Чичко Гугъл не помага ли в случая?  :hmmm:
Нъц, излиза на немски.
Много моля колегите, които работят с чуждо законодателство да ми предоставят австрийския ЗДДС на български, ако го имат.
Не мога да се разбера с един счетоводител от Австрия по една сделка с мои клиенти българи. Той говори само немски и ми пуска неразчитаеми от преводач мейли, но поне цитира параграфи и алинеи от техния закон. Ако се докопам до варианта им на български съм оптимист, че може и да стигнем до общ извод. :smile1:
Аз мисля, че са ви отговорили, че след 01.01.2009 г. можете да докажете стаж само ако имате договор за управление като ръководител на специализирано финансово предприятие, който полага личен труд в него.
Да ме поправят колегите, ако бъркам.
Няма легално определение, не търсете.
Едни са критериите за месечни помощи, други - за отопление и т.н.
И тези критерии съвсем не се покриват с реалността.
Например:
1. Жена, беработна и без пенсия, която живее в собствен апартамент, продаден на децата й, които са в Англия и която получава от тях месечно по 1000 паунда е без доходи и без собственост и официално е социално слаба.
2. Семейство от двама чиновници с две малки деца, което живее на свободен наем не покрива критериите.
Ако ще го предоставя безвъзмездно, за какво му е договор? :(
Иначе да си сключи договор за наем и да си определи цена.
Анулирайте опростената фактура и след регистрацията издайте данъчна.
Bojidara
Не съм имала такъв сконкретен случай, но ако не се включат други колеги ще опитам да поразсъждаваме заедно. :smile1:
Ако можете да си вземате болничен по времето на бременността докато излезете в първия болничен за бременност и раждане, нито работодателят може да ви уволни, нито вие ще се ядосвате и вредите на бъдещото си дете с търсене на Правдата.
Отидете на място с всичко, което имате и говорете лично с началника.
1. Тригодишният срок тече от датата на започване на получаване на последното обезщетение.
2. Договорът по заместване ви дава всички права по КТ.
3. За да имате право на майчинство трябва към момента на излизане в майчинство да сте осигурена за ОЗМ и да имате общо 12 месеца в такова осигуряване от преди.
Защо в дневника на продажбите? Вие продали ли сте купената машина? Ако не - само в дневника на покупките.
Po to4ka 2 pravilno li e:
Dt prodkciq(4erw.wino) - 20000
Dt produkciq(bq,o wino)- 14000
     Kt m-li (Pamid)- 20000
     Kt m-li (Bolgar) -14000

Не , не е вярно. Дебитирате "Разходи за материали" и кредитирате "Материали". Така материалите напускат актива на баланса като такива и плавно ще се пренесат отново там като готова продукция, но след като бъдат отчетени като разходи за нейното производство. После имате Дт с-ка "Разходи за производството" на КТ с-ка "Разходи за материали", "Разходи за външни услуги", "Разходи за амортизации", "Разходи за възнаграждения", "Разходи за осигуровки" и т.н. И чак накрая имате Дт с-ка "Продукция" на Кт с-ка "Разходи за производтвото".

И ви моля да уважавате правилата на форума както ние уважаваме вас и да пишете на кирилица.
Може, ако си регистрира фирма и подаде декларация като самоосигуряващо се лице, че ще се осигурява за пенсия.
Случва се една бюджетна организация да предава на друга активи, особено компютри. Например общината на училището или читалището. Предполагам, става дума за напълно амортизиран актив (за компютрите това са две години). Просто ги бракувате като морално остарели (без да издавате заповед за ликвидцията им) и ги предавате на другата организация с акт за приемане и предаване.
Впрочем обезщетението вече не е по чл.224 от КТ, а чл.223
И от кога това?
Чл. 223 е отменен през 1992, нещо грешите.
Благодаря за подкрепата и мненията на  delphine и scaramouche  :bow:
И въпреки, че това не е разписания в закона начин, той и не противоречи на духа на закона. Имаме право да включваме документи за получени доставки в срок от 12 месеца от датата на издаването им. Така ще се избегне необходимостта от поправка на декларациите за минало време.
Дано нямам проблем с одиторката (фирмата е АД)... :hmmm:
Изпращам ви обещаното решение:

По т. 3:
1. За отразяване на продажбата към „Обществено хранене” – ЕООД съгласно ф-ра №88:
Дт с-ка „Клиенти” – 10 400 лв.
   К-т с-ка „Приходи от продажба на продукция” – 10 400 лв.
2. За получената сума по разплащателната сметка съгласно ПН №226
Дт с-ка „Разплащателна с-ка в левове – 10 400 лв.
   К-т с-ка „Клиенти” – 10 400 лв.
3. За изписване на продадената продукция:
Дт с-ка „Приходи от продажба на продукция” – 10 400 лв.
   К-т с-ка „Продукция” (аналитична с-ка „Червено вино”) – 8 000 лв
   К-т с-ка „Продукция” (аналитична с-ка „Бяло вино”) – 2 400 лв.

По т. 7:
1. За отписване на машината от състава на ДМА и възникването на извънреден разход:
Дт с-ка „Други извънредни разходи” – 80 000 лв.
   Кт с-ка „Машини и оборудване” – 80 000 лв.
2. За приключване на с-ка „Други извънредни разходи” и отразяване на резултата (загуба):
Дт с-ка „Печалби и загуби от текущата година” – 80 000 лв.
   Кт с-ка „Други извънредни разходи” – 80 000 лв.

По т. 9:
1. За отразяване на произведената продукция съгласно складови разписки №№ 26 и 27:
Дт с-ка „Продукция” (аналитична с-ка „Червено вино”) – 1 600 лв.
Дт с-ка „Продукция” (аналитична с-ка „Бяло вино”) – 1 800 лв.
   Кт с-ка „Разходи за производството”- 3400 лв.
2. За приключване на с-ка „Разходи за производството” и отразяване на резултата:
Дт с-ка „Печалби и загуби от текущата година” – 3 400 лв.
   Кт с-ка „Разходи за производството” – 3 400 лв.
По аргумент от противното, а именно, че не е задължен да ви изплати обезщетението по банка, има правно основание да ви го изплати в брой.
Вие нямате задължение да декларирате дохода, защото и двата договора са по трудово правоотношение.
Вторият работодател ще ви издаде служебна бележка по чл. 45, ал. 2, т. 3 от ЗДДФЛ, която ще представите на работодателя по основния трудов договор и той си знае какво да прави (чл. 49, ал. 1 и 2).
изтеглих пари от фирмената ни сметка и отидох в брой в Централна поща по партидата на наемодателката :wink1:
Е точно за тези пари в брой тя ще ви напише квитанция за консумативите и ще може да ги отчетете поне като разход, но без право на ДДС.