Здравейте,
Прилагате общото правило на чл. 21 за услуги и ремонтът е с място на изпълнение извън територията на страната, т.е. издавате фактура с обратно начисляване и я отразявате във VIES.
Сторнирате с касова бележка грешния касовия бон и издавате правилен.
Към бележката за сторниране прилагате сгрешения касов бон.
На самата бележка пишете "СТОРНО", номер, дата и час на издаване на грешния касов бон, причината за сторното и данни за клиента (ЕИК, наименование, седалище и адрес за кореспонденция), ако е ЕТ или ЮЛ.
Ами потвърдете на доставчика нула задължения и не им плащайте  :wink1:
В техен интерес е да напишат какво вземане водят.
За интрастат не знам как действа, но за ДДС го отразявате сега и няма да има проблем.
Вие издавате фактура на куриерите за увредената стока и после какво става с нея? Тя е тяхна собственост и те си я бракуват, а Вие получавате обезщетение от застраховател за стока, която вече не е Ваша? :hmmm:
При положение че износът на стоката е осъществен от руската фирма, а вносът й в Италия - от италианската, доставката за Вас е доставка с място на изпълнение извън страната. Във фактурата, която издавате, няма да се начислява ДДС, а като основание за това ще е  “чл. 86, ал. 3 от ЗДДС”. Фактурата не се описва във VIES декларация. Отразява се в колона 23 на дневника за продажбите и в клетка 18 на СД. По силата на чл. 69, ал. 2, т. 1 от ЗДДС тази доставка Ви дава право на данъчен кредит, който може да бъде упражнен в същия или в един от следващите 12 данъчни периода.
Ако вече работите със счетоводен софтуер, отразете фактурите с отрицателен знак в периода на откриване на грешката.
Плащането в брой можете да отразите в 2016 година. То ще се отрази само на балансовите стойности, намалявайки задълженията и парите в брой. Ако е над 500 лв., ще подадете нов баланс в статистиката - има време до 30-ти септември. Няма да се наложи да подавате нова ГДД по чл. 92, защото тази грешка не намира отражение във финансовия резултат.
Задължението ще се изчисти, защото:
1. За правилно подадените веднъж фактури, ще отразите плащането.
2. За повторно неправилно подадените, ще отпадне задължението с тяхното сторниране в дневника за покупки.
Здравейте,
В един отговор не може да се обхванат всички особености на счетоводството на тази дейност, защото случаите са много и различни.
На първо място е от значение дали фирмата ще има обект на дейност в Германия или ще извършва строителна услуга, дали е инвеститор или изпълнител по договор за СМР.
Ако е с място на икономическа дейност в Германия, ще трябва да се регистрира там за целите на ДДС и там да отчита и печалба..
Ако извършва строителна услуга, то тази услуга ще е с място на изпълнение в Германия и за целите на ЗДДС ще зависи дали усругата се оказва на фирма или физическо лице. Ако договорът е сключен с фирма, ще се издават фактури без начисляване на данък, с т.нар. "обратно начисляване" и ще се отчитат във VIES декларацията. Ако се извършват услуги на данъчно незадължени лица, т.е. на физически лица, които не извършват независима икономическа дейност и не са длъжни да се регистрират по ЗДДС аналогично на нашия чл. 97а при получаване на услуги, то ще трябва фирмата пак да се регистрира в Германия след достигането на оборот за задължителна регистрация.
Ако фирмата командирова свои служители трябва предварително да се снабди за тях с разрешения А1. За целта се изисква набор от документи, касаещи не само работниците, но и дейността на фирмата, наличието на определен процент приходи от дейност в България, договори с немските контрагенти и други. Дори да е изпратен за седмица, работникът има право на немска заплата и осигуровки. Това е по новата Наредба за условията и реда за командироване и изпращане на работници и служители в рамките на предоставяне на услуги, приета с ПМС № 382 от 29.12.2016 г. и обнародвана в ДВ, бр. 2 от 06. 01. 2017 г., от когато е и в сила.
Мисля да спра до тук.
Темата е обширна.
Здравейте,
По първия въпрос, не дължите ддс и следователно няма ккаво да отразявате в дневниците. Между другото, ЕТ не е ли вече дерегистрирано по ЗДДС?
По втория въпрос. С бракуването на стоките ще възобнови дейност, макар и за ден, за да подпише протокола. На основание разпоредбата на чл. 28, ал. 2 от ЗКПО счетоводните разходи от липси и брак на материални запаси не се признават за данъчни цели. По силата на чл. 28, ал. 3, т. 3 от закона, обаче ,тази разпоредба от закона не се прилага, т.е. счетоводно отчетените разходи за липси и брак се признават за данъчни цели, ако липсата или бракът на СМЗ, за които е отчетен разходът, са поради изтичане срока на годност, какъвто явно е случая. От друга страна за признаване на разхода трябва да имате документация от коя партида са бракуваните стоки, кога точно са закупени, какъв е бил срокът им за годност при покупката и др. подобни. Почти сигурно е, че не разполагате с такава доказателствена документация. Стигаме до извода, че ще отчетете разход, който няма да бъде данъчно признат и счетоводният финансов резултат за годината на бракуването на стоките ще е отрицателен (загуба), а данъчният - нулев.
