Здравейте, искам да попитам може ли собственика на ЕООД без дейност да публикува ГФО в ТР, в качестото си на търговец с електронен подпис на физическо лице, а не на фирмата.
Именно с подпис на физическо лице трябва да публикува  :good:
Например аз публикувам отчетите на моите клиенти с подпис на ФЛ в качеството ми на съставител, а не като фирма. Винаги подаващият е ФЛ.
За кое, по-точно, как стоят нещата?
Като гледам годината на закупуване, автомобилът вече не е в амортизационния план. При закупуването му не е ползван ДДС..... Не виждам никакви интересни данъчно счетоводни аспекти при бракуването.
Заповед. Протокол. Ако го давате на автоморга:
Д-т Парични средства / К-т Други приходи
До сега промените в отчетите поради открита фундаментална грешка се оповестяваха в отчета за годината, в която тя е открита.
Не виждам нещо да налага да променяте отчета в ТР. Промяната ще се отрази в следващия отчет.
Според един материал, разработен от Ивайло Кондарев, нотариалната такса е с право на данъчен кредит:
"По-съществената особеност тук е свързана с хипотезата на чл. 26, ал. 3, т. 1 от ЗДДС. Тя изисква дължимите във връзка с доставка данъци и такси да се включват в данъчната ѝ основа. С оглед практиката на СЕС по въпроса кога и кои данъци и такси се включват в данъчната основа на доставките – Решение на СЕС от 1 юни 2006 г. по дело C-98/05, Решение от 28 юли 2011 г. по дело C-106/10, Решение от 5 декември 2013 г. по съединени дела C-618/11, C-637/11 и C-659/11, дължимите нотариални такси, данък по ЗМДТ и такса за вписване в Имотния регистър към Агенцията по вписванията не трябва да се добавят към данъчната основа, когато са за сметка на купувача. И тъй като в общия случай това е така, данъчната основа ще е равна на уговореното възнаграждение в полза на доставчика, без самия ДДС, като към него не следва да се добавят дължимите за доставката местен данък и държавна такса.     
 
Що се отнася до нотариалните такси, те не следва да са част от данъчната основа на доставката на имота, дори и да се плащат на нотариуса от доставчика. Същите се явяват цена на услугата, оказвана от нотариуса по повод оформянето и изповядването на сделката. Нотариалните такси подлежат на облагане с ДДС, но от самия нотариус за оказвани от него услуги в качеството на данъчно задължено лице. И тъй като нотариалната услуга се явява отделна и самостоятелна доставка, би било нелогично нейната данъчна основа да се добавя към данъчната основа на каквито и да е други извършвани доставки."

https://www.tita.bg/page/420
Според едно разяснение на НАП доходите от субсидии се третират като останалите доходи в ЗДДФЛ. В този смисъл, след като доходът ще се обложи по чл. 35, т. 6 и същевременно в чл. 44а няма указано задължение на СОЛ за неговото авансово облагане, то ЗП няма задължение да внесе авансов данък върху този доход.
Здравейте,
За пътния данък е ясно, че не доказва дали превозното средство е в движение, но винетката категорично не е необходима за бус "на трупчета" :smile1:
В действителност, този бус не е ли използван или искате да увеличите финансовия резултат и търсите резерви?
По определението в буква "и", точка 26 от §1 на ДР към ЗДДФЛ личният труд, приравнен на трудови правоотношения е този на "съдружници и член-кооператори, както и акционери, притежаващи повече от 5 на сто от капитала на акционерното дружество, за полагане на личен труд в дружествата и кооперациите, в които те са съдружници, член-кооператори или акционери, извън случаите по чл. 37, ал. 1" Едноличните търговци са физически лица с възможност за извършване на търговска дейност поради регистрацията си като търговци, но те са собственици на целия резултат от своя труд. Поради тази причина той се облага с 15% данък, който на практика се състои от 10% плосък данък и 5% данък дивидент.

