Сумирате за месеца отработени дни, дни в платен и неплатен отпуск, дни в болнични и самоотлъчки (дано не пропускам нещо от прословутата форма 76) и делите получената сума на броя работни дни в съответния месец.
От отговорите ни става ясно, че не е ясно кой прави ремонта - наемателят или наемодателят? :smile1:
Щом сградата фигурира като ДМА във вашия Баланс, ще ви се признае разходът за ремонта.
Като начало може да запишете

Дт 699 (други извънредни разходи)
          Кт 445 (присъдени задължения)
и после да отразявате всяко плащане като
Дт 445
        Кт 50 (501 или 503)

Но това е само насока за разсъждение на база на подадената от вас информация.
Не става ясна има ли включени и лихви, целият договор ли не е изпълнен или част от него, ползван ли е ДДС и т.н.?
В ДОПК е казано:

Имущество, подлежащо на принудително изпълнение

Чл. 213. (1) Принудителното изпълнение се насочва върху цялото имущество на длъжника, с изключение на: 1. вещите за всекидневна употреба на длъжника и на неговото семейство, необходимата храна, топливо, работен добитък и предмети за упражняване на занятие или дейност по списък, одобрен от Министерския съвет;
2. единственото жилище на длъжника; ако жилищната площ е повече от 30 кв. м за длъжника и за всеки от членовете на семейството му поотделно, разликата се продава, ако при тези условия жилището е реално поделяемо;
3. сумите по сметки в банки в размер до 250 лв. за всеки член от семейството;
4. земеделските земи - до една четвърт от притежаваните, но не по-малко от 3 дка, обработвани пряко от длъжника или от член на неговото семейство, както и необходимия за обработването им инвентар;
5. трудовото възнаграждение, обезщетението по трудово правоотношение, пенсията или стипендията - в размер до 250 лв. месечно.

Според мен, не следва да запорирате.
Имам същият проблем - няма я година 13!
И к'во праим си'а? ::)
Може би попадате в хипотезата на следния член от ЗДДФЛ:

Чл. 35. Облагаемият доход е брутната сума на облагаемите доходи, придобити през данъчната година от:
1. обезщетения за пропуснати ползи и неустойки с такъв характер;
2. парични и предметни награди от игри, от състезания и конкурси, които не са предоставени от работодател или възложител;
3. лихви, в т. ч. съдържащи се във вноските по лизинг;
4. производствени дивиденти от кооперации;
5. упражняване на права на интелектуална собственост по наследство;
6. всички други източници, които не са изрично посочени в този закон и не са обложени с окончателни данъци по реда на този закон или с окончателни данъци по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане.

Това са ДОХОДИ ОТ ДРУГИ ИЗТОЧНИЦИ.
Ето, че сама си отговаряте. Попитайте дистрибутор от Ейвън или Орифлейм как си декларират доходите и действайте по възприетия начин.
Новите декларации с баркод от сайта на НАП:

http://www.nra.bg/news?id=1526
Преустановяването на начисляване на данъчни амортизации е опидано в следния текст от ЗКПО:

"Чл. 59. (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Начисляването на данъчни амортизации се преустановява, когато съответният актив временно не се използва (не носи икономическа изгода) през период, по-дълъг от дванадесет месеца. Начисляването се преустановява от началото на месеца, следващ месеца, през който е изтекъл срокът по изречение първо, и се възобновява от началото на месеца на връщането на актива в експлоатация. Данъчният амортизируем актив не се отписва от данъчния амортизационен план.

(2) При определянето на данъчния финансов резултат за годината, през която е изтекъл дванадесетмесечният срок по ал. 1, годишната данъчна амортизация на данъчно задълженото лице се намалява с размера на начислената данъчна амортизация за актива през дванадесетте месеца, през които активът не се е използвал. С размера на намалението по изречение първо се коригират стойностите на данъчния амортизируем актив към датата на преустановяване начисляването на данъчна амортизация, както следва:

1. намалява се начислената данъчна амортизация за актива;

2. увеличава се данъчната стойност на актива."

Във вашия случей влекачите още не отговарят на "срока по изречение първо" от ал.1.

Интересен е въпросът дали отдаването под наем, което явно носи икономическа изгода, изобщо следва да породи прилагането на чл. 59......

Получателят на дохода представя служебната бележка заедно с Декларацията по ЗДДФЛ до 30 април.
Приспадате го от платежното, с което се превежда ДОД към НАП.
С интерес следях темата, казусът беше сложен и Elisabeth го разреши брилянтно! :thumbup:
Записвам си го в "Моят бележник".
Ако правилно съм ви разбрала, става дума за зърнопроизводител - физическо лице.
По отношение на регистрацията и отчитането по ЗДДС няма особености - извършвате ги като за всеки друг данъчен субект.
Относно това какво да прочетете, не става ясно какво не знаете. Прочетете СС-Селско стопанство, ЗДДФЛ, ЗКПО и следете редовно раздел "Селско стопанство" в този форум, колежката Elisabeth е изключително компетентна и отзивчива и дава ценни насоки.
Успех!
СЕГА - Счетоводител от Солун дължи на гръцката хазна 952 млн. евро
http://www.segabg.com/


Солунският счетоводител Николаос Касиматис е най-големият длъжник на гръцката хазна, стана ясно от разпространения от Министерството на финансите в Атина т.нар. списък на позора, съдържащ имената на хората, които имат огромни непогасени данъчни задължения, цитиран от електронното издание GRReporter. Касиматис трябва да плати 952 млн. евро. Той е участвал в схеми за незаконно връщане на ДДС и вече е в затвора, където излежава присъда за финансови престъпления. Втори в списъка е Евангелос Сиембос с дългове на стойност 320 млн. евро, а на трето място се намира Каридопулу, чиито данъчни задължения са почти 240 млн. евро.
Счетоводителите могат да имат различни мнения - та ние се давим в море от безумни законотворения.
Данъчните действат по аналог, според възприетата практика. Предлагам ви да питате колеги от бранша с аналогична дейност дали издават или не касов бон.
Колкото до интелектуалната собственост, на проектите ви пише ли, че са защитени от копиране и разпространяване от друг. Предполагам, че който си е купил проекта, той може да го продаде на друг от свое име. Изобщо.... :(
Странно!
Защо купоните са за хляб срещу брашно, след като се предава жито?
При получаването на пари в брой по издадена фактура трябва да се издаде касов бон. Щом няма касов апарат - да ползват банковата сметка.
Що се отнася до приходните и разходните ордери, те не са задължителни щом има касов бон.
Да прецизираме отговора:
- Милена пита за ГФО за неработеща фирма - отговорът е НЕ;
- по отношение на ГДД - отговорът е ДА