Не мога добре да схвана същността на притеснението ви. Говорите за активи, които не са материални запаси и стойността им е много ниска. Ако имате предвид инструменти (като бормашини и от този род) или офис обзавеждане (бюра, столове, знам ли...?) на стойност под данъчния праг за признаване на ДМА, но които ще се ползват повече от година и искате да ги водите на отчет, бих ви предложила да им направите отделен опис и с общата сума по него да ги заведете задбалансово. Така няма да сте в противоречие нито с нормативите за ДМА, нито ще се налага да ги изписвате като директен разход, а ще можете да ги следите.
Ако не съм познала за какво питате, моля да уточните.
Защо да не е добра идея? Просто всеки отделен договор е приложим при една или друга ситуация. Трябва да прецените кой от двата варианта е по-добър във вашия случай.
Вас кой актив ви съмнява?
Ако управителят не е съдружник, а външно лице - няма разлика от гледна точка на минималния праг за осигуряване. И в двата случая е МОД.
Ако е съдружник, разликата е, че по ДУК се осигурява върху МОД, а като СОЛ - върху 420 лв. минимум.
Гадното при тия отговори е това, че имаме конкретно запитване/ в случая хипотеза - нама възстановяване/, но отговарящите избягват да отговорят конкретно на питащия, а правят пространни отговори като разглеждат всички възможни хипотези, което пък прави отговорите им много трудно разбираеми от аудиторията.
Това им е и хубавото - не сте ли се замисляли? Като ги чете, всеки намира в един и същи текст това, което иска да открие... И после може в спор с проверяващите да се позовава на техните собствени тълкувания, но... кой ли ще се окаже прав? :smile1:
Но нека пак си се върнем на КСО:

Чл. 9, (3) т. 2. (изм. - ДВ, бр. 119 от 2002 г., доп., бр. 99 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) през което лицата по чл. 4, ал. 1, т. 1, 2, 3 и 4 и чл. 4а, ал. 1 са били без работа поради уволнение, което е признато за незаконно от компетентните органи - от датата на уволнението до възстановяването им на работа; за този период се внасят осигурителни вноски за сметка на осигурителя, а за лицата по чл. 4а, ал. 1 - от работодателя им върху последното брутно възнаграждение, ако лицето не е било осигурявано; ако лицето е било осигурявано, осигурителните вноски се внасят върху разликата между последното брутно възнаграждение и осигурителния доход за периода, ако този доход е по-малък;

Тук се има предвид не, че осигурителни вноски се дължат ако лицето се върне на работа, а че се дължат за целия период до възстановяването от съда (който е по-голям от шестте месеца, за които се плаща обезщетение по чл. 225 от КТ). Ако лицето не се е върнало на работа, дължите осигуровки само за срока на обезщетението по чл. 225 от КТ.
Същевременно в цитираната ал. 3 на чл. 9 от КСО се казва, че това време се зачита за осигурителен стаж. А как се документира осигурителен стаж? - Познахте! Като подадем Д1 и т.н....

Ето ви още една информация за разсъждение.
Ще се радвам да ме оборите, защото при аналогичен случай ще си спестя време и пари, но... :yahoo:
Правилно сте разбрали това, което аз съм се опитала да разбера от завъртяните писания на нашия законодател. :smile1:
Все пак, изчакайте мнения и на други колеги... :hmmm:
Правилно!  :thumbup:
Закриването на фирма е процедура, която е по-сложна от откриването. Все пак фирмата е работила, натрупала е активи и пасиви...
Трябва да извадите удостоверения от НАП и НОИ, че дружеството не дължи данъци и осигурителни вноски. Ако сте наемали работници трябва да предадете ведомостите в НОИ. След това е необходимо решение на съдружниците за прекратяване на дружеството. Открива се производство по ликвидация. Избира се ликвидатор, който се вписва в търговския регистър. Той може да е и един от съдружниците. Ликвидира се имуществото на дружеството. Прекратяването се вписва в Търговския регистър след ликвидацията.
Без адвокат или грамотен счетоводител ще ви е трудно да се справите.
Не се облагат от хазарт по Закона за хазарта и от игри, в които печелившия се определя на случаен принцип.
При наличието на правила, конкурси (мис, мистър...стани богат?!) се плаща данък.
Първото материалче от юридическия форум е в подкрепа на вашата теза.

Скрит текст :

Вторият отговор на официално запитване по аналогичен казус е в смисъл, че трябва да внесете осигуровките и да подадете Д1.
Скрит текст :
Никъде по-нататък не се споменава, че лицето е длъжно да се върне на работа, а само, че има това право?!
Опитвам се да ви покажа и друга възможна гледна точка - не го приемайте като спор. Ще следя с интерес развитието на казуса, защото може да касае много от нас...
Успех! :smile1:
За какво му е на управителя на ЕООД да сключва трудов договор? :(
Въпросът е много стар и спорен - скоро не е възниквал.
Мога само да предполагам, че при вас проблемът е в осигуряването. :hmmm:
Ако не му харесва да се осигурява по ДУК, преминава към осигуряване като СОЛ и ако едновременно полага личен труд срещу възнаграждение, плаща съответните осигуровки върху полученото възнаграждение. :thumbup:
Независмо колко малко е закъснението глобата е минимум 500 лв.
Скрит текст :
Лицето за да иска Д1 е консултирано, че има това право. Вие имате съмнения - консултирайте се с НАП официално. Има голяма вероятност лицето да продължи да се ограмотява по темата, да напише жалба до ИТ и да ви отправят предписание, но преди това ще ви разкатаят от искания за всевъзможни документи... :smile1:
Съветите и на колегите, и моите са съвсем доброжелателни и базирани на преживян опит - ваше право е да постъпите както прецените. :thumbup:
По първия въпрос: В общия случай работодателят ви не може да ви пусне заповед за ползване на отпуск без отправено към него от вас писмено искане. Това може да стане само при изключителни обстоятелства като престой повече от 5 дни, едновременно ползване на отпуск от цялото предприятие или ако не сте заявили писмено искане до настъпване на срока за ползване на отпуск по утвърдения график (чл. 173, ал. 7 от КТ).
По втория въпрос: Прекратяването на трудово правоотношение, възникнало от конкурс се извършва по общия ред. Това означава, че при започнало ползване на отпуск трудовото правоотношение може да се прекрати само със съгласието на инспекцията по труда, ако посоченото основание за уволнение е сред описаните в чл. 328, ал. 1, точки 2, 3, 5, 11 и чл. 330, ал. 2, т. 6 (чл. 333, ал.1 от КТ).
Най-добре отправете официално запитване до НАП с вашия случай и така си връзвате.... :smile1:
Това не се подава с ел.подпис, значи няма настройки от програма за дати на приемане, следователно - не би трябвало да ви върнат и сега да я подадете.
Аз бих изчакала месеца, следващ тримесичието..... :hmmm:
Датата на начисляване/ изплащане не може да бъде във бъдещето  е посочено като причина
Изчакайте да настъпи датата на изплащане, която посочвате, и тогава подайте Д6 :smile1:
Вижте това дали ви върши работа:
Скрит текст :