Чететет внимателно резююмето. В него Катя е подчертала тези промени:

§ 60. По реда на раздел II от глава единадесета на Закона за данъците върху доходите на физическите лица се декларират и данъците, дължими за доходи, начислени/изплатени до 31 декември 2012 г., подлежащи на внасяне след 1 януари 2013 г., както и данъците, дължими, но невнесени към 31 декември 2012 г. За данъците, дължими, но невнесени към 31 декември 2012 г., срокът за подаване на декларацията по чл. 55, ал. 1 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица е 31 юли 2013 г.

Внасяте се данъка върху платения наем възможно най-скоро  и подавате декларация до 31 юли 2013. Иначе декларация за четвърто тримесечие не се подава.

кога се подава тази декларация
Такава декларация се подава при започване на дейност от самоосигуряващо се лице (ЕТ, съдружник в търговско дружество, регистриран ЗП и т.н.)
ДТ Приходи от продажби е 15х.лв., а незнам как да покрия 10х.лв.

Използвате записванията на zuz за отписване на актива по балансова стойност и набрана амортизация и добавяте за отразяване на загубата:
Дт 709 / Кт 123 - 10 000 лв.
Да не забравяме, че лицата, задължени да правят авансови вноски върху прогнозна печалба на тримесечие са тези с нетни приходи над 300 хиляди лева, а всеки месец - тези с приходи над 3 милиона лева.
Такива обороти предполагат възможност за относително прецизно прогнозиране на печалбата на база планиране на дейността.
Просто дейност от тези мащаби не се извършва без прогнозиране в по-далечен и планиране в по-близък хоризонт. И ако вие като счетоводители не участвате във фирменото планиране, ще ползвате готовите данни, предоставени от органа на управление.
Друг е въпросът, че вноските на база прогнозна печалба дават възможност да се избере фирмена стратегия за обявяване на по-ниска печалба с цел увеличаване на свободните средства срещу последващо заплащане на лихва за значително "преизпълнение на плана". Не коментирам обратния вариант на надвнасяне на авансов данък поради "неизпълнение на плана", защото разумен предприемач не би го допуснал - да си възстановява надвнесеното по чл. 129 от ДОПК дълго и безлихвено.
За разлика от множество други промени в множество други закони, тази ми изглежда положителна по сравнение с действащата до момента норма, основана на механична екстраполация на база предходна година и то коригирана със съмнителен коефициент.
ЧНГ !  Старите платежни можем ли да използваме ?
ЧНГ!
По аргумент от противното (че не са забранени) - може. За сега :smile1:
Здравейте , а за наем за декември платен през декември и данъка също платен през декември ще трябва ли да се подава декларация?
Мисля, че няма да се подава по чл. 55, ал. 1, а ще се включи в справката по чл. 73 в срок до 30 април както досега. :smile1:
create,
предполагам, че по-скоро сроковете са в зависимост софтуера, който пък обслужва текста на изменения закон.

И за всеки случай изрично е записано:

§ 60. По реда на раздел II от глава единадесета на Закона за данъците върху доходите на физическите лица се декларират и данъците, дължими за доходи, начислени/изплатени до 31 декември 2012 г., подлежащи на внасяне след 1 януари 2013 г., както и данъците, дължими, но невнесени към 31 декември 2012 г. За данъците, дължими, но невнесени към 31 декември 2012 г., срокът за подаване на декларацията по чл. 55, ал. 1 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица е 31 юли 2013 г.
Заявлението по чл. 169, ал. 4 не ми изглежда приложимо за случая на monifarm.
ЕООД,в което собственика е и управител,досега се самоосигуряваше.Сега трябва и по ДУК ли да се осигурява?

