Всеки командирован извън населеното място, в което е определено полагането на труд, има право на дневни пари.Ккогато е за един ден това е половината от размера.
Чл. 19. (Изм. - ДВ, бр. 21 от 1991 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 2 от 1994 г., изм. - ДВ, бр. 62 от 1995 г., в сила от 01.07.1995 г., изм. - ДВ, бр. 34 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2008 г., в сила от 01.01.2008 г.) На командирования, когато остава да нощува в мястото на командировката, се заплащат дневни пари в размер 20 лв. за всеки ден от командировката.
(2) На командирования, който изпълнява служебните си задължения през по-голямата част от работното време в друго населено място без нощуване, се изплащат дневни пари в размер 50 на сто от размера по ал. 1

По ЗКПО данъчно са признати разходите за командировка на лицата в трудово правоотношение.

По ЗДДфЛ необлагаеми са тези, които не надвишават двукратния размер на определените с наредбата.
23. (изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) получените суми за командировъчни пътни и квартирни пари по правоотношения, които не са трудови, когато са за сметка на възложителя и са доказани документално по реда на действащото законодателство, както и дневните командировъчни пари, но не повече от двукратния им размер, определен за лицата по трудови правоотношения;
Всичко като действия е правилно.
Има леки неточности в понятията.
1. Няма такова нещо като ВОП и ВОД на услуги. За услугите имаме място на изпълнение.
2. Фактурите не са с нулева ставка, а с основание за неначисляване, което е "обратно начисляване" или reverse charge
3. Протоколът по чл. 117 се задължени да включите в дневник покупки в периода на издаването му, а в дневник продажби имате право да го включите в един от следващите 12 периода.
 Аз бих намалила с осигуровките за двете тримесечия.
Креативен подход  :smile1:
Скрит текст :
Но спестява едни оборотни пари :wink1:
Разчетите имат смисъл, когато по тях има салда, а не само обороти, и трябва да следите движението по тези салда.
Във Вашия случай това не се налага и новият счетоводител да се обоснове защо го намира за проблемно.
Според мен, безсмисленото трупане на обороти е по-голям проблем :smile1:
Здравейте,
Оценяването на ДБА се извършва в съответствие с приложимите счетоводни стандарти. Не сте псочили кои стандарти прилагате, но ако сте по НСС, то параграф 3.2 от СС 41 изисква биологичните активи да се оценяват при първоначалното признаване и в края на всеки отчетен период по справедлива стойност, намалена с предварително начислените разходи при продажба. В този случай те не се амортизират.
Съществува изключение от посоченото правило – когато справедливата стойност не може да бъде надеждно оценена. Тогава се прилагат следните правила (параграф 3.14 от СС 41):
- биологичните активи се оценяват по цена на придобиване (себестойност) и се амортизират по реда на СС 16 Дълготрайни материални активи;
Вливането е най-разпространената форма на преобразуване на търговско дружество.
ВЛИВАНЕ
 Чл. 262. (изм., ДВ, бр. 58 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г.) (1) При вливане цялото имущество на едно или повече търговски дружества (преобразуващи се дружества) преминава към едно съществуващо дружество (приемащо дружество), което става техен правоприемник. Преобразуващите се дружества се прекратяват без ликвидация.
(2) В случая по ал. 1 не може едновременно да се извърши промяна на правната форма на приемащото дружество.

По отношение на ЗДДС важи текста на чл. 10 във връзка с чл. 111 и чл. 132, а именно:

Липса на доставка на стоки или услуги
Чл. 10. (1) Не е доставка на стока или услуга доставката към приобретателя от преобразуващия се, от отчуждителя или от апортиращия в резултат на:
1. преобразуване на търговско дружество по реда на глава шестнадесета от Търговския закон;
2. прехвърляне на предприятие по реда на чл. 15 или 60 от Търговския закон;
........................ .

Чл. 111. (1) (Доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) Към датата на дерегистрацията се смята, че лицето извършва доставка по смисъла на закона на всички налични стоки и услуги, за които изцяло, частично или пропорционално на степента на използване за независима икономическа дейност, е ползвало данъчен кредит и които са:
1. активи по смисъла на Закона за счетоводството, или

2. активи по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане, различни от тези по т. 1.
(2) Алинея 1 не се прилага:
........................ ......
3. (доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) при преобразуване на регистрирано юридическо лице, ако новообразуваното или правоприемащото лице е регистрирано по този закон или се регистрира по реда и в срока по чл. 132 - само за наличните стоки и услуги към датата на регистрация;

Чл. 132. (1) Задължително се регистрира по този закон лице, което на основание чл. 10, ал. 1 придобие стоки и услуги от регистрирано лице.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Регистрацията по ал. 1 се извършва с подаване на заявление за регистрация в 14-дневен срок от вписване на обстоятелството по чл. 10, ал. 1 в търговския регистър или вписване в регистър БУЛСТАТ.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Датата на регистрацията в случаите по ал. 1 е датата на вписване на обстоятелството по чл. 10 в търговския регистър или вписване в регистър БУЛСТАТ.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) В случаите на регистрация по ал. 1 регистрационният опис по чл. 74, ал. 2, т. 3 за наличните активи (без тези, получени на основание чл. 10) се съставя към датата на регистрацията по ал. 3 и се подава до 45-ия ден включително след тази дата.

