Няма възнаграждение в АВ вписано.А може ли да е шофьор  като личен труд на СОЛ съобразен с МОД  и само тези осигуровки да се плащат ?
Имам следния казус : новосъздадено ЕООД с предмет на дейност - товарни превози. Собственика е вписан като управител в АВ ; едновременно с това ще бъде  и шофьор /водач / на единствения ТИР - автомобилна композиция от влекач и ремарке . Как да го осигурявам : 1. като СОЛ и личен труд съобразен с МОД за шофьор на товарен автомобил ; 2. Като ДУК пак на съответния МОД по КИД ; 3. Като СОЛ единствено ? Съвсем се обърках.
Трябва а попълня осигурителна книжка на СОЛ свободна професия за 2013 ,2014 и 2015 г. Лицето е родена 1980 г . Имам ГДД и вносните бележки  за платени осигуровки . При издаването на осигурителната книжка за вид на осигуряването е записано " ф. Пенсии " . Първият ми въпрос е какъв процент да попълня в графа 6 - само за ДОО или и за ДЗПО . При смятането на платените суми ми излиза само 12.8% за ДОО . Второ - какво да пиша в графа 9 за окончателен размер на осигурителния доход и дали да е по месеци или обща сума ?  Имам и друг проблем - в 2013 г вноската платена за ДОО е за доход по-малък от дохода посочен в ГДД . А и с тия кодове които бяха обединени за плащане въобще не мога да му хвана края.
Благодаря за бързия отговор.Ще помисля още  малко.
Отново съм в патова ситуация ! Собственик на ЕООД изчезна  и до 30.03.2016 г не можах да го открия по телефона.За да подам нещо за да не го глобят - подадох с ел.подпис декларация за неактивност през 2015 г. Той беше работил 2 или 3 месеца в отчетната година.Продължих да го издирвам заради публикуването на Г ФО  и едва на 11.07.2016 г открих въпросния господин и получих 3 отчета от касов апарат за 3 месеца и няколко фактури . Сега искам да подам отчета в АВ макар и късно , но проблема ми е как : дали като неактивно предприятие с нулев ОПР или с истинския отчет . Ако отново го подам като  предприятие  без дейност дали мога неотчетените данни да ги отчета в 2016 г и да покажа там загубата . ЕООД - то продължава да не работи .
А когато говорим за фирма значи ако системата е вързана с фирмена сметка - осчетоводявам си самата сметка ,нали така ?
Колеги , досега не ми се е налагало да работя с разплащания по тази система.Въпросът ми е - като обикновена разплащателна банкова сметка / във валута/ ли осчетоводявате Pay Pal или ползвате други разплащателни сметки ? Въобще как процедирате .Ще съм благодарна да ми отговорите на въпроса въпреки ,че за вас може да е елементарен !
А аз бих искала да добавя и незащитеността на сайта на АВ ! И при влизане с експлорер ми дава че не може да отвори тази страница , а при входове с Хром и Мозила - много строго казва че сайта не е защитен и отговорността си е лично наша - не цитирам дословно . Някой от по-младите /от мен разбира се / колеги нека да вдигнат шум в тази държава - как е възможно АВ да не си поднови секюрити сертификата при тази кампания сега за публикуване на отчетите ? Аз не го правя защото не знам къде и как да пиша !
Бихте могли да обърнете внимание на чл.74 от Закона за ДДС и да проследете спазени ли са условията за посочените от вас случаи.

Явно  срока  не е спазен - автоматичното служебно вписване е станало на 29.02.2016 г , а регистрацията по ДДС е от 28.04.2016 г . Здраве да е ! Благодаря за съпричастността !
Фирма регистрирана в ТР на АВ на 29.02.2016 г с основен предмет на дейност както следва : - разработка и продажба в страната и извън нея на софтуер
               - услуги свързани с консултации в областта на софтуер
               - организиране на видео уроци и обучение в областта на информационните технологии.
На 28.04.2016 г е регистрирана по ЗДДС по желание. Закупен е  WINDOS 10 PROF  - стойността му е 419.90 лв без ДДС .Закупени са хостинг  и хостинг услуги необходими за работата на фирмата . Закупен е и мобилен апарат който ще се използва само за фирмени цели на стойност 175.00 лв без ДДС .Заплатена е и услуга за изработка на лого и брандинг буук - 400.00 лв без ДДС .Заплатена е и услуга за 850.00 лв без ДДС за изработка на документи и подаване в OHIM - за регистрация в ЕС -ведомство за хармонизация на вътрешния пазар без което фирмата не би могла да бъде на чуждестранния пазар като пълноправен партнъор . ДДС по всички тези неща биха ли могли да бъдат включени в описа за ползване на данъчен кредит преди регистрацията , като се има предвид че почти всичко е от гр. 60 за осчетоводяване ?Благодаря предварително за евентуални отзиви и отговори на моите въпроси !!!
