Здравейте, попълвам Декларация 1 за лице с намалена работоспособност над 50%.
Къде се отбелязва, може би с код 26? Преди имаше т.5.3., но сега липсва. И попълва ли се  т. 31 след като няма сума  в т. 31А за начислен данък?
аз пък защо разбрах, че ще регистрираме търговците в сайта на БНБ за получаване на някакъв специален код


Така е.
Съгласно чл. 35ф от Закона за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия, издателя на идентификационни кодове за България е “Печатница на Българска народна банка” АД. Системата за регистрация ще бъде активна от 15.04.2019г.

За да се регистрирате е необходимо да подадете онлайн заявление в уеб-базирана система, която ще бъде достъпна на следния електронен адрес:   www.bgtpd.com
Благодаря Ви за отговорите
Проблемът е точно в алгоритъма за начисляване на лихвите..
До подаването на Д.6 имам надвнесени суми..всички недекларирани данъци по ЗДДФЛ са платени в съответните срокове
И нямам задължения за други данъци..Документирано е сьс справка към АПВ от м.02.2019
Подавам Д.6..и в справката за плащанията  ,на всеки ред за деклариран и погасен данък ЗДДФЛ се поевява /начислява и прихваща/ лихва..
И след прихващане на  лихвите по първите декларации/всяка декларация е за данък за 4 месеца/...надвнесената сума се изчерпва ..
И сега по сметката стоят като главница и начислени лихви декларираните суми  в последните 3 декларации/ т.е. за 12 месеца

Точно това, което сте написали тук във форума, го напишете и в молбата за преразглеждане на лихвите, както Ви е посъветвала delphine. Друг начин няма.
А в случая дори не е ощетен бюджета и данъка е внесен в срок.
 Така че смело на разговори с НАП!   :yes3:
имате ли представа какво се случва?влязох в посочения сайт,но съм като индианец-платено лли е това прилложение...нищо не схващаам...а няма и телефон..

От сайта на Агенция Митници:
Системата за регистрация ще бъде активна от 15.04.2019г.

https://customs.bg/wps/portal/agency/media-center/on-focus/02-04-trak-trace
Ще използвам темата,за да задам един въпрос. За продажбата на тези билети използва ли се касов апарат? И ако да, кое супто използва-свое ,или на организацията на коуто са билетите?

А какво казва чл.29 от Наредба Н-18?  :blink:
В справка за задълженията и плащанията за съответната година на подаване декларация по чл.50 и след това в графа погасяване отваряш друга справка. Там се вижда данъка за възстановяване.
Колеги, виждам, че е коментирана темата преди и ми е интересно как завършиха нещата? Има ли някой опит, ако не си го поиска СОЛ в ЕООД надвнесения данък, какво става с него?
     При мен стои като надвнесен данък от две години. Данъкът е авансов, внесен през фирма, но се вижда по партидата на СОЛ. Тази година при годишно изравняване се получи данък за довнасяне, като очаквах да се прихване автоматично. Да ама не.
Сега съм подала искане за прихващане и още чакам.
Иначе срокът, в който може да се поиска е 5 години.
Когато въпросното имущество е СИО, съпругът – не-търговец декларира с нотариално заверена декларация по чл.27, ал.4 съгласието си за включване на вещта в имуществото на ЕТ. Тази декларация има вещноправен ефект и има за последица прекратяване на съпружеската имуществена общност и трансформацията ѝ в лична собственост на съпруга - търговец, вследствие на подписването и заверката ѝ.

Следва да се декларира с Приложение 2.
Ами, например.....Приложение 5.

Приложение 5 ако имота е на ФЛ, но в случая имота е на ЕТ и продажбата се счита за дейност.

  чл. 27 от ЗДДФЛ
Последен въпрос от мен, защото нашите плащания са изключително рядко в брой. Пускаме касови бележки заради ПОС терминал и затова ми е неясно.
Когато обаче дойде клиент и плати в брой 50лв, на края на деня при приключване трябва ли да я извадя от касовия апарат, за да почна с 0 на следващия ден?
Гледах си отчетите и наличността в брой на следващия ден по касовия апарат след плащане в брой е 0,00лв., тоест той не натрупва, а никога не съм вадила по този начин от касовия апарат ..?

       Точно така. Не се натрупват за следващия ден, поради което не е необходимо въведените служебни суми през деня да се извеждат в края на деня.
И аз благодаря за подробният отговор. Правилно ли и аз съм разбрала, че ако дойде доставчик на стока в офиса и трябва да му платим 200 лв, то тези пари ги извеждаме служебно от касовият апарат, а ако наш служител отчете приход от наложените платежи от Еконт - трябва да ги въведем служебно в КА или пък отчитането на суми по авансови отчети на служители също със служебно въвеждане и извеждане? Накрая касиерката така ще се оплете в края на деня, че започне да се шашка защо не може да си засече касата!

