И все пак защо лице с изрично пълномощно - в случая сяетоводител да не може да подаде въпросната   декларация в ТР още повече че става въпрос за фирма с приходи до 500.00 лева ; Собственикът  не е в България и ще изпуснем срока !!
На това не може да се даде еднозначен отговор.

Кой пита- работодател или
работодател пита
Може ли част от предизвестието за освобождаване да е полагаемия се платен отпуск на лицето което ще бъде освободено или е по-добре да се начисли обезщетение при последната заплата ?
Ако става дума за определяне на дейността за целите на МОД то принципът е преобладаващият брой заети в дадена дейност да определя и НКИД. За статистически цели определящ дейността е най-големият обем продажби за дадена дейност.

Вижте внимателно тази тема - там има отговор на въпроса Ви.

https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=15631.0
Благодаря за отговора и извинете за моето закъснение . Значи за сега оставям стария КИД и за двете позиции .
Ако става дума за определяне на дейността за целите на МОД то принципът е преобладаващият брой заети в дадена дейност да определя и НКИД. За статистически цели определящ дейността е най-големият обем продажби за дадена дейност.

Вижте внимателно тази тема - там има отговор на въпроса Ви.

https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=15631.0
Благодаря за отговора и моля да ме извините за моето закъснение . Но моят случай е с равен брой заети - 1 продавачка и 1 шивачка . Какво да правя с осигуровките  и МОД ?
Имам фирма която продаваше дамско облекло и КИД беше 47.71 Но от 15.12.2017 г вече фирмата има помещение под наем и там се произвеждат продаваните в магазинчето облекла.Новия КИД на назначената шивачка е 14.13 Трябва ли да променя КИД за продавачката или не.Правилото е за преобладаваща дейност , но тук двете дейности са равни.Посъветвайте ме как да постъпя. И честита Коледа !
Изчакайте да реализира някаква продажба, но гледайте да не пропуснете срока по чл.72 ЗДДС. Ако не стане това подайте искане за възстановяване на сумата. Това са коректните начини. С разхода би станало, ако не беше намесена и 2016 - би следвало още тогава да дадете сумите по фактурите на разход без да отлагате ДДС-то. Сега ще се засегне и резултата за 2016. Не е невъзможно да се направи, но иска да се прецизират нещата.
Благодаря !
По-добре не чакайте продажба, а си поискайте данъчния кредит за натрупаното в предходните 12 месеца, защото после можете да го възстановите само по чл. 129 от ДОПК. Ако няма задължения към НАП, може да преведат сумата и без проверка по посочена в декларацията банкова сметка.
Благодаря за отговора !
Колеги , имам следния казус : фирма регистрирана по ДДС по желание де факто има само разходи и то от порядъка на 10.00-20.00 лв ДДС  месечно. Собственика не е в Бг , но си плаща осигуровките и поддържа телефонни сметки в Теленор и Виваком - само абонаментна такса . От миналата година  м.08.16 г  започнах да водя това ДДС на разчет като очаквах да има някаква продажба и да го "усвоя"  с  покупките.До момента няма продажби и пускам нулеви декларации по ДДС ; иначе ще трябва всеки месец да е на възстановяване с тези дребни суми . Какво да правя - да осчетоводя ДДС от миналата и тази година , да мина на проверка и да му възстановят сума от порядъка на 100.00-200.00 лв или да изчакам някаква продажби и тогава да го направя или пък да си го оставя така и поетапно с времето да го отнасям като разход на фирмата ?
Имам следния казус - СОЛ осигуряващ се само за пенсия изведнъж през м.05.17 г претърпява сериозна операция и няколко месеца има  болнични. Вече официално не може да си смени процента на осигуровките за ДОО но пък болничните са си болнични.Пуснах ги към НОИ и до момента няма нито обезщетение нито отказ , нито нищо.Във  фирмата си ги пиша болнични и плащат само здравното . Как да го водя този СОЛ ако му откажат официално обезщетение ? Ако започнат да плащат по високия процент ДОО и пусна декларация 1 с другото осигуряване дали може да се уреди поне неплащането на осигуровките за този СОЛ докато е в болнични ?
Благодаря Ви за изчерпателната информация , но май за мен е по-важно да знам какво е Етажната собственост - неперсонифицирано  дружество или нещо друго и вече от там явно ще си отговоря на всичките си въпроси !
Етажна собственост отдава под наем помещение на : 1. физическо лице ; 2. фирма. Интересува ме кой какви задължения има по повод на авансовия данък с декларация по чл.55 ? Също така етажната собственост какво е : физическо лице , сдружение с представител физическо лице или юридическо лице - при такъв случай ?
Дано не бъркам , но ми се струва без значение как ще се отразят разходите за лично ползване / в натура /.И при двата варианта се дължи 10% данък - при ЗКПО е 10% върху тях , а при отчитане като сделка - фактура или ОП пак условно го включваме в печалбата облагана пак с 10 % ; наистина при първия случай данъка се плаща безусловно , а при втория - като финансов резултат. Така или иначе законодателството позволява и двата варианта . Колкото за ДДС - там има условие актива да е над 5000.00 лв и тогава всичко съпътстващо го като разходи и стойността на ДДС при придобиване отива към облагане - с протокол влиза в дневника на продажбите !!!!
Благодаря Ви за отговора ! Значи аз  ръчно ще си въведа сумата като си я сметна !!!
Искам да попитам - служител назначен на трудов договор по чл.114 - на 2 часа дневно ,когато за месеца на назначаването има отработени само 8 дни възнаграждението редуцира ли се съобразно отработеното време ? Счетоводната система с която работя ми дава цялата месечна сума като основа за осигуровки и данък и съответно за възнаграждение !
Госпожата каза че иска да я освободя

