А трябва ли да подават декларация?
"Чл. 33. (1) Облагаемият доход от продажба или замяна на недвижимо имущество, включително на ограничени вещни права върху такова имущество, се определя, като положителната разлика между продажната цена и цената на придобиване на имуществото се намалява с 10 на сто разходи." (ЗДДФЛ)
По принцип, ТЕЛКовите решения нали са с дата от подаване на документите, а не от заседанието на комисията? Би следвало тези дни да се обхванат в решението, т.е. всички дни след изтичане на последните бонични.
Не разбирам. Как да ходи на работа, ако е нетрудоспособен? Нали ТЕЛК установява точно това обстоятелство и издава документ. :( И защо да си пуска неплатен отпуск болен човек точно когато най-много се нуждае от средства???
По принцип, допълнителното възнаграждение за трудов стаж и професионален опит е с постоянен характер и се начислява върху основното трудово възнаграждение, уговорено е в индивидуалния трудов договор и се променя веднъж годишно.  Другите допълнителни възнаграждения обикновено са с непостоянен, инцидентен характер. Те са допълнителни, т.е. не се включват в основното трудово възнаграждение, следователно не се включват в сумата, от която се изчислява допълнителното възнаграждение за трудов стаж и професионален опит.
Но това е по принцип! :smile1:
Вие, конкретно, трябва да се съобразите с вътрешните правила за работната заплата, ако имате утвърдени такива. :innocent:
Разбира се, нали не е записано, че ще получавате възнаграждение за положен личен труд в дружеството и не сте на договор за управление и контрол? Масова пактика е собствениците на търговски дружества да са СОЛ. Изпращам ви и самата декларация:
Здравейте, можете да се осигуравате като СОЛ. Трябва да подадете в НАП декларация за самоосигуряващо се лице ОкД5. :smile1:
Точно така - варианти много.
Варианти много, защото животът е многообразен и е най-добър онзи, който отговаря на конкретните обстоятелства :smile1:
Посочвате начисления наем, брутната сума.
А след октомври 2010 като каква се е осигурявала?
Примерно:
1. Завеждате актива -
Дт на с-ка ДМА (сгради)
     Кт Разходи за придобиване на ДМА
2. При продажбата -
Дт Клиенти
     Кт Приходи от продажби на ДМА
     Кт Начислен ДДС при продажбата
3. При плащането -
Дт Разплащателна сметка
     Кт Клиенти
4. Отписване на продадения ДМА-
Дт Приходи от продажби на ДМА
     Кт ДМА

                                                                                           
Не прилага никакви документи. Попълва декларацията и Приложение 4 и ги подава.
Е, плаща си и данъка. :smile1:
Пасат, да не те подведа, но мисля, че тези кантарни бележки нямат място в ГДД (поне аз не го намирам), а още повече - данъкът е удържан.
Пенсионерът не внася здравни осигуровки върху наема.
Като собственик на ЕООД няма данъчни облекчения.
Но ако, например, полага личен труд в дружеството и получава доход, или ако получава доход от отдаване на собствен имот под наем, или ако работи някъде по трудово правоотношение, полученият от тези дейности годишен доход до 7920 лв. е необлагаем.
Да споделя практически опит.
На мой познат му излезнаха задължения на неработещо ЕТ, което искаше да продаде, та по този повод му трябваше удостоверение за задълженията. Твърдеше, че е внасял всичко. Прегледах ведомостта и, както казва Таня, открих разлики за дължимите суми. Той просто написа едно заявление свободен текст за корекция на дължимото, приложи и платежните и в НАП си оправиха грешката.
Та водещи са ведомостта и платежните.
Права си, русините не са пол, те са отделна РАСА....  ;D
Доне, изпращам ти Договорът между Украйна и България по въпроса.
Не може жената да няма познати сънародници с аналогични проблеми - да поразпита за практическата страна на нещата.
Кратко и ясно! :thumbup:
Благодаря, Мария и весели празници! :smile1:
От наем си е, ама на кого? На физическото лице с ДДС регистрация или на ЕТ-то. Освен това фирмата наемател издава СИС и удържа данъка както е според указанията на министъра на финансите УК-2/23.03.2011.
И какво правим след това?
Вече е удържан 10% данък върху облагаемия доход, изчислен по реда на чл. 31 от ЗДДФЛ. Включваме фактурата за наема в прихода на ЕТ-то, то съставя отчет и доходът от наема попада в Приложение 2, където отново подлежи на облагане. Същевременно трябва да се представят и служебните бележки, в които е посочен вече удържания данък, и те се отразяват в Приложение 4.
Дайте пример с осчетоводяването на този пуст доход на това злощастно физическо лице - ЕТ, регистриран по ЗДДС, ама като спазите всички указания.... :swoon:
Благодаря! :thankyou: и весели празници!
Нещо забуксувах и имам нужда от помощ!
Жена е в отпуск по майчинство. Отдава под наем собствен имот (не СИО). Получила е СИС, данъкът е удържан. Подава ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ.
1. Трябва ли да внася здравни осигуровки върху дохода от наем?
2. Ако ДА, то кои колони в Таблица 2 да попълни?