Аз имам проверка на фирма, собственост на руски гражданин. Нямала е никога дейност, няма ДДС регистрация, но има лек автомобил за 42хил.
А регистрация като ЗП има ли?
Според мен МИ е на територията на БГ, така че би следвало да начислите ДДС.
А защо декларация/ Аз бих предпочела Заповед на управителя за определяне на надценките по групи стоки. Така счетито има основание да изписва отчетната стойност, съгласно заповедта. В края на годината се прави инвентаризация и ако има разлики се прави корекция на отчетната стойност. Това всичко оформено и написано в заповед на шефа.
Юрист съм, но това нищо не променя.
Просто е. Прочетете що е то работодателска власт и ще разберете защо не можете да я упражнявате спрямо себе си, ако сте психично здрав.

Струва ми се става въпрос за следното: Собственик и управител на ЕООД са едно и също лице. Това лице назначава друго по трудов договор като управител и собственика не се осигурява нито като самоосигурен нито по ДУК.
Възможно ли е?
А фактурите за стока ли са или за услуга?
Мисля един вариант, че ако са за стока те могат да ги осчетоводят тази година, без да ползват ДК. Все едно са пропуснали тази стока при инвентаризацията, не са я описