Zdraveite! S priqtelq mi sme reshili da poemem veche otgovornosta da stanem roditeli, no iskame da se informirame ot sega kak stoi vuprosa s maichinstvoto.
V momentq  rabotq, veche 2ri mesec, na segashnata si rabota, no ot predi tova stajut mi e samo 3 meseca.
Vuprosut ili vuprosite mi sa:
1. Naistina li sa neobhodimi 12m. shtaj, za da  moga da poluchavam maichinstvo ako resha da ne chakam tochno 45 dni do rajdaneto?
2. Kak se opredelq sumata za maichinstvoto?

Ще Ви зарадвам - Можете да забременявате още сега и към излизането в майчинство ще сте натрупала нобходимия стаж.
За сумата - ползвайте калкулатора, но едва след като излезете в майчнство. До тогава може да има промени...
illusion, не става ясно как тъй се водят по ведомост. :(
Счетоводителката - добре, ама собственика?
Той не е ли подал ОКд5 пр започване на дейност? Длъжен е бил да се регистрира като СОЛ и като пенсионер може да избере да не се осигурява. Така ще внася само здравни осигуровки - 33,60 лв. месечно.
и един път ще се осигуряват като СОЛ и  втори път по ДУК е това вече ако го приемат 100% се изнасям  :no:
Данъчната политика напоследък е с ефекта на неутронна бомба - обезлюдяване на територията при запазване на недвижимото имущество :smile1:
Има опасност да приемат подобно безумие. Най-интересното е, че не става дума само за собствениците на дружества, но и за ЕТ-та....
Въпросът е по-скора юридически.
Като се изяснят муждуфирмените отношения, както и тези между свързани лица, ще има какво да се обсъжда по счетоводното им оформяне. :smile1:
Едноличния собственик на капитала не иска да бъде вписан като управител в заявлението, а да се назначи друг човек. Този друг задължително трябва да е на договор за управление и контрол или може и на ТД да е ?
Все някой трябва да се впише като управител и съответно ще е на ДУК.
Ако сте осчетоводили изплащане на заплати - издаваш сл.бележка.
Ако не - не издаваш.
Ако изплащането е въз основа на "Договор за правна защита" от кочан с отпечатан номер, осчетоводявате го като външна услуга.
Смущава ме само това "Издадена е квитанция от кочан".... Дано не е квитанция, а договор....
След като ЕИК не се променя, не следва да подавате уведомление за промяна на работодателя по чл. 123 от КТ.
Необходимо е, обаче, промяната да се впише в трудовата книжка . Тъй като трудовото правоотношение се запазва по силата на закона, не се подписват допълнителни споразумения към трудовите договори на работниците, не се издават и заповеди за уволнение. Просто на един ред вписвате новия работодател и същите данни от действащия ТД за РЗ, а като основание посочвате чл. 123, ал. 1, т. 5 от КТ.
Отговор на въпросите ви има в следното писмо на НАП:
Да попитам и аз , не е точно по темата но Догаворът за управление и контрол трябва ли да се впише в АВ ако лицето до сега е дило примерно СОЛ и сега минава на ДУК?
Ако лицето е собственик, който минава от СОЛ към ДУК, това не се вписва в АВ. Прекратява се СОЛ с ОКд5 и промяната се отразява в подаваните Д1 и Д6.
Ако дружеството назначава управител, извън състава на съдружниците, който да го представлява и управлява на основание на сключен договор за управление, то тогава се вписва това обстоятелство, а не самия договор.
Колеги, всички сме се забили в ДДС-то, та вижте дали тази тема ви върши работа и ако не - питайте пак, ще отговорим, разбира се. :smile1:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=3389.0
Здравей alfa,
Нищо не бъркаш. По-горе пасат е имал предвид, че просто някои програми са настроени така, че не включват такива покупки в дневника. Ако тази, на която работиш я включва, но без право на кредит, не е грешка. :smile1:
Такава възможност съществува само до изтичане срока за подаване на декларацията за съответния период.
Грешката явно не е в отразяването на документ, а е по-скоро техническа. В този случай можете просто да входирате писмо до НАП и те ще коригират неправилно попълненото приспадане.
КТ:
Чл. 177. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г., изм. - ДВ, бр. 108 от 2008 г.) За времето на платения годишен отпуск работодателят заплаща на работника или служителя възнаграждение, което се изчислява от начисленото при същия работодател среднодневно брутно трудово възнаграждение за последния календарен месец, предхождащ ползуването на отпуска, през който работникът или служителят е отработил най-малко 10 работни дни.

Аз пък имам друго питане: в брутното трудово възнаграждение за предходен месец включва ли се и сумата за бонус за постигнати резултати или се изчислява само на база основна РЗ? "Изядох" закона и наредбата, защото установих, че всеки ги тълкува по различен начин и пак не ми стана ясно.

Защо ще ги тълкува като има определение за брутно трудово възнаграждение в НСОРЗ:
Чл. 17. (1) В брутното трудово възнаграждение за определяне на възнаграждението за платен годишен отпуск по чл. 177 или на обезщетенията по чл. 228 от Кодекса на труда се включват:
1. основната работна заплата за отработеното време;
2. възнаграждението над основната работна заплата, определено според прилаганите системи за заплащане на труда;
3. допълнителните трудови възнаграждения, определени с наредбата, с друг нормативен акт, с колективен или с индивидуален трудов договор или с вътрешен акт на работодателя, които имат постоянен характер;
4. допълнителното трудово възнаграждение при вътрешно заместване по чл. 259 от Кодекса на труда;
5. възнаграждението по реда на чл. 266, ал. 1 от Кодекса на труда;
6. възнаграждението, заплатено при престой или поради производствена необходимост, по чл. 267, ал. 1 и 3 от Кодекса на труда;
7. възнаграждението по реда на чл. 268, ал. 2 и 3 от Кодекса на труда.
(2) В брутното трудово възнаграждение за определяне на възнаграждението за платен годишен отпуск по чл. 177 от Кодекса на труда се включва съответната пропорционална част от допълнителните периодични или годишни възнаграждения, изплатени след ползването на платения отпуск, като за целта се преизчисляват изплатените възнаграждения за платен отпуск.
Успех! :smile1:
И все пак споделете отговора, който ще почерпите от "извора" :bow:
Е нали беше ДУК за други фирми... :(
Ако е за една и съща, мисля, че трябва да подаде ОКд5 за прекратяване като СОЛ.