Рано е още :smile1:
За януари данъчно събитие може да настъпи от 16-ти до 31-ви и тогава протоколът се издава от 1-ви до 15-ти февруари, което се отразява до 14-ти март.
Това автоматично ли означава , че през м.януари 2016 г ще се начислява данък върху данъчни основи от датата на придобиване на активи със задна дата ; а за ползването на мобилни телефони и разговори ; за интернета на работното място на служителите ?
Ами ако фирмата е наела под наем личен автомобил и по договор си плаща наема , с пътен лист и разходна норма си отчита горивото , не ползва данъчен кредит за разходите по автомобила , НО ГО ИЗПОЛЗВА ЗА ОБЛАГАЕМА услуга как стоят нещата ?Дали пък и тук няма да изскочи  някаква данъчна основа  ?
Българин  физическо лице чрез интернет платформа продава мобилни телефони , таблети и други подобни в Англия  предимно втора употреба. След десетина продажби от там за да му заверят сметката със сумите са му поискали данни на фирмата която той няма.Обяснили му че като физическо лице не може да работи по този начин  Моля да ми обясни някой за какво иде реч.
Благодоря ! Дано да се справя !!!
Фирма е регистрирана по ДДС по желание - чл.100 м.02.2013 г . До момента са подавани нулеви декларации след спиране на ефективна дейност . Оборотите са далеч под изискуемите за регистрация по ЗДДС . Въпросът тук ми е кога да се подаде заявление за дерегистрация и на какво основание - и като регистрирано по  желание има това право и като дружество което ще се прекратява - ликвидира също е възможно. За малкото време което е работило дружеството е на загуба 2322.03 лв .Уставния капитал е 2.00 лв и има заем от един от съдружниците 2377.75 лв с 7% процента годишна лихва .Касата е на 0.00 лв .Все още има някакви пари в банка но нямам  всички банкови бордера до момента и при закриването на сметката ще се явят още разходи /комисионни/ .  Не е върната нито стотинка от този заем . Въпрос - как да направя крайния  ликвидационен баланс - той трябва да е нулев . И уставния капитал и непокритите загуби трябва някак да приключа , Лихвата  трябва да начислявам -..... , а задължението към единия съдружник и останалите непокрити загуби къде и как да закрия. По учередителния акт има управител който няколко месеца беше с ДУК . Плащани са осигуровки и данък за управителя и явно ще трябва да нося ведомостите в НОИ и да чакам удостоверението от там. Много въпроси зададох , но наистина ми е трудно .
Имам следния казус : до днес жената има 2 трудови договора ; единият е от преди 1 година и 6 месеца и е до 03.06.2015 г ,8 часов работен ден  със заплата 600.00 лв и осигурителен доход 850.00 лв . Вторият е на 4 часа на 1000.00 лв от началото на 2015 г. Раждането предстои към 10.11.2015 г . Каква ще бъде базата за изчисляване на болничния за този случай ? По-скоро ме интересува за времето през което лицето е било на 2 трудови договора как ще влезе в изчисляване на обезщетението защото лицето вече е на 1 трудов договор , 8 часа , заплата  1850.00 лв и фактически ще получава обезщетение от 1 фирма !!!!
Отново имам казус . СИНДИК -  отделно регистриран като свободна професия адвокат/ но няма доходи от адвокатурата /  иска да си декларира доходите ! Няма никакви документи за това , че е получил 8000.00 лв за 2014 г . Казва , че може да представи решението на съда и нарежданията разписки с които си е теглил тези пари. Като свободна професия ли да го приемам , или че е получил хонорар. За осигуровки - той се е осигурявал на МОД за СОЛ. Трябва ли да се изравняват осигуровки с дохода или не ? И още нещо - не трябва ли все пак да има служебна бележка , а и май то неговото е малко като ДУК  . Не знам , съвсем се обърках.
Благодаря Ви за изчерпателния отговор !
Но имам още един въпрос -  сметка 303 и 304 ли имам за осчетоводяване  , т.е. от профили и елементи правя дограма и след това я продавам като стока  нали ? Защото в сметка 302 ми идват профилите от които се сглобява дограмата по размер на клиента . И монтажа при клиента го включвам като обща цена на дограмата . Ако бъркам някъде - кажете ми .