Ето от тук можете да си направите справка по въпроса
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,1905.0.html

Колкото до забавянето на плащането, то е отделен въпрос и при просрочие просто се начисляват лихви. В портала за електронни услуги на НАП има лихвен калкулатор за наше облекчение
http://nraapp03.nra.bg/web_interest/start_int.jsp
Когато са съставени и приети, действащ е бил старият управител, нали? :smile1:
Действащият Управител.
Тогава ползвайте калкулатора от сайта, той не се отнася само за СОЛ, а вашият човек е на ТД:
http://www.kik-info.com/calculators/civil_contracts.php
Калкулаторът ще ви изчисли и осигуровките, и ДОД, и чистата сума за получаване от лицето. Ще ви състави и съответната служебна бележка.
До 10-то число на месеца, следващ месеца на плащането ще трябва да внесете дължимите осигурителни вноски и ДОД.
До сега плащали ли сте на лицето?
Наведнъж ли ще плащате? Или на няколко пъти?
Към момента на плащането лицето СОЛ ли ще е или на ТД? :(
Предлагам ви да следвате същата логика и да заприходите НДА като 102/241. :smile1:
Свои, складът се чисти преди прибирането на зърното, но не това е същественото. Има много дейности, предимно обща работа, за които се викат на помощ баби от селото (те не пият, за разлика от безработните младежи). Те са пенсионерки, не идват на работа в точно определено време, имат си свой режим, защото хранят животинки, копаят и поливат личните си градинки и нивички. Редно е да им се заплати труда, като често почасовото възнаграждение е по-високо от МОД и се уговаря за конкретната работа. В практиката ми на главен счетоводител на земеделска кооперация сме им пускали граждански договори, защото работят два дни единия месец, три дни другия и то не в еднакъв състав. Правени са ми общи финансови ревизии, данъчни ревизии и тази практика не е била оспорена.
Колежката не е уточнила какъв е нейния случай, тя ще си прецени дали видът на заетостта има признаците на трудов договор или става дума за възлагане извършването на определена работа. Въпросът беше за сроковете за подаване на Д6. Просто споделям опит.  :smile1:
Скрийте от заявлението личните си данни!
Нямат правно основание за такова изискване.
При постъпване на работа е нормално да се изискват трудова книжка, диплом за завършено образование, CV и заявление. Ако това се предвижда от закон, и медицинско или психотест. Но не и трудово досие от предходна работа.
В земеделието има дейности, които трябва да се свършат в определен кратък срок и са необходими повече хора за малко време. Маже и за два дена. Например да се подготви склада за зърно преди жътвата. Може това да се възложи на група хора от селото и по "граждански договор" без те да са обвързани с определено работно време и работно място, които са задължителни по трудовия договор.
По "граждански договор" Д6 се подава до последния работен ден на месеца, в който сте длъжни да преведете осигуровките по договорите, а те са дължими до 10-то число на месеца, следващ месеца на плащането по договора.
За тези договори ще трябва да подадете и справка по чл. 73 от ЗДДФЛ през 2013 г. до 30 април.
Зависи кой кого изпитва.
Ако работодателят иска да провери дали работникът му подхожда, срокът за изпитване ще е уговорен в полза на работодателя.
Ако работникът иска да провери дали работното място го удовлетворява, срокът за изпитване ще се уговори в полза на работника.
Ако и двамата предварително не са убедени, че са един за друг, срокът за изпитване ще е в полза на двамата.
Колкото до неговата продължителност, тя също зависи от характера на работата и най-вече от това за колко време реално и обективно може да се оцени пригодността на работника и съответствието на работното място на предварително заявените способности на единия и предоставени условия от другия.
Излиза, че са го държали до сега при тях не прегледано ....и днес ми правят отказ!?