SBR, не се притеснявайте, няма такова нещо.  :smile1:
Сами посочвате, че няма сключен договор за управление, следователно не възниква и задължение за осигуряване по чл. 4, ал. 1, т. 7 от КСО.
Собственик на ЕООД, който не е сключил договор за възлагане на управлението на дружеството и/или няма определено възнаграждение във връзка с управлението на дружеството, подлежи на задължително осигуряване на основание чл. 4, ал. 3, т. 2 от КСО в размерите, посочени в ЗБДОО.
Срокът за декларацията е указан в самата бланка:
Скрит текст :
Доколкото съм запозната, няма бланка за възраженията или за исканията за отписване на задължения поради изтекъл давностен срок. Пишат се в свободен текст и се завеждат в деловодството на съответната ТД на НАП.
Предполагам, във Вашия случай, нещо от рода на:

До
ТД на НАП...................

И С К А Н Е
от...................... .........

Във връзка с получено писмо за налагане на обезпечителни мерки за заплащане на глоба по наказателно постановление на НАП от 21.11.2007г и съгласно чл. 82, ал. 1 и ал. 3 от ЗАНН, моля задължението да бъде отписано като недължимо считано от 01.01.2011г.
Ако купува машините с фактура към ЕТ-то от 28.12.2012, това означава, че извършва дейност и трябва да подаде ОкД5 считано от 28.12.2012 г.
От няколко дни не ми дава мира една случайна моя хрумка и искам да я споделя с вас. :smile1:
НАП се организираха с единна сметка, но какво правим ние?
Имам предвид следното: не трябва ли да си открием една обща разчетна сметка за всички остатъци по салдата на разчетите за задължения към НАП (данъци и осигуровки) към 31.12.2012 г., в която да отразяваме преводите по старите плащания? Нали няма да знаем кое се погасява първо… Е, може да проверяваме всеки път по електронен път. И, може би, да запазим действащата номенклатура на разчетни сметки....
Доста колеги, гледам, водят изрядни фирми, но при мен има и такива, които са забавили плащания и сега ще е трудно не само да се проследи къде отива дадено плащане, но и да се състави стратегия за превежданите суми.
В този ред на мисли, въпросът ми е ще предприемате ли някакви промени в индивидуалния сметкоплан, които да отразяват новите правила за издължаване към НАП?
Съгласно чл.82, ал.1 и ал.3 от Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН), административното наказание "глоба" не се изпълнява, ако са изтекли две години.

Независимо от спирането или прекъсването на давността, административното наказание не се изпълнява, ако е изтекъл срок, който надвишава с една втора този срок – т.е. след изтичането на тригодишен срок.

Подайте възражение срещу наложената Ви обезпечителна мярка.
Здравейте,
За първи път асистирам в административното оформяне на едно щастливо събитие - раждането на близнаци. И имам въпрос:
Едно общо или две отделни приложения трябва да се подадат за изплащане на парично обезщетение при бременност и раждане на основание чл. 50, ал. 1 и чл. 51 КСО за остатъка от 135 до 410 календарни дни за родени близнаци?
И двете са еднакъв пореден номер на раждане, нали? (въпреки, че се раждат едно след друго все пак :smile1:)
Мисля, че няма основание да Ви откажат приемането на такова искане още от първите дни на 2013 г. :smile1:
Това е данък по чл. 204, т. 3 от ЗКПО.

Разходите се посочват в съответната сметка за "Разходи за организация и управление" и нямат нищо общо с преобразуване на финансовия резултат в увеличение.
Скрит текст :

Определянето на данъчната основа за този данък става по реда на чл. 215:
Скрит текст :

Данъчната ставка е 10%. (чл. 216)
Данъкът се плаща до 15-то число на месеца, следващ месеца, през който разходите са отчетени. (чл.217)

Щом не сте го плащали до сега е редно да го изчислите за цялата година и да го платите заедно с другите данъци по ЗКПО.
Смаяна съм от изнесеното от Вас. :(

Да започнем с напомнянето, че Клубовете на пенсионерите и инвалидите не са юридически лица с нестопанска цел по смисъла на Закона за юридическите лица с нестопанска цел. Те се разкриват към общините и функционират по приет от общинските съвети Правилник. Общото им събрание се състои от всички членове на клуба и то избира председател, заместник-председател и управителен съвет. Финансират се от общината (за разходите по заплащането на осветление, отопление, вода), от членски внос и от дарения. Описвам ситуацията толкова обстойно, за да обоснова тезата си, че те не могат да бъдат възложител спрямо лицето по трудов или граждански договор. По-скоро договорът между лицето и клуба е от рода на тези, които сключват частни лица помежду си.

