По-добре не чакайте продажба, а си поискайте данъчния кредит за натрупаното в предходните 12 месеца, защото после можете да го възстановите само по чл. 129 от ДОПК. Ако няма задължения към НАП, може да преведат сумата и без проверка по посочена в декларацията банкова сметка.
Здравейте,
Имам следния въпрос:
Как да отразя счетоводно недвижим имот, който е "продаден" на търг от ЧСИ, но още няма въвод във владение, не е съставен нотариален акт и в имотния регистър се води на фирмата.
ЧСИ продава имоти с цел удовлетворяване вземане на банката. Получава пари от продажбата и дори внася ДДС по сметката на НАП за новите сгради. Но, поради обжалване на изпълнението, не превежда парите от продажбата на банката за погасяване на задължението по кредита, а ги оставя в негова сметка.
Положението е:
1. Има продаден имот, но купувачът няма НА
2. Банката не е получила пари и не е закрила задължението на дружеството
3. Дружеството продължава да води същото задължение към банката, но има или няма то имот?! Според имотния регистър - имотът е на дружеството.
Дружеството има открито производство по несъстоятелност и временният синдик изисква документи по чл. 640 от ТЗ, сред които и опис на активите.  Според адвокатите трябва да се включи в описа на активите.
Дайте мнения, моля!
Защо да има санкции от спазване на закона?!
Ами тъй като не е уточнено какво означава "големи", затова съм го споделила на вниманието на всички  :smile1:
В днешните новини на НАП, ако сте пропуснали:

НАП проверява фирми с големи суми в касите си

29 Август 2017


Национална агенция за приходите започва проверки на фирми и нестопански организации, които в своите счетоводни баланси са посочили, че имат голяма сума пари в брой. Данъчните инспектори ще проверяват дали селектираните дружества не са извършили по този начин скрито разпределение на печалба. Според данните, които сами са подали в НАП, 1 289 от фирмите имат в касите си по над 1 милион лева в брой.

Съмненията на ревизорите са, че като декларират голяма сума пари в кеш, фирмите избягват плащането на корпоративни данъци и дивиденти. В най-масовия случай става въпрос за чисто счетоводно изписване на средства от касата в полза на съдружници и свързани с тях лица за разходи, които не са свързани с дейността на дружеството – например, скъпи командировки до екзотични държави, ползване на чужди активи за лични нужди на акционерите и т. н. Подозренията на инсоекторите се засилват и от факта, че в момента съществува забрана за разплащания в брой над 10 000 лв.

Ако при проверките бъдат открити данъчни и осигурителни нарушения, ще започнат ревизии, за да бъдат установени неплатените данъци и осигурителни вноски за последните пет години. 

НАП приема сигнали за данъчни и осигурителни нарушения на единния си телефон за цялата страна 0700 18 700 или на електронна поща infocenter@nra.bg.

Създаден на: 29.08.2017

http://nap.bg/news?id=3367
Тогава всичко, което сте написали е правилно :good:
Във фактурата начислен ли е този ддс от 3800 евро?
Документално този биологичен актив може да се придобие с обикновен разходен ордер от физическо лице за символична сума. И нека не ставаме смешни като усложняваме отчитането на съвсем присъщите за всяка дайност разходи по охрана на имуществото. Защо СОТ може, а куче не може? Е, няма да му изписвате червен хайвер и шампанско, но нормалните разходи за гледането му са абсолютно защитими.
Има едно становище на НАП по въпроса:

Скрит текст :

С други думи, ако аз съм регистрирана като ЕТ с основен предмет на дейност счетоводни услуги, то за тях не мога да сключвам ГД, но ако в свободното време реша да припечеля като боядисам оградата на съседа, то той може да ми плати по ГД, а не да му издавам фактура като ЕТ.  :smile1:
Това са текущи разходи по съответния договор и следва да ги отразите като такива в зависимост от възприетата счетоводна политика и утвърдения сметкоплан.

вземате примерно
Д-т Други разходи (за главницата)
Д-т Разходи за лихви (за лихвата)
Д-т Разходи за външни услуги (за таксата)
     К-т Клиенти
Текстът на ЗДДС гласи:
Чл. 25. (1) Данъчно събитие по смисъла на този закон е доставката на стоки или услуги, извършена от данъчно задължени по този закон лица, вътреобщностното придобиване, както и вносът на стоки по чл. 16.
(2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.

Ако Вие прехвърлите собствеността при одобряване на стоковия кредит, не виждам проблем да фактурирате в този момент.
Чл. 6. (1) Доставка на стока по смисъла на този закон е прехвърлянето на правото на собственост или друго вещно право върху стоката.