Има една тънкост в разглеждането на заявленията за обявяване на ГФО, а именно , че нямя срок за тяхното разглеждане.
Чл. 19. (1) (Доп. - ДВ, бр. 50 от 2008 г., в сила от 30.05.2008 г.) Заявленията за вписване, заличаване и обявяване и актовете по чл. 14 се разглеждат от длъжностно лице по регистрацията по реда на постъпването им.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Длъжностното лице по регистрацията се произнася по заявленията за вписване и за заличаване и по заявленията за обявяване на актове незабавно след изтичане на три работни дни от постъпването им в търговския регистър, освен ако със закон е предвидено друго.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Заявленията за обявяване на годишните финансови отчети се разглеждат по реда на постъпването им отделно от другите заявления.

Мисля, че си имал лош късмет и тъй като си подал заявлението на 22 май, след това е имало само 5 работни дни до изискването ГФО да се подават с Г-2, а в същото време е идвал крайния срок за заявления на ЕТ-та, образувала се е голяма "опашка" от чакащи и са разгледали твойто заявление едва сега като са постановили формално отказа. Можеш да обжалваш, но едва ли ще се произнесат в твоя полза.
А иначе съм съгласна, че правилно подадено заявление не е редно да се отхвърли по посочената причина. Сигурна съм, че ще има още много такива случаи. За жалост.
Зависи какви данни ще подавате, но най-сигурно е да имате нотариална заверка на пълномощното.
При възникването на ДДС за възстановяване се открива процедура по прихващане и приспадане. Тя обхващата следващите два месеца, след първия, в който е възникнало правото на възстановяване или прихващане. Ако процедурата приключи с резултат ДДС за възстановяване и прихващане, тогава се подава Приложение 6 по чл. 68, ал. 4 от ППЗДДС.
От подадените данни следва, че Приложение 6 е трябвало да бъде подадено през м. март заедно със СД за месец февруари с резултат за възстановяване 213, 24 лв.
Преминаването към тримесечен период на процедурата е от 01.01.2010 година.
Но е най-добре да попитате счетоводителката какви съображения е имала за действията, които описвате.
И не плачете! :smile1:
Ако се подава от от съставителя на ГФО, то във формуляра се изписват неговите данни, но за това е нужно да има нотариално заверено пълномощно от управителя. Тогава се попълват декл. по чл.13, ал.4 - с данните на съставителя и декл. по чл.13 ал.5 - от името на управителя.
След като отчетите за подписани от управител и  съставител с печат на дружеството не е необходимо  "вярно с оригинала". Напротив - като  качвате документите за АВ чрез ел.подпис, там има отметка, че документа е оригинал.
Само да направим едно уточнение, че когато ГФО се подава от съставителя и той се явява едновременно заявител по чл. 15, ал. 3 от ЗТР, не е необходима декларация по чл. 13, ал. 5, а само декларация по чл. 13 , ал. 4 и нотариално заверено пълномощно.
Така, както сте описали сделката, вие сте посредник в тристранна операция съгласно ЗДДС.

Чл. 15. Тристранна операция е доставката на стоки между три регистрирани за целите на ДДС лица в три различни държави членки А, Б и В, за които са налице едновременно следните условия:

1. регистрирано лице в държава членка А (прехвърлител) извършва доставка на стока на лице, регистрирано в държава членка Б (посредник), което след това извършва доставка на тази стока на лице, регистрирано в държава членка В (придобиващ);

2. стоките се транспортират директно от А до В;

3. посредникът не е регистриран за целите на ДДС в държавите членки А и В;

4. придобиващият начислява ДДС като получател по доставката.
След като изберете фирма, отивате на място и си вадите електронен подпис - става веднага.
Правилно разсъждавате. Не е необходимо да се минава през разчетна сметка.
Единствено не бих включила нотариалните такси, защото не са упоменати в примерните преки разходи по придобиването в НСС-16, точка 4.1. Тях бих ги отнесла в 602.
Този разход на фирмата не се регулира за данъчни цели (с него не се преобразува финансовия резултат), нито се облага с данък при източника.
За самите работници облеклото не подлежи на облагане по ЗДДФЛ.
Не се начисляват осигурителни вноски.