Мисля, че не противоречи на ЗДДС да издадете съответното известие в срок 5 дни от настъпването на обстоятелството, което във вашия случай е установяването на грешката в цената.
Скрит текст :
Мисля, че е 44 14 00, но може да се свържете с вашата ТД на НАП и да попитате там за по-сигурно.
Ирена , за пореден път пълноценен отговор.  :bow: :thumbup:
Благодаря за оценката! :blush:
Благодаря за бързия отговор :) имам още един въпрос - за да може на една фирма да й пускам документи в НСИ ,ТР  и Инспекцията по труда с моя електронен подпис  и там ли трябва да се носят заявление и пълномощно ,че фирмата ме упълномощава  или това се прави само в НАП?
За отчета в НСИ - без пълномощно;
За подаване на ГФО в ТР - нотариално заверено пълномощно, сканирано при подаването;
За декларацията по чл. 15 от ЗЗБУТ в ИТ - без пълномощно.
Отново не сте дали конкретна информация в запитването си, а сте написали същото, което и в първоначално зададения въпрос....
Кой "преминава" - собственик, съдружник, назначен управител? - ще предположа, че е добственик на ЕООД или съдружник в ООД. В този случай не е необходимо да се представя ДУК в АВ, защото по принцип при регистрацията на фирмата едноличния собственик на капитала се вписва като управител или съответно - един от съдружниците на база протокол от общото събрание. Даже да е представен ДУК можете да го прекратите с анекс още веднага или да запишете в анекса, че управлението ще е безвъзмездно.Но по закон няма изискване да носите анекса в АВ.
Пак ще предположа, че питането ви е свързано с промяна в начина на осигуряване на лице, което до момента се е осигурявало по ДУК (собственик е или съдружник в търговско сружество) и сега иска да премине към осигуряване като СОЛ. За целта подавате само декларация за започване на самоосигуряване в НАП и съответно променяте кода за "вид осигурен" в Д1 от 10 на 12.
Ако този отговор не ви върши работа, моля формулирайте по-конкретно въпроса! :smile1:
Уточнете, ако обичате,  какво имате предвид под "преминаване от ДУК към СОЛ".
ДУК не може да се обвързва с работно време, защото е договор, който се сключва по ТЗ, а не по КТ. Само трудовите договори, сключвани по КТ могат да бъдат на 4 часа или по чл. 114 от КТ. Ако запитването ви е свързано с осигурителните вноски и тяхното намаляване, то при ДУК това е невъзможно да стане, защото въпреки свободния текст на този тип договор, по отношение на осигуряването категорично е валидно, че то не може да е под минималния праг за съответната икономическа дейност.
А служителят ще остане ли на работа до изтичане на предизвестието или няма да спазите срока на предизвестие? Защото, ако не смятате да спазите срока на предизвестието, то му дължите обезщетение и по чл. 220:
   
Скрит текст :
А обезщетението по чл. 222, ал. 1 в размер на брутното възнаграждение се изплаща за оставане без работа до един месец. Това означава, че следва да му го изплатите, ако един месец след уволнението още не е започнал работа и е декларирал това обстоятелство пред вас или му дължите разликата до заплатата, която е получавал при вас, ако започне работа на по-ниска заплата:
     
Скрит текст :
Не, не бъркате. Независимо на кого продавате сте длъжни да издадете данъчна фактура, т.к. сте регистрирано по ЗДДС лице.
Ако 50000 лв облагаем оборот са достигнати за периода 01 юли 2011 до 30 юни 2012 включително, не е ли трябвало вече /до 14.07.2012/ да е подадено заявление за регистрация?
Точно така - трябвало е. И понеже  kalex пита в този месец какъв оборот да следи, поправям се - да следи от 01.08.2011г. и до края на този месец. :blush:
Това със сметките сте го разбрали правилно - предходните 12 месеца преди юли 2012 обхващат периода от 01 юли 2011 до 30 юни 2012 включително.
Много обширна тема е какви са плюсовете и минусите, но няма страшно да се регистрирате и е по-лошо, ако не го направите при достигане на задължителния праг от 50 000. :smile1:
И за да си видите каква част - чл. 446 от ГПК:
Скрит текст :
Благодаря Таня, а върху сумата по сметка 6047 дължът ли се осигурителни вноски?
Не се дължат осигурителни вноски, дължимите вноски аналогично се провизират.
Моето мнение е:
1. Фирмата цесионер не следва да издава фактура на длъжника. Неговото задължение към цедента е формерано на база издадени от цедента фактури.
2. Сделката е одвободена от ДДС:
Скрит текст :
Малко неясно сте описали ситуацията. Ако може, опишете я като задачка с участници А, В и С.
Освен казаното от колегите, ще добавя само, че е редно да съблюдавате и чл. 247а от Търговския закон при определяне размера на дивидента:
Скрит текст :
За да проверите дали покривате тези изисквания, трябва да сметнете дали собственият капитал, определен като разлика между нетните активи и пасивите (сумата по раздел А от Баланса), намален с дивидента, който искате да разпределите е по-голям от основния капитал плюс резервите.
 На мен също винаги ми е било интересно.Защото преди да стане " червена",някой е вкарал пари и на практика тя  не е червена.Само трябва да се уточни от кого ще ги запишат като получен заем .
Така е, свои, зад всяка "червена" каса стои по една "черна" каса. :smile1:
Според Наредба № Н-18 - ежедневно:

Скрит текст :
Спазвате това изискване при отчитането на билетите като ценна книга, а счетоводното им отчитане (приходите от услуги) зависи от прилаганата от вас счетоводна политика. :smile1:
Хи-хи-хи, винаги ме досмешава от това "червена каса" :lol: Явно ми куца нещо във въображението и никак не мога да си представя физически, как изглеждат отрицателните пари!?
Извинете ме за първоначалната реакция! :bow:
Сега вече - сериозно: набавянето на необходимите парични средства за покриване на неотложни касови плащания може да е от различни източници (средства от собственика с увеличаване или не на капитала, краткосрочни заеми от трети лица, кредити от банкови институции и т.н.). Записванията ще са различни в зависимост от конкретния случай и е добре да отговарят на истината, за да се спази принципа за "вярното и честно" отразяване на стопанските операции.
Във вашия случай откъде ще вземете пари? Ако си отговорите на този въпрос и пак не знаете как да осчетоводите операцията - заповядайте и ще ви помогнем! :smile1:
Притеснява ме това ,че лицето работи повече от 5 дни в месеца и осигуровките за различни от тези когато работи до 5 дни,разликата е в правото на болничен.Затова незнам декл.1 с вид осигурен 11 правилно ли е и съответно вида на договора 12 в уведомлението
Никъде не се говори за ограничаване на работата по чл. 114 до 5 дни в месеца, а само за определени дни в месеца.
 
Скрит текст :
Правилно си го подавате в Д1 вид осигурен - 11, а в уведомлението в т.8 ачик си пише код 12 - ТД по чл. 114 от КТ.