След като изяснихме тази подробност, можем да направим извода, че лицето е положило личен труд през юни 2012 г.

Физическите лица имат задължение да декларират придобитите доходи от извънтрудови правоотношения в годишната данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ, която се подава до 30 април на годината, следваща годината на придобиване на дохода. До тук нарушение на данъчното законодателство от страна на лицето няма.

По отношение на задълженията за осигуряване може да се каже следното:
При работа без трудово правоотношение лицата са задължително осигурени за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт на основание чл. 4,ал. 3, т. 5 и 6 от КСО при следните случаи:
• когато лицата полагат труд без трудово правоотношение и получават месечно възнаграждение, равно или над една минимална работна заплата, след намаляването му с разходите за дейността, ако не са осигурени на друго основание през съответния месец; (това е вашият случай - чл. 4, ал. 3, т. 5 от КСО)

Възнаграждението за лицата по чл. 4, ал. 3, т. 5 и 6 от КСО, върху което се дължат осигурителни вноски, се определя след намаляването му с разходите за дейността, определени по реда на Закона за данъците върху доходите на физическите лица (чл. 6, ал. 4 от КСО).
На основание чл. 11 от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица, българските граждани на работа в чужбина и морските лица (Загл. изм. – ДВ, бр. 2 от 2010 г.) при изплащане на суми за работа без трудово правоотношение на самоосигуряващи се лица (лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1-4 от КСО) осигурителни вноски не се внасят от възложителя на работата и не се удържат от възнаграждението. Тези лица внасят дължимите осигурителни вноски върху доходите от работа без трудово правоотношение по реда на чл. 6, ал. 8 от КСО (при деклариране на доходите с годишната данъчна декларация по чл. 50, ал. 1 от ЗДДФЛ).
Скрит текст :

Да обобщим:
Лицето има задължението да декларира дохода от извършената строителна услуга и да заплати съответните осигуровки към 30 април на 2013 година.

На този етап и по този повод не може да бъде викано на законни основания от икономическа полиция и от НАП. Тъй като то не е извършило никакви нарушения, би могло да опише ситуацията в жалба до висшестоящите звена на съответните служби, които да вземат отношение по компетентността на подчинените си. :ok:

Към отговара на delphine само ще добавя, че ако живеете в САЩ повече от 183 дни в годината, се освобождавате от задължението за внасяне на здравни осигуровки.

Съгласно чл. 33 от Закона за здравното осигуряване /ЗЗО/, задължително осигурени в Националната здравно осигурителна каса са:
- всички български граждани, които не са граждани и на друга държава,
- българските граждани, които са граждани и на друга държава и постоянно живеят на територията на Р България,
- чуждите граждани или лицата без гражданство, на които е разрешено дългосрочно пребиваване в Р България, освен ако е предвидено друго в международен договор, по който Р България е страна.

Съгласно чл. 40а от ЗЗО българските граждани, включително тези с двойно гражданство, които са длъжни да осигуряват себе си и пребивават в чужбина повече от 183 дни през една календарна година, могат да не заплащат здравно осигурителни вноски до края на съответната календарна година, смятано от датата на напускане на страната, и за всяка следваща календарна година след предварително подадено заявление до Националната агенция за приходите.

Ситуацията, описана в запитването е доста странна.
Клубовете на пенсионери и инвалиди функционират като форма на социална услуга местна дейност, финансирана от общинския бюджет. Помещенията се предоставят и стопанисват от общината, за чиято сметка са поддръжката им и разходите за комунални услуги. С членския внос обикновено се финансират разходи по решение на общото събрание на клуба, но те не могат да бъдат за строителни услуги, които се финансират единствено от общината. А тя от своя страна би следвало да оформи надлежно документацията си по такъв повод.
Не давате достатъчно ясна информация за проблема, за да ви помогнем с адекватен съвет.