чл.325 ал.1 т.1 не Ви ли върши работа?
Благодаря Ви за отговора.И аз мислех така , но друго е колега да си каже мнението ! А колкото до госпожата - тя просто има други планове и за сега не ме устройва и мен !
Имам следния казус : при мен на втори допълнителен трудов договор е майка чийто отпуск до 410 дни изтече на 26.11.2016 г . Основният работодател подава документите за отпуск и отглеждане на дете до 2 г. възраст. От НОИ ми казаха , че от допълнителния работодател т.е. от мен не се изисква нищо да се подава в НОИ. Госпожата каза че иска да я освободя от от моята фирма считано от 27.11.2016 г . По кой член от КТ и при каква процедура мога да го направя ?Наясно съм че при освобождаването ще се изплати неползвания платен отпуск за времето на отпуска по бременност и раждане .
Не намирам отговор на няколко въпроса за пенсиониране на лице  осигурявано по ДУК.  лицето  е родено преди 1960 г . Не си спомням от коя година  ДУК по повод осигуряването ги приравниха към трудовите договори. Също така тези лица от 2000 г до момента трябва ли да имат оформени осигурителни книжки. За тях изисква ли се УП 2  и УП 3 за представяне в НОИ при пенсиониране. Същото лице е вдовица от 25.07.2016 г като съпругът има право на пенсия по трудов стаж и възраст , но не е успяло да си подаде документите в НОИ за пенсионирането . Каква е процедурата - първо документите на починалия ли се подават за пенсия или и за двамата се подават едновременно за да получи госпожата и вдовишката надбавка ?
Плаща осигуровки върху 420или колкото е минималния доход за СОЛ според дохода от предишни години.
Ако му плащате за личния труд повече от 420лв месечно, можете да изберете осигуряване върху по-висока/реалната/ сума, за да не ви се натрупа голяма сума при годишното изравняване.
С МОД за шофьор въобще не се съобразявате. Човекът не е на трудов договор.

Много благодаря ! Спорна работа !
МОД на СОЛ и МОД на длъжност са различни неща. Изяснете си разликата и ще разберете кое и как може и какво не може
Благодаря Ви за отговора , но моят въпрос беше дали ако човека си остане СОЛ , но извършва работата на шофьор като личен труд ще трябва да съобразя осигуровките с МОД за шофьор на товарна автомобилна композиция ? И дали трябва да се плащат осигуровки и като СОЛ- върху 420.00 лв и отделно върху възнаграждение за труда върху съответната друга сума !!!!