Благодаря Ви Ирена.
1. ЕООД
2. Не се сетих. Никога не съм ликвидирал фирма и наистина не знам.
3. Не съм забравил прихода от  евентуалната продажба и данъка. Човека ми каза, че данъчната оценка на имота е близо два пъти по-голяма от балансовата му стойност.

Посочили сте ми грешките, благодаря. А някаква насока как да решим казуса?




Не съхранявайте, само валидирайте. Последното явно сте го прескочили на някой отчет.
Здравейте. Ами това е въпроса. Един познат иска да закрива фирмата си в ТР, но в нея има някакъв имот и се чуди какво да го направи или как най-безболезнено финансово да изкара този имот от фирмата и след това да я закрие. Иска да прехвърли имота на себе си, като физическо лице. Имота е в границите на града и представлява сграда с прилежащ терен. Ако го продаде, според чл.45, ал.3, ДДС не се дължи. Сградата не е нова по смисъла на параграф 1, т.5 от ДР ЗДДС. И при покупко-продажба, остават като разход единствено нотариалните такси при прехвърляне на имота. Мисля това е най-чистият вариант. Не ми идват други варианти на акъла. И нещо друго в тази връзка, ако тръгне да закрива фирмата, естествено наличието на ДА в дружеството ще се установи. И какво става в този случай с този актив? Няма кредитори за удовлетворяване, няма задължения към институции и трети лица? Или имота се обявява на търг и който го спечели. Просто разсъждавам.
Ако има други идеи, ще съм благодарен.
Благодаря ви. МОД е минимален, да, но ниво над минималния не знам как би се получило, без промяна в заплатата.
Здравейте. Един такъв въпрос. Мога ли да вдигна осигурителния праг на управител на ЕООД, без да вдигам възнаграждението му? В момента човек се осигурява по ДУ на МОД 1150 лв. и заплата 360 лв. Но иска да направя осигурителния доход 1500 лв., а заплатата да си остане същата. Аз мисля не, но реших да питам.
Да не би да ви искат баланси и опр, заверени от одитор?
Че Търговище е областен град.
Имат да. При нас(Търговище) изпращат актовете на мейла, един линк, натискаш го и акта е връчен. Обаче чак без документи, скоро носих документи в Русе, че в Търговище нямало кой да извърши проверката....
ДУК не попълват нищо в ОКД5. Възобновявате на дейността в ОКД5 е за СОЛ, който вече е прекъснал същата.
Добре, благодаря Ви за отговора. Да не пускам нова тема. Имам инвойси за извършени услуги във връзка с транспорт в чужбина. Италия-Турция, Германия, Италия, такива. САмият транспорт, някак ми се изясни. Но, примерно, товаро-разтоварни работи, обработка на митнически и други документи, транспорт от вътрешността на страната (примерно Италия), до пристанище в същата. Как се третират такива услуги? При всички тези случаи, мястото на изпълнение не е на територията на страната. Чуждестранните доставчици издават инвойси без ДДС и цитират разни членове и алинеи от местното законодателство, общото в случая е, че присъства израза reverse charge(самоначисляване), което на мен ми говори, че те отчитат продажбите във VIES и аз тук съм задължен да пусна протокол по чл.117. Правилно ли разсъждавам, съвсем се обърках вече?
Здравейте. Кое е по-малкото зло според Вас. При мен идват със закъснение фактури от доставчици в ЕС. Примерно, фактура от юни, я получавам, я юли, я август, кога ДДС-то за месеца е вече заминало. Съответно пускам протокол по чл. 117, обаче със дата в текущия месец, която ест. не е коректна, понеже протокола се издава в 15 дневен срок. И сега НАП ми правят забележки, основателни, но аз какво да направя. Пиша на доставчиците в чужбина да ми пращат документи, ама в повечето случаи, глас в пустиня. Сега, ако пусна в септември, фактури от юни и юли и им сложа дати на протоколите, със датите на инвойсите в съответния месец 1 към 1, по-добре ли е или по-зле, в сравнение ако пусна протоколите с някакви септемврийски дати, които така или иначе няма да са коректни? Благодаря.
Това няма как да стане със софтуера, който ползвам. Говорих и със разработчиците и те недоумяват. Не виждам такава възможност и с техния софтуер (на НОИ). Изискват неща, които са тяхна работа. Предишния болничен е входиран коректно, като се застъпват тези дни, да си ги коригират служебно, какво ме занимават мене да пиша 0, да правя промени във файловете и прочее глупости. 
Аз пък други ядове имам. Подаваме един болничен за юли, който прескача в август.
Обаче лицето носи друг болничен през август, който застъпва от дните на първия болничен, с друго заболяване. Подаваме информацията за тоя втория в НОИ до 15.09.2014 и го приемат на гишето. Обаче днес ми връщат този болничен "отгоре", понеже се застъпвали дните. И аз какво да направя като се застъпват? И защо го приемат на гишето, а после някъде из канцелариите по етажите някой решава, че болничния е за корекция. Това вече стана традиция с това НОИ. Някой има ли такива проблеми? Отделно от това, софтуера им за проверка на файловете в техния сайт, не бил надежден за проверка. Служители от НОИ го казаха.
Здравейте. Имам питане за това А1, цял ден чета и нямам точен отговор. Става въпрос за една фирма в България, която ще изпрати от своя персонал, шофьори в Белгия, които ще карат там някакви камиони, на белгийска фирма. И ще осъществяват транспорт насам натам из Европа. Питам се, нужно ли е в този случай издаването на А1? Шофьорите едва ли ще се връщат в България и ако се случи, ще е за малко време. Знам че А1 не е разрешително за работа, но е добре да го има при работа в ЕС, даже задължително. Но това с тези шофьори, няма установено място на работа, къде да ги командировам, в кабината на камиона освен. И така.
Говорих с НАП, няма да я приемат. Ок, благодаря Ви за участието.
Здравейте. Имам един проблем тука. Самоосигуряващо се лице, което се осигурява на "ниския" процент по отношение на ДОО. Миналата година от юни му е объркано осигуряването, в смисъл, деклариран е с Д1 високия процент, плащани са осигуровките на "високия" процент и така до днес. Но ОКД 5 за промяна на осигуряването не е подавана. Сега, знам че осигуряването се променя през януари следващата година. Ако сега се опитам да входирам декларация за миналата година, дали ще пишат акт от НАП, това ме притеснява.
Това правя и в момента даже, просто се чудех дали е най-удачния начин да се нулира това положение. Даже мисля тези протоколи реших да ги правя и седмични даже, не виждам никакво ограничение. Понеже сумите са наистина големи няма да смогна просто. Човек е съгласен да си плати.
Здравейте. Имам един казус. В едното дружество собственика непрекъснато превежда от фирмената сметка, по неговата лична сметка. И тези пари потъват в нищото, нямам никакви документи за тях. Че не са и малко. Няма вариант това да спре. Предложих му да разпределим дивидент, да плати данък 5% и да ги махана тези пари по този начин. Съгласен е. Завел съм ги на подотчетно лице и сега мисля да ги върна в касата и след като плати данъка, да му ги изплатя с разходен ордер. Неразпределената печалба е повече от така преведените пари, така че ще стигне. Лошото е че трябва на лъжички, заради ограничението над 15 000 по банка. Някакви други идеи?
Моя колежка, миналата година подава декл. 55 и сбърка сумата, вместо 120, написала 1200. И се опита да я коригира, заличи, ходи в НАП, разправя се, не можели тези декларации да се коригират или заличават. И си плати като поп 1200 лв. Сега тук чета нещо различно.