Загубата се приспада от момента на възникването до изчерпването напред във времето и няма значение неразпределената печалба преди възникването на загубата.
Както сте описали случая, сега приспадате цялата печалба от тези 6000 лв. и ви остават още 5000 лв. до изчерпване в рамките на следващи пет години от първата загуба.
Здравейте,
Включването на оборота от отдаването на недвижим имот под наем в облагаемия оборот не е в зависимост от ЕТ=ФЛ, което правилно отбелязвате, а от наемателя.
Съгласно чл. 45, ал. 4 от ЗДДС доставката на услуга за отдаване под наем на сграда или на части от нея е освободена доставка, но само когато тя се ползва за жилище на физическо лице, което не е търговец. Когато имотът е даден под наем на търговец, доставката на услугата е облагаема.
По смисъла на чл. 3, ал. 2 от ЗДДС отдаването под наем на имот представлява независима икономическа дейност и съгласно чл. 3, ал. 1 от закона ФЛ, които отдават имот под наем, са данъчно задължени лица.
Съгласно чл. 96, ал. 2 от ЗДДС облагаемият оборот от отдаване под наем е част от облагаемия оборот от другите дейности, извършвани от дадено данъчно задължено лице.
Упражняващите свободни професии подават ли отчети?

Публикувано на 31.05.2013

Христо Досев - д.е.с.

    В бр. 12 от 2012 г. на сп. “Форум на счетоводителя” Христо Досев, д.е.с., отговаря на въпроса: Трябва ли адвокат да води отчетност, при положение че финансовият му резултат се формира с (- 25%) необходимо присъщи разходи. Нужно ли е изготвяне на отчети и подаване в статистика и търговски регистър?

   По силата на чл. 2 от Закона за счетоводството предприятията следва да правят счетоводни записвания на стопанските операции 6 хронологичен ред, съответстващ на извършването им. По смисъла на чл. 1, ал. 2 от Закона за счетоводството предприятия са: търговците по смисъла на ТЗ; юридическите лица, които не са търговци, бюджетните предприятия, неперсонифицираните дружества, търговските представителства и чуждестранните лица, осъществяващи стопанска дейност на територията на страната чрез място на стопанска дейност. Според чл. 2, т. 2 от ТЗ не се смятат за търговци лицата, извършващи услуги с личен труд или упражняващи свободна професия, освен ако тяхната дейност може да се определи като предприятие. Поради тази причина можем да заявим, че физическото лице, упражняващо свободна професия - адвокат, не е предприятие по смисъла на Закона за счетоводството, което означава, че за дейността си не следва да:
- води счетоводство;
- изготвя финансови отчети по реда на приложимите счетоводните стандарти;
- да изготвя и подава в НАП (НСИ) годишен отчет за дейността;
- да публикува финансов отчет в търговския регистър.