Ако приемем, че във Вашия случай, когато ЗП се облага като ЕТ, има годишна данъчна основа без личен труд 1000 лв., той ще дължи 150 лв. данък.
Ако можеше да приспада личен труд за 460 лв. бруто, би платил осигуровки за 185 лв., и след приспадане на разходите за заплата и осигуровки за личен труд, от 1000 лв. щеше да остане годишна данъчна основа за облагане от 455 лв., върху която данъкът е 68 лв.
Така общо ще внесе в бюджета 253 лв. или със 103 лв. повече, отколкото без този личен труд.
Не разбирам за какво му е.
за периода от 13.01.17-30.09.2017, а за периода от 01.01.17-13.01.17, какво подаваме?
Имаме дата на прекратяване 13.01.2017 и дата на подаване на искане за заличаване 30.09.2017.
"Чл. 162. (1) Данъчната декларация за последния данъчен период, определен по чл. 161, ал. 1, се подава на датата на подаване на искането за заличаване заедно с копие от него.
          Чл. 161. (1) Последният данъчен период на данъчно задължено лице,                     прекратено с ликвидация, обхваща времето от 1 януари на годината, в която е подадено искането за заличаване по чл. 273, ал. 1 от Търговския закон, до датата на подаването му.
........................
(6) (Предишна ал. 5, ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм., ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Когато датата на прекратяването и датата на подаване на искането за заличаване при ликвидация,.................са в една и съща година, с данъчната декларация по ал. 1.... се подават годишният отчет за дейността, съставен към датата на прекратяването, и годишният отчет за дейността, съставен към датата на подаване на искането за заличаване, съответно датата на заличаването.

Чл. 163. (1) Дължимият корпоративен данък за последния данъчен период, определен по чл. 161, ал. 1, се внася до датата на подаване на искането за заличаване на данъчно задълженото лице. Данъкът е окончателен.

 
Ако плащате на работник ще сключите трудов договор и ще му внасяте осигуровки минимум върху 460 лв.
И аз казвам "НЕ"
ЗП физическо лице или формира доход след приспадане на НПР, или се облага като ЕТ и тогава възнаграждение за личния му труд е цялата печалба. Но, забележете, обложена само с 15% данък, а не с 40% осигуровки и ДДФЛ
По принцип ВОД се отразява във VIES след изпращане на стоката и не мисля, че доставчикът ще декларира тези неосъществени намерения  :smile1: Не бих издавала протоколи за получени документи без реална доставка, защото не се дължи данък.
Щом отговаря на изискванията за съставител, няма значение с кой код, но е най добре да започва с 2.
След като получавате транспортна услуга, същата е облагаема с нулева ставка и нищо не начислявате.
Като е съпруга, да си оформи един висок пазарен хонорар и хем ще му намали печалбата, хем парите пак си остават в семейството  :smile1:
Протокол се издава, когато се самоначислява данък.
Здравейте,
По същество това е тристранна операция.
Съгласно ЗДДС тристранна операция е налице, когато доставката на стоки се осъществява между три регистрирани за целите на ДДС лица в три различни държави членки, за които са налице едновременно следните условия:
Регистрирано лице в държава членка А (прехвърлител) да извършва доставка на стока на лице, регистрирано в държава членка Б (посредник), което след това извършва доставка на тази стока на лице, регистрирано в държава членка В (придобиващ);
Стоките да се транспортират директно от държава членка А до държава членка В:
Посредникът (Б) НЕ е регистриран за целите на ДДС в държавите членки А и В;
Придобиващият начислява ДДС като получател по доставката.

На практика Вие, като прехвърлител, извършвате ВОД към последника и в дневниците документирате доставката като ВОД. Но потвърждение за получаване на стоката не се изисква от Вас, а от посредника и то се издава от придобиващия към посредника.
Здравейте,
Необлагаемите доходи не се декларират.
Щом не е платен, го вписвате като дължим.
Здравейте,
... като получател на дохода следва ли да се изчисли данък върху общия получен доход както от продажби, така и от субсидии?
Да. Субсидиите също подлежат на авансово облагане към момента на получаването им.