Регистрация при обезпечение
Чл. 176а.
...............
(3) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Компетентният орган по приходите може да прекрати регистрацията на лице, регистрирано по реда на чл. 132, което не е предоставило в указания срок обезпечението за срок една година, когато преобразуването, отчуждаването или апортът се извършва от лице с неуредени задължения за данък върху добавената стойност над 5000 лв.

Това е, което трябва да имате предвид по ЗДДС.

Иначе преобразуването е дълъг и сложен процес, в който за счетоводителя има не малко предизвикателства.
Полезно е да се запознаете с глава шестнадесета от ТЗ, зощото тя предопределя логиката на счетоводните и данъчни процедури. Те са регламентирани в НСС-22 или МСФО-3.
Данъчното предизвикателство е в ЗКПО.

Предлагам Ви да задавате конкретни въпроси, които възникват при това вливане и заедно ще ги обсъждаме. Така тази тема ще бъде полезна за всички нас. :smile1:
Чл. 43. (изм., ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., изм., ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) (1) Лице, придобило доход от стопанска дейност по чл. 29, дължи авансово данък върху разликата между облагаемия доход и вноските, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за своя сметка за месеците на тримесечието, през което е придобит облагаемият доход, а ако лицето не е самоосигуряващо се - между облагаемия доход и удържаните задължителни осигурителни вноски.

От текста на ЗДДФЛ следва, че трябва да приспаднете осигурителните вноски за тримесечието, през което сте получили облагаемия доход, или за 3 месеца. Ако приемем Вашите изчисления това са 241,20 лв. Тях приспадате от 421,32 лв. Данъкът, който дължите е 18,01 лв.
Надценката не е приложима при вътрешно потребление, най-малкото защото ще увеличите необосновано себестойността на строителната продукция, ще намалите изкуствено печалбата и няма да можете да защитите тези врътки пред органа по приходите.
Да не говорим, че ще сте в нарушение на НСС-2 Отчитане на СМЗ.
Намерих конкретен отговор на Вашия въпрос:
Скрит текст :
Здравейте,
Зависи колко "насам" стигат задълженията.
Учудващо е, че не са отписали погасените по абсолютна 10 годишна давност.
За всички задължения преди 2012 г. може да подадете искане за отписване по давност.
Публичните вземания се погасяват с изтичането на 5-годишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение, освен ако в закон е предвиден по-кратък срок.
Но с изтичането на 10-годишен давностен срок, считано от 1 януари на годината, следваща годината, през която е следвало да се плати публичното задължение, се погасяват всички публични вземания независимо от спирането или прекъсването на давността освен в случаите, когато задължението е отсрочено или разсрочено - чл. 171.
Да това ми е ясно,но няма ли е да е проблем след като отчетите са подадени вече в Търговския регистър?
Това не е наш проблем :smile1:
Имаме право да променяме до 30.09 отчета в НСИ и ГДД по чл. 92 в НАП.
Очевидно имате всички основания да отпишете автомобила от САП и от ДАП, защото разполагате с документ, че вече не принадлежи на фирмата.
Ако упълномощеното лице е съставителя на ГФО,може.
Говоря за упълномощено лице.
Има следните заявители:
- търгонец
- прокурист
- адвокат
- съставител на ГФО
- упълномощено лице
По електронен път не може да се подаде ГФО от упълномощено лице.
Ако командировката е в страната се признава цялата сума по документ:
Скрит текст :
За командировките в чужбина има лимит за квартирните, освен за лицата по приложение 1:
Скрит текст :
Всеки разход трябва да се отрази счетоводно.
Друг е въпросът дали е данъчно признат или не.
Представителните разходи са данъчно признати, но се облагат с 10% данък върху разходите, който също се явява данъчно признат разход.
Останалото е въпрос на планиране - данъчно и на паричния поток. Но то се прави въз основа на конкретни данни за фирмата и няма отговор "общо правило".
Подробно е указано в НСС-1.
Скрит текст :
Както незавършеното производство (611), така и материалите (302) са текущи краткотрайни активи.
Ако фирмата не се състои само от работодателя Ви, може да внесете предизвестнието на счетоводителя, на офис мениджъра (секретарката) или на друг колега от офиса.
За това не е необходимо съгласието на работодателя. То се изисква само за оттегляне на предизвестието преди изтичане на срока му.
А има ли искане за представяне на документи (официално и писмено)?