Ако не подадете декларация, няма да ощетите фиска, но административната санкция е 500 лв. От друга страна според НПК, не се образува административнонаказател но производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението в продължение на три месеца от откриване на нарушителя или ако е изтекла една година от извършване на нарушението, а за митнически, данъчни, .... – две години.
Преценката може да бъде само Ваша как да постъпите.
Здравейте,
не става ясно от информацията, която давате, какъв режим на облагане се прилага от доставчика.
Ако доставчикът я третира като ВОД и това я определя за Вас като ВОП, не би следвало да има начислен данък от доставчика, а Вие издавате протокол за самоначисляване на 20% и включвате протокола в дневник продажби задължително, а в дневник покупки, ако имате право на ДК.
Ако доставчикът е дилър на употребявани автомобили и не е избрал да прилага общия ред за облагане с ДДС, доставката не е ВОД и съответно – не представлява облагаемо ВОП за Вас. Тя ще се обложи по съществуващия в италианското законодателство ред за облагане на доставките на стоки втора употреба, които са осъществявани от лица дилъри. За нея ще се дължи италиански ДДС върху маржа на цената, който данък трябва да бъде платен от Вас (като част от цената на МПС). Вие, обаче, не съставяте протокол по чл. 117 и не начислявате български ДДС.
Какво е това начислено ДДС, което след като е начислено ще се внесе в бюджета в Италия, а после пък ще Ви преведат по банков път, за мен е загадка.
"Регистрираните лица на основание чл. 97а, 99 и чл. 100, ал. 2 от закона отразяват в дневника за продажбите единствено документите, издадени във връзка с извършените доставки на услуги по чл. 21, ал. 2 от закона с място на изпълнение на територията на друга държава членка, както и получените доставки на услуги, за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2, т. 3 от закона и извършените вътреобщностни придобивания с място на изпълнение на територията на страната."
(чл. 113, ал. 2 от ППЗДДС)
Според мен не следва да издавате фактура на физическото лице. Според цитирания от Вас тристранен договор кой е доставчик на автомобила?
А може ли обявлението да е в икономическо издание?
С предишните отговори сме изчерпали нормативните възможности за излизане от ситуацията. Има административно нарушение, а те не са рядкост. Чакате - може и да се размине. Не ще успеят да обхванат всички случаи. Личната ми стратегия в подобно положение би била да не предприемам излишни действия.
Добре е лицето да ви подпише декларация, че не е регистрирано по ЗДДС. Трябва също така да Ви издаде документ с реквизитите по чл. 6 от Закона за счетоводството.
В зависимост от размера на сумата ще платите в брой или по банка.
Не пропускайте да вземете данните на лицето за справката по чл. 73, защото този доход за него е от източник в България и не е необлагаем.
Данъчните документи по смисъла на чл. 112, ал. 1 от ЗДДС са:
- фактурата;
- известието към фактура и
- протоколът.
Тук се включват и фактурите, в които няма начислен данък. Но документът по чл. 6 от ЗСч. не е фактура, защото не съдържа това наименование, както и другите реквизити, посочени в чл. 114, ал. 1 от ЗДДС. Това означава, че няма изискване такъв първичен счетоводен документ да се включва в дневника на покупките по ЗДДС.
Колкото до осчетоводяването му, имате извършена стопанска операция по придобиване на млади животни и следва да я отразите в счетоводството съгласно счетоводните стандарти и утвърдената счетоводна политика.
Ако доставчикът не е дилър на употребявани автомобили, ще третирате покупката като ВОП.
По въпросът за евентуални разлики в третирането на пътнически и товарен бус, законът прави разлика единствено за лек автомобил.
В крайна сметка ще се разминете с 400 лв.
Чл. 74. (1) (доп., ДВ, бр. 95 от 2016 г.) Който е задължен и не публикува финансов отчет в сроковете по чл. 38, се наказва с глоба в размер от 200 до 3000 лв., а на предприятието се налага имуществена санкция в размер от 0,1 до 0,5 на сто от нетните приходи от продажби за отчетния период, за който се отнася непубликуваният финансов отчет, но не по-малко от 200 лв.
Разгледай тази тема - доста е дълга, но в нея има и твоя случай - не ми се търси сега на коя страница е / какво публикуват АД без дейност / .
АД без дейност публикуват каквото и останалите ТД без дейност.
Извинявай, не е ли обратното?
Извиненията дължа аз. Точно обратното на това, което съм написала, както отбелязва своевременно Olyna
Здравейте,
Ако животните пътуват от едно място до друго в Словакия, то сделаката Ви е извън обхвата на българското ДДС и трябва да следите дали продажбата на животните не достига по стойност оборотите за задължителна регистрация в Словакия.
АД-тата се публикуват до 31.07.2017 г.
Вече всички се публикуват до 30 юни.