Здравейте,
Ако документите за платен местен данък, нотариална такса по прехвърлянето и т.н. са издадени на вашата фирма (независимо от кого са платени), трябва да се включат в данъчната основа:
Скрит текст :
Друг важен момент е да прочетете внимателно нотариалния акт. Ако в него е упоменато изрично, че цената е без включен ДДС, тогава начислявате данък върху сумата от НА.
Ако, обаче, няма такъв текст, това означава, че сумата от НА е с включен ДДС и ще си изчислите данъчната основа като я разделите на 1,2.
Дължат се, внася ги работодателят.
 :ok: 310 от 01.01.2013 г.

Извинявай, въпросът е за МОД, а 310 лв е МРЗ. Както е написала Таня-ЛС, рано е за МОД.
Ако се брои давността от подаването на Д-6, то тя наистина към 10-11-2012 не е изтекла и затова са побързали да направят запор като обезпечителна мярка на вземането.
От своя страна това води до прекратяване на давността.
Скрит текст :
Единственият възможен ход е да ползвате правото си на обжалване и така да спечелите време, през което да се свържете с адвокат. Ако не сте пропуснали сроковете:
Скрит текст :
Съчуствам Ви, но най-добре е да се посъветвате с адвокат. :(
Зависи какви резултати ще имате за м. декември - от датата на регистрацията до края на месеца е първият ви отчетен период по ЗДДС, за който ще подадете декларация до 14 януари 2013 г.
За закупените активи през ноември и до 5 години назад преди датата на регистрацията, подавате опис по чл. 74 от ЗДДС в срок от 7 дни от датата на регистрацията (до 24 декември). Самата процедура е описана в чл. 75:
Скрит текст :
Ако искате да уточните дали изписаните количества съответстват на продадените, е най-добре да направите инвентаризация и да срещнете счетоводните записвания с реалността.
Предлагам Ви една табличка.
delphine,
Грешката е моя - права си. Не обърнах внимание на факта, че данъкът от септември е напълно приспаднат, а този от октомври - не. Както и ти,  в началото...
Полезно е да си припомняме текстовете от ЗДДС. :smile1:



delphine,
Извинявай, че се намесвам, но мисля, че в последния си пост по темата си се заблудила.

Оригиналната ситуация е:
м. септемри - 52,21 лв на възстановяване
м. октомври - 218,57 лв на възстановяване
м. ноември - 60,62 лв на внасяне
Имаме класическа ситуация на процедура, която приключва с възстановяване.

В днешният си отговор от 07.21 часа съм приложила Справка, както мисля, че трябва да се попълни.

И още нещо - винаги обръщам внимание, че прихванат данк не може да има без АПВ. Ние приспадаме, а от НАП прихващат.
Най-простичко казано, описвате факрурите, с които са закупени, наличните към датата на регистрацията активи "по смисъла на Закона за счетоводството".
Можете да включите и фактурите за получените услуги при спазване на следните ограничения:
Скрит текст :
Не съм никак запозната с оптичните влакна, но ако приемем, че предплащате нещо като концесия за ползване на актив за 20 години напред, имате основание да отнесете разхода като разход за бъдещи периоди.
След това всяка година тези разходи ще се признават за текущи през периода на отчитане на приходите, за които са извършени или пропорционално, съгласно погасителен план (когато не е възможно да се измери и отчете по периоди притокът на икономическите изгоди).
Зависи за какъв вид осигурен става дума.

Ако се касае за СОЛ, съдейки по сумата 420,00 лв., то се дължат само 4,8% ЗОВ за периода на болничните, тъй като СОЛ нямат работодател.
Изпращам ви справката. Попълвате редовете по съдържание без да обръщате внимание на № на клетката. Опитайте в ел. вариант. На ред 8 трябва автоматично до излезе 210,16.
Точно така.
Първоначално натрупвате направените разходи по дебита на с-ка 611, кредитирайки разходите по елементи.
Заприходявате готовата продукция по дебита на 303 срещу кредит на 611.
Когато продадете гоблен имате:
- приходи от продажби - Дт 501/Кт 701 (по цена на реализацията)
- изписване на продадената продукция - Дт 701/ Кт 303 (по себестойност).
Самото отчитане на себестойността е регламентирано в НСС 2 - Отчитане на Стоково-Материалните Запаси.

Мисля, че електронният вариант е правилно попълнен.
Да, подавате и двете заедно. :smile1:
От тази гледна точка, определено е по-изгодно да се осигурява през ЗП.
Няма такава законова възможност за приходна фактура. Можеш да я "забравиш" и да я включиш в декември, но си е на твой риск.

Чл. 124. (1) Регистрираните лица по този закон водят задължително следните регистри:

1. дневник за покупките;

2. дневник за продажбите.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Регистрираното лице е длъжно да отрази издадените от него или от негово име данъчни документи, както и отчетите за извършените продажби по чл. 119 в дневника за продажбите за данъчния период, през който са издадени.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Независимо от ал. 2, издадените данъчни документи във връзка с вътреобщностна доставка, включително за получено плащане, се отразяват в дневника за продажбите за данъчния период, през който данъкът за доставката е станал изискуем съгласно чл. 51.

(4) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Регистрираното лице е длъжно да отрази получените от него данъчни документи в дневника за покупки най-късно до дванадесетия данъчен период, следващ данъчния период, през който са издадени, но не по-късно от последния данъчен период по чл. 72, ал. 1.
След като се осигурява през ЕООД-то, не се приспадат осигурителните вноски от авансовите и данъка за ЗП.
Здравейте,
в нещата, които изброявате не виждам грешка. :thumbup:
Има, обаче, и други документи, които трябва да набавите и изготвите по чл. 101 и 103 от ППЗДДС, които съм извадила в "Скрит текст".
Ако искате да поразсъждаваме, дайте подробности - кога е извършена ВОД, от кога данъкът е изискуем, с какъв документ е придобито новото превозно средство и т.н.