мисля, че като новоподадени; при евентуална ревизия там където излиза, че има за плащане ще начислят лихви до датата на плащане, освен ако в предишен месец не излиза надвнесен
То ще излезе или надвнесен, или за възстановяване... А точно в тези периоди има и приспадане... и е една мътна..
Май ще взема да потревожа покоя на данъчните и да им поставя задачката да решаваме заедно проблема.
Ако изскочи нещо интересно - ще го споделя.
Все пак ДДС-то по тези фактури нямате проблем да го ползвате и сега, въобще в 12 месечния законоустановен срок. не е необходимо да правите всичко това с писмата и корекциите - законът ви позволява да си ползвате ДДС кредита и в бъдещи периоди.
Честно казано, първото ми желание беше да осчетоводя фактурите в сегашен период и да сторнирам предишното им осчетоводяване. Но те са отразени в дневниците за покупки и в декларациите като ДБДК.
И кво праим сиа? (както казват в една гилдия) :smile1:
"А проблем ли е ако управителя на ЕООД не е негов собственик а е друго лице?" Е това съвсем не е проблем. Командирова си се като всеки друг служител.
Много благодаря august! :flowers:
Само още едно уточнение. И шестте фактури са по отделно за 6 периода. Като се променят декларациите по някои ще има надвнесен ДДС, а по други ще има нещо за възстановяване. Не откривам в закона каква ще е процедурата. Има срокове за възстановяване, приспадане, прихващане...
Коригиращите декларации като новоподадени ли ще се считат?... :(
Да, имам предвид Приложение 2.
В края на приложение 1 имат предвид ръководителите на бюджетни предприятия. Така мисля. Нали не искаме да сме в противоречие с изискването на чл. 33 от ЗКПО и лицето да не пътува в качеството му на съдружник?
Аз така съм оформяла командировки, минавали са ревизии без забележка. Имам предвид това, което ви написах в първоначалния отговор.
Ако имате съмнения - обадете се на данъчните за разяснения. :smile1:
И после ги споделете с форума. :ok:
Добре, разбрах.
Само имайте търпение до утре, че сега имаме работа. :smile1:
Посочете номерата на условията, чието осчетоводяване ви затруднява.
Ще ви помогнем.
Предполагам - питате за срочен депозит?
Ако е така, използвайте сметка по избор от 505 до 509. а за лихвите от него си открийте аналитичност към 721.
Побутвам темата.
Моля за мнение :flowers:
Не е необходимо да сключвате какъвто и да било договор.
За да се докаже, че лицето не е пътувало в качеството му на съдружник или акционер (единственият случай, в който разходите не се признават за данъчни цели), а във връзка с дейността на дружеството е достатъчно да имате Заповед за командировка.
Дневните пари са до двойния размер на нормативно определените.
Пътните и квартирните се признават по документ.
Нормативите са подробно разписани в Наредбата за служебни командировки и специализации в чужбина.
Здравейте приятели,
Имам следния проблем - поех фирма отскоро и установих, че от февруари до юли има 6 данъчни фактури за главница по лизинг, които по необясними за мен причини са отчетени като опростени и са вписани в дневниците като ДБДК. Искам да ги отчета по правилния начин и да се ползва ДК, който не е малък. Това може да стане само с писмо до НАП (съгласно чл. 126, ал. 3, т. 2 от ЗДДС). И сега въпросите ми:
1. Имал ли е някой подобен казус и какво изискват данъчните? Предполагам - коригирана декларация (със съответните дневници) за всеки отделен месец и общо писмо за шестте периода?
2. ДК ще се възстанови ли и прави ли се ревизия за всеки отделен месец? В тази връзка трябва ли да се подава и искане по чл. 129 от ДОПК?
Ще съм благодарна за всеки коментар и идея. :give_rose:
999777, сега пък сте теглили пари в брой, а в първоначалния въпрос казвате: "при положение, че аз не съм им ги платил в брой, а по клиентски номер/партида/ в чез и топлофикация????????" :(
Уточнете какво сте предприели за да видим какво да се направи.
Здравейте kirilka76,
Задачата е "обобщаваща" и е мини модел на елементарните познания, които трябва да имате, ако учите за счетоводител.
Опитайте да започнете да я решавате и задавайте конкретни въпроси за неща, които са ви затруднили. С удоволствие ще ви ги обясним. :smile1:
Предполагам, вие не само сте удържали данъка, но и сте го превели по сметка на съответната ТД на НАП. Вие сте само посредник между задълженото лице и данъчната администрация. Следователно инициативата за възстановяване на недължимо внесената сума трябва да изхожда от наемодателя. Той има възможност да поиска надвнесения данък с подаването на годишната декларация.
Това е моето мнение - нека се произнесат и други колеги... :smile1:
Благодаря, изчетох коментарите, ама пак не ми е ясно физическото лице/наемодател/ как ще ни издаде квитанция за консумативите/ние сме юл/ при положение, че аз не съм им ги платил в брой, а по клиентски номер/партида/ в чез и топлофикация????????
Коя сметка си дебитирал при превода?
Работникът трябва да я получи оформена и тогава да подпише заповедтта за освобождаване, в която пише "получих трудова книжка серия ... номер ..."
От тази връзка на НАП можете да правите справка за номерата на всички държави-членки:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/faq.html#item_11

а от тази - да проверите конкретен ДДС номер:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/
По принцип за посочения период е вялидна давност, но информация за размерите има в този файл на НАП:
А най-добре е синтезирано в следната тема от същия форум, която съветвам да си преместите в "Моят бележник" (както съм направила аз)  :smile1:

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,1905.0.html

 :ok:
Ако мъжът е един от собствениците на фирма ООД и се осигурява като СОЛ?
СОЛ не формира облагаем доход по ЗДДФЛ и ако ще да се осигурява на 2000 лв. това не е доход на физическото лице, а база за изчисляване на личните му разходи по задължителното му самоосигуряване. :smile1: