Защо се осигурява само за ЗОВ? Само процентът инвалидност не е основание за такова осигуряване. То е приложимо за пенсионерите независимо дали са инвалиди или не.
А осигурителни вноски правил ли е?
Има ли възможност да си декларира дохода като получен през последното тримесечие?
Ако искаш, прочети наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване.
http://www.lex.bg/laws/ldoc/2135541132
Ако държите да ги оформите като дарение ще трябва да приложите чл. 23, ал. 2, т. 1 вр. чл. 26, т. 7 от ЗКПО. Няма да имате печалба, нито загуба, защото ще прехвърлите продукцията по себестойност, значи няма да имате и 10% корпоративен данък от тази сделка. Единствено ще трябва да начислите ДДС съгласно чл. 6, ал.3.
Каква е причината да не бъдат бракувани щом не могат да се реализират на пазара?
От контирането, към което сте се насочили следва, че прехвърлянето на собствеността ще се извърши след последното плащане. Ако това е така, преди да станете собственици на автомобила не можете да го заведете в Баланса и да начислявате амортизации. Тук бих ви предложила да натрупвате разходите на части не в 613 - разходи за бъдещи периоди, а в 207 - разходи за придобиване на ДМА.
Ако, обаче, според договора собствеността се прехвърля веднага, а просто плащането е на части, можете да включите актива в баланса и амортизационния план.
Точно така, в платежното посочваш периода, в който е платен наема и удържан данъка, а не периода, за който се отнася наема. :thumbup:
Успех и хубав ден!
Още веднъж, МНОГО БЛАГОДАРЯ!
И аз си мислех, че минуса се отнася за касовия отчет, но исах да бъда сигурна, че правилно съм те разбрала.
Лек ден и на теб! :-*
В документа, който ти пратих има цитирано Указание на Симеон Дянков накрая. В това указание "Пример 1" е точна твоя случай.
Надявам се този документ да ти даде отговор:
Много благодаря, МарЧе! :thankyou:
С риск да изглеждам нахална бих те помолила да ми обясниш как да я включа със знак минус за миналия месец след като нямам право да предавам коригираща декларация за м.ноември след 14 декември?
Не ми се е случвало до сега и не си го представям чисто технически... :question:
А иначе фактурата е платена в брой и е включена в отчета на касовия апарат за ноември.
Имам следния проблем:
Фактура за продажба от 30.11.11 не е включена в дневника за предходния месец по тъпата причина, че е издадена след като документите са били предадени за осчетоводяване и чак сега ми се сервира с новите документи за декември.

Как да постъпя?

1. Влече ме да си приложа чл. 126, ал.3 от ЗДДС, но това ще повлече и акт с глоба по чл. 182, а именно:

"Чл. 182. (1) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) Регистрирано лице, което не издаде данъчен документ или не отрази издадения или получения данъчен документ в отчетните регистри за съответния данъчен период, което води до определяне на данъка в по-малък размер, се наказва с глоба - за физическите лица, които не са търговци, или с имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци, в размер на определения в по-малък размер данък, но не по-малко от 1000 лв.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) При нарушение по ал. 1, когато регистрираното лице е издало или отразило данъчния документ в периода, следващ данъчния период, в който документът е следвало да бъде издаден или отразен, глобата, съответно имуществената санкция е в размер 25 на сто от определения в по-малък размер данък, но не по-малко от 250 лв."

Т.е. ще трябва да се платят 250 лв. за пропуснато отразяване на данък от 74,20 лв. - три пъти по-малка сума, дори и с лихвите. >:(

2. Има ли нещо друго, което пропускам и което е по-приемливо като наказание за това "непредумишлено престъпление"?

3. С такива идиотски, несъразмерни с грешката, санкции ме подтикват да си затрая, да изям злополучната фактура и да не ги уведомявам по никакви членове.

Нищо не казвате за договора. Той е от съществено значение за осчетоводяване на, както вие го наричате, оборота по банковата ви сметка.
Доколкото разбирам в платежното вие фигурирате като наредител на цитираната сума, а фирмата Х е задължено лице. Ако кожете нещо повече за същността на договора, може да се изясни въпросът ви....
premier 2007 е прав, но ако служителката настоява и за книжка (понякога са много упорити, защото някой нещо им казал), накарайте я да си купи нова ТК и попълнете само за вашата фирма.
Съгласна съм с Мама Божка - пак има не принципен закон, а мярка, насочена към чопкане на глобички откъдето може. И е реално вероятно да се появи глоба "дишане".... Не им стиска да пипнат "най-ниските данъци в Европа" и си кърпят бюджета с глоби.
А вярното и честно отразяване на финансовия резултат? :innocent:
http://www.kik-info.com/calculators/civil_contracts.php
Eто ти линк за изготвяне на сметката. Успех!
Аз мисля, че е най-добре да опишете всичко това в една жалба до компетентната Инспекция по труда. Явно са допуснати множество нарушения, които ще бъдат разгледани по-бързо и сърцато от инспекторите, отколкото от съда.
Правилно ли разбирам, че вие сте наета като счетоводител на граждански договор? И това наистина ли е граждански договор или наричате така договор за счетоводно обслужване? Конкретизирайте въпроса за да ви дадем коректен отговор.
Много интересен въпрос! Нямам спомен да съм срещала санкции по описания от вас повод и затова мисля, че ако бъдът приети в този вид, не би следвало да бъдат санкционирани.