Пишат се ДС задължително, снабдявате се с А1, за което се иска доста обемна документация....
Не е само отразяване в програмата за заплатите.
Основна нормативна база е новата наредба.
По чл. 21, ал. 4, т. 2, мястото на изпълнение е пропорционално на пробега. За частта извън страната не се дължи ДДС. За частта тук - 20%.
Точно така  :good:
Може би нещо такова:
Д-т 4531 / К-т Други разчети с бюджета
Д-т Други разчети с бюджета / К-т 503

НАРЕДБА № Н-12 ОТ 24 АВГУСТ 2006 Г. ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПЛАТЕН ДАНЪК ВЪРХУ ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТ НА ДАНЪЧНО НЕЗАДЪЛЖЕНИ ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА, КОИТО НЕ СА УСТАНОВЕНИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 6 ОТ 2012 Г., В СИЛА ОТ 20.01.2012 Г.)
........................ .............
Чл. 8. (1) Данъкът върху добавената стойност се възстановява на агента от доставчика на стоките при представяне на следните документи, по които данъкът върху добавената стойност е изплатен, и това е отбелязано върху тях:
1. заверен от митническите органи първи екземпляр от искане за възстановяване на платен данък върху добавената стойност от чуждестранно физическо лице по образец съгласно приложението, описващо стоките, за които се иска възстановяване на платения данък върху добавената стойност;
2. заверен от митническите органи оригинал на фактура за покупката на стоките, за които се иска възстановяване на платения данък върху добавената стойност.
(2) Доставчикът възстановява на агента данъка върху добавената стойност по предоставените документи, след като се е уверил, че са изпълнени всички изисквания на тази наредба, даващи право на възстановяване на данъка върху добавената стойност.
(3) Доставчикът не може да откаже възстановяване на данъка върху добавената стойност на агента при представяне на документите по ал. 1, ако са изпълнени всички изисквания на тази наредба, даващи право на възстановяване на данъка върху добавената стойност.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 6 от 2012 г., в сила от 20.01.2012 г.) Когато са изпълнени всички изисквания по тази наредба, даващи право на възстановяване на данък върху добавената стойност, доставчикът има право да увеличи размера на данъчния кредит по смисъла на чл. 68 от Закона за данъка върху добавената стойност с размера на възстановения данък.
(5) Правото по ал. 4 възниква за данъчния период, през който доставчикът е получил документите по ал. 1, и се упражнява чрез отразяването на получените искания в Дневника за покупките и справката-декларация за периода.
(6) Доставчикът е длъжен да съхранява в своето счетоводство получените документи съгласно ал. 1, включително и тези, по които е отказал да възстанови данъка върху добавената стойност.
Доколкото се включват в цената на външната услуга, извършвана от изпълнителя, са данъчно признати.
Няма такава забрана.
Не мога сега да намеря съответното становище, но съм чела такова, в което беше записано, че е прецизно да се издава ДИ към наемната фактура за фактуриране на консумативите, потребени от наемателя, когато партидите са на името на наемодателя.
Естествено, когато партидите са прехвърлени на наемателя, този проблем не стои.
Това са ДМА на фирмата, която ги е придобила по силата на лизинговия договор и след това вече прилагате към тяхното отчитане по ЗКПО и ЗДДС съответните нормативни изисквания за ДМА.
Ако не ги ползвате в дейността, спирате начисляването на амортизации.
Съгласно чл. 58 от ЗКПО, начисляването на данъчна амортизация в ДАПл започва от началото на месеца (или от следващия месец), през който активът е въведен в експлоатация. След това независимо дали активът се използва или не, данъчни амортизации се начисляват за следващите 12 последователни месеца. Чл. 59 от Закона за корпоративното подоходно облагане предвижда преустановяване начисляването на данъчни амортизации от началото на месеца, следващ месеца, през който изтича 12-месечният период, през който активът не се използва и не носи икономически ползи. При това положение данъчно ДМА не се отписва от ДАПл, а при попълване на ГДД по чл. 92 от ЗКПО за годината, през която е изтекъл 12-месечният срок, през който активът не се е използвал, с размера на начислената данъчна амортизация за актива през дванадесетте месеца, през които активът не се е използвал, се намалява общата сума на годишната данъчна амортизация. С размера на намалението на годишната данъчна амортизация се коригират стойностите на съответния актив в ДАПл, както следва:
1. намалява се начислената данъчна амортизация за актива;
2. увеличава се данъчната стойност на актива.
Последващото начисляване на данъчната амортизация на актива се възобновява от началото на месеца, през който активът е върнат в експлоатация.
Не. Ограничението на ползване на данъчен кредит се отнася за придобиването на лек автомобил.
Здравейте,
Попадна ми в нета този материал на Христо Досев, който може да бъде полезен на много от нас и го споделям:
https://www.tita.bg/free/accounting/510