, получен от gizdova. В него се проследява логиката на приложимата норма към всеки отделен момент. Основен принцип в правото е, че законовите норми не действат за минало време.
Да, ама при мен виси задължение със срок на падеж 10.01.13 и вече му тече лихва. :smile1:... а то е платено, и е цитирана Д6 с друг номер :(
Ти сравни ли си вх.№ в справката за задълженията с вх.№ на подадената декларация? Не би трябвало да са различни, нали?