http://ekspertis.bg/document/view/qanda/139237/0/
Чл. 72. (1) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Регистрирано по този закон лице може да упражни правото си на приспадане на данъчен кредит за данъчния период, през който е възникнало това право, или в един от следващите 12 данъчни периода.
Ако има 5-10 фактури на годината, направете договор за 30 лв. за приключване само и да начислят данък.
Нямам думи! Роднини "съветващи" депутатите прибират хиляди от нашите данъци без да облагат дохода си, а това ...
Значи, на прав път сте, но редът е малко объркан.
Първо си определяте счетоводната печалба, като в разходите включвате и тези, които няма да бъдат данъчно признати.
После, преди да попълните баланса, трябва да изчислите дължимия данък, защото балансовата печалба е счетоводната минус данъка. За целта едно време се попълваше т.нар. елемент 7, който аз и до сега си попълвам. А всъщност трябва да направите преобразуване на счетоводния финансов резултат и да вземете под внимание какъв е данъчния.
Това ще рече - амортизации, отписване на активи, слаба капитализация, лихви, глоби и неустойки към бюджета, неизплатени доходи на ФЛ (тук се питам ДУ не се ли приравнява на ТД?!) и т.н.
И чак тогава начислявате данък 10% върху данъчната печалба. Този данък отразявате в ОПР като данък печалба и като намалите с него счетоводния резултат, това Ви е балансовата печалба.
Мисълта ми е, че не облагате всяка постоянна разлика по отделно.
Пренасянето на данъчни загуби не се отразява чрез счетоводни записвания.
Колкото до АОД, тъй като вече няма да имате нормативна възможност да го закриете поради пренасяне на загуба за намаляване на облагаемата печалба, ще трябва да го отпишете.
Само защото сте придобили апартамент, не означава, че веднага трябва да  връщате с протоколи ползвания данъчен кредит.
Много важно е като какъв сте завели в счетоводството въпросния недвижим имот.
Ако е в с-ка 302 Стоки и сте го придобили с цел последваща продажба, няма какво да преизчислявате. В този случай не начислявате и амортизации.
Ако сте преценили, че е за получаване на приходи от наем или за увеличаване на стойността на капитала, или и за двете, а не за производствени или за административни цели, то имате инвестиционен имот в с-ка 224. Също не начислявате амортизации, нямате разходи.
Ако е имот със смесено ползване за административни и лични нужди, заведен в ДМа, група 20, действате по метода на пропорционалното начисляване на протоколи за разходите за лично ползване.
(2) (доп., ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г.) Известието се издава задължително не по-късно от 5 дни от възникване на съответното обстоятелство по ал. 1, а когато се издава за доставка, за която е издадена фактура с начислен данък за получено авансово плащане, в 5-дневен срок от датата на връщането, прихващането или уреждането по друг възмезден начин на авансово преведената сума за размера на върнатата, прихваната или уредената по друг възмезден начин сума.
Да, аз мислех точно за слабата капитализация и за това почти да те подведа.
Не се включват в определяне на слабата капитализация.
А иначе, свързаните с ФЛ са данъчни временни разлики.
Доколкото разбирам, има някаква кола, която се води на фирмата и разходите се поемат от дружеството, но после се дават в увеличение на финансовия резултат като данъчна постоянна разлика.
Ако правилно съм разбрала, нищо друго не правите. Никакви данъци върху разходите в натура, след като не признавате разходи.
С тази сума не следва да правя преобразуване на финансовия резултат в ГДД, според мен е данъчни признат разход тази лихва по допълнителните вноски?
:good:
Местните юридически лица се облагат с данъци по ЗКПО за печалбите и доходите си от всички източници в България и в чужбина
Колегите всичко са казали.
Имате операция по теглене, която веднага се отразява на приход в касата.
Тези пари служат най-вече за текущи плащания в брой.
Ако остава голяма касова наличност по документи, а няма фактическа такава в касата, следва управителят да поеме отговорност за средствата.
1. Той може да ги е взел като дивидент, стига да има неразпределена печалба.
2. Може да ги е взел на заем.
Срок няма, но във всеки момент на ревизия трябва да можете да представите пари или документи за липсващите пари.
ЗП няма банкова сметка като ЗП, а като физическо лице.
Докато ЕТ е вече регистрирано в търговския регистър и трябва да има отделна банкова сметка.
В чл. 12, ал. 2 е указано, че счетоводната информация може да се съхранява в частни или държавни архиви при спазване на изискванията по ал. 1 за сроковете на съхранение.
Не виждам проблем да се предава в офисите на клиентите и те да са запознати с тези срокове.
Правилно сте постъпили.
Аз винаги съдействам максимално с цел минимизиране на проблемите :smile1:
Здравейте!
А как се извършва прехвърлянето на задълженията и вземанията?
Не се прехвърлят.
Между физически лица тези ангажименти се прехвърлят само при смърт на роднина върху наследниците и то, ако приемат наследството.
Според мен, трябва да се придържате към първия вариант, защото ДМА са си купени баш със собствени средства и ако са въведени в експлоатация, разходите за амортизация са данъчно признати в размера предвиден в ЗКПО.
Идеята на СС 20 за финансирането е от него да не произтичат нито печалби, нито загуби за предприятието. За това се признава приход до размера на данъчно признатия разход. В случая не сте получили нищо и трябва да отразите реално разходите.
Доколкото разбирам, имате фактура за аванс от доставчик на услуга. Тази услуга е криво-ляво извършена до размера на авнса. Вие не искате да стои вземане, защото нямате претенции към доставчика и сте доволни да се отървете от него.
Ако е така, издайте един протокол за приемане на работата с по-подробно описание и на база този протокол признайте разхода за услугата срещу закриване на вземането от доставчици по аванси.