"Трябва" е силно казано. Въвеждате и извеждате служебно суми само ако реално сте взели пари от касата на касовия апарат за различни плащания или сте ги възстановили след това.  Плащанията могат да стават и от друга каса - например сейфа в офиса. Идеята на служебно въведени и изведени суми е когато дойдат проверяващите и извадите междинен отчет, сумата да се засече и да не можете да се оправдавате с различни плащания или сложени дребни пари примерно, за да върнете на клиент. Така касиерката няма как да се обърка.
Допълвам за данъчните облекчения за лица с намалена работоспособност:
Доходи без патентна деиност:

ЗДДФЛ:
Данъчно облекчение за лица с намалена работоспособност
Чл. 18. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Сумата от годишните данъчни основи по чл. 17 за лица с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност, определена с влязло в сила решение на компетентен орган, се намалява със 7920 лв., включително за годината на настъпване на неработоспособността и за годината на изтичане срока на валидност на решението.

На патентен данък:

ЗМДТ
Чл. 61м. (Нов - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Данъчно задължените лица, които подлежат на облагане с патентен данък, могат да ползват данъчни облекчения в следната поредност:
1. физическите лица, включително едноличните търговци, с 50 и с над 50 на сто намалена работоспособност, определена с влязло в сила решение на компетентен орган, ползват намаление на патентния данък в размер 50 на сто, ако извършват дейността лично и не наемат работници за тази дейност през цялата данъчна година

Ако е с нов апарат:
Наредба Н18
чл.31, ал. (4) Сторно операцията при операторска грешка се извършва до 7-о число на месеца, следващ месеца, в който е допусната грешката...
       Няколко пъти  прочетох двата текста, но не виждам разлика в частта за ЕТ.

       Промените касаят не толкова въвеждане на нови правила, а изправяне на грешки и несъответствия в няколко закона /колко познато, а после защо всички не спазват законите/.
Измененията на чл.38 ал.9 от  ЗС е свързано с изменението и на ал.1 т.2, а именно отнасящи се за юридическите лица с нестопанска цел, които не са търговци и  преди изменението им се вменяваше задължение да публикуват декларацията за неактивност  в Търговския регистър.
Задължението за подаване на декларация, когато не е извършвана дейност през финансовата година, се отнасяше до всички предприятия независимо от тяхната правна форма(с изключение на бюджетните предприятия и едноличните търговци, чиито отчети не подлежат на независим финансов одит). По смисъла на Закона за счетоводството това са не само търговците, но и юридическите лица, които не са търговци – например, тези с нестопанска цел, както и дружества, които нямат качеството на юридическо лице и подлежат единствено на регистрация по Закона за регистър Булстат. Такива са консорциумите, дружествата по Закона за задълженията и договорите, осигурителните каси и др.

Ето една статия за възникналия още миналата година правен проблем,  който вече е отстранен с новите промени и по никакъв начин не е свързан с ЕТ-тата без дейност: http://old.segabg.com/article.php?id=899281

Така че оставам на първоначалното си твърдение – ЕТ без дейност, които не подлежат на независим финансов одит не публикуват декларация в ТР.
Според мен точките от ал.9 са изключващи действието на алинеи от 1 до 8 и  не носят задължителен характер. Те дават правото да не публикуваш отчет в ТР и не вменяват задължение за това.

Моля някой ако  има текста на ал. 9 от миналата година да го постне тук та да видим каква точно е промяната от тази година и да направим съпоставка.
Още 2 грешки има.
в т.14 - 40000
в т. 15 - 00000
Грешката е в т. 16 - трябва да бъде 1900
Трябва да са две Д6 - една за ноември и една за декември с разликата в увеличение на здравните осигуровки, съответно дати 30.11.18 и 31.12 18, за да се получи равнение с Декларации обр.№. 1


Съобщение от последните часове на сайта на ДАНС:

СЪОБЩЕНИЕ за лицата по чл. 4 от ЗМИП във връзка с приемане в ДАНС на годишни планове за обучение на служителите

Във връзка с голям брой постъпващи в Държавна агенция „Национална сигурност” (ДАНС) планове за обучение на задължени лица по чл. 4 от Закона за мерките срещу изпирането на пари (ЗМИП) съгласно чл. 67, ал. 1 от Правилника за прилагане на  ЗМИП със срок 15.02.2019 г.,  в регистратурата на ДАНС са разкрити 14 допълнителни гишета, които ще приемат документи на задължените лица до 20:00 ч. на 15.02.2019 г.

Плановете могат да бъдат изпращани и по поща или на e-mail адреса на Специализирана административна дирекция „Финансово разузнаване” на ДАНС fid@dans.bg (като сканиран документ).
Ето, в сайта на ДАНС има примерен план. По-надолу има такъв и за ЕТ или физическо лице, или дружество без наети служители.

 https://www.dans.bg/images/stories/FID/Plan_obucheniya_zmip.pdf

адрес по пощата с обратна разписка:
гр.София 1407
бул. Черни връх № 45
ДАНС