Няма определение за "мащабно" наблюдение/обработване на ЛД. Пак не са си свършили работата....
Като са малки оборотите, при покупката на земеделска техника за 100 хиляди, регистрацията по ДДС ще даде възможност да се ползва данъчният кредит, което са едни добри оборотни пари.
Върху заплатите няма ДДС :smile1:
Мога да споделя като личен опит, че съм регистрирала по ЗДДС двама клиенти зърнопроизводители заради техника и обратното начисляване и така си покриват задълженията по осигуряването, като им остава и ефективно възстановяване.
Също така са избрали да се отчитат по чл. 29а от ЗДДФЛ, защото като регистрирани по ЗДДС лица, са мотивирани да закупуват необходимите материали с фактура от по-големи доставчици с по-ниски цени, а тези разходи определено надвишават нормативно признатите 60% за производството на непреработени продукти на селското стопанство.
Здравейте,
Най-чиста работа е да го отдаде под наем на фирмата. Е, той ще трябва да декларира доход от наем и Вие ще трябва да му удържате и внасяте данък, но за нает автомобил се признават всички разходи - не само горивото, а и ДДС.
За стоката не издавате фактура докато не се прехвърли собствеността.
За аванса за транспорт следва да изададете фактура и да я отразите във VIES декларацията.
Очевидно договорът за наем е между физически лица, защото иначе данъкът щеше да се удържа и плаща от платеца наемател, който в случая задава въпроса. :smile1:
Моето мнение е, че колкото и да е загрижен за пропуска на хазяйката, добросъвестният наемател няма как да плати от нейно име и да подаде декларация вместо нея.
Ако не се включи обаче май със сделката, благодарение на която се достига оборот от 50 000 как ще бъде подкрепен факта, че имаме такъв оборот ? От друга страна в справката ясно е казано "12 месеца преди текущия" .
Тук е заровено кучето :smile1:
От една страна, на 15-ти трябва да подаде заявление за достигане на оборот в рамките на два месеца, а от друга - нищо от прилаганите документи не е променено и няма как да се знае, че оборотът е достигнат.
Освен в случаите, когато той се достига от 24-то до 30-то число и подаването става от 1-во до 7-мо число на следващия месец. Така ще се включи в "12 месеца преди текущия"
Здравейте,
Изумена съм, но не виждам никакво уточнение по първия Ви въпрос в ППЗДДС, което обяснява донякъде липсата на променено заявление за такива случаи. Аз бих подала документи по действащата нормативна уредба, т.е. за предходните дванадесет месеца, без този със сделката, при която се достига прага и се налага задължителна регистрация в седем дневен срок от достигане на този праг.

По втория въпрос за активите, ЗДДС е ясен - ако имате данъчна фактура и активът е придобит до 5 години назад, имате право да го включите в описа. Няма никакви допълнителни условия за пропорционалност на изхабяване и т.н. Очевидно, този от 2010 година не може да се включи в описа.
Скрит текст :
Много пъти сме коментирали. Вижте тук, например:
https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=8859.0
Да. Тук мястото на изпълнение на услугата е класически случай по чл. 21, ал. 2, а именно - това е мястото на икономическата дейност на получателя на услугата.
Здравейте,
Ако с анекса сте променили сумата на заема и по този начин сте преподписали договора с дата от 2014, трябва да декларирате остатъка от целия заем.
Въпросът не е счетоводен, а правен. :smile1:
Лично аз не съм чела някъде да има законови ограничения на такава регистрация.
Третирайте я като освободена и без право на ДДС
Какъв е проблемът?
Издавате фактура, осчетоводявате я
Клиенти / Приходи от продажба на стоки
Изписвате стоката
Приходи от продажба на стоки / Стоки
При получаване на плащането закривате клиенти
Разплащателна с-ка във валута / Клиенти
Според няколко становища на НАП префактурирането на консумативи към наемател следват режима на фактуриране на основната доставка - наема. Препоръчва се това да става дори не с фактура, а с Дебитно известие.
Префактурирането на други разходи, несвързани с наем, също е допустимо от гледна точка на това действителният потребител, който заплаща разхода, да има право да ползва и данъчния кредит. В този случай издаването на фактура следва общите правила на ЗДДС.
Не бих препоръчала да повдигате въпроса за декември, защото от 12 сте в процедура, която е завършила през 02 и от 03 започва нова процедура, която хич даже не е приключила и не може да си искате парите този месец. Та по-добре изчакайте резултата от сегашната проверка и после "открийте" пропуска.  :wink1:
Въпрос: Притежавам КЕП . Едновременно съм управител на ЕООД И съставител на ГФО .  Глупаво, но следва ли да се упълномощавам при подаване на ГФО в ТР.
Подайте ГФО като Управител
Най-добре си заведете счетоводство. Банките имат свои вътрешни правила, които стоят над всички закони. Хич не обръщат внимание на логични аргументи. Дори на съдебни разпореждания не обръщат внимание.
Искам да добавя, че услугата е огнеупорна зидария на завода в ЮАР.
Мястото на изпълнение е извън териториалния обхват на ЗДДС и не трябва да си начислявате данък с протокол.
Според мен, нямате основание да самоначислявате данък, защото мястото на изпълнение на услугите е извън територията на страната. Би следвало контрагентите Ви от съответната страна членка да са начислили данъка в издадените от тях фактури.
Скрит текст :
Или лицето да си открие банкова сметка и отбелязвате възстановяване в декларацията или прихващате с бъдещи задължения. Зависи от лицето. Може да иска да дари сумата на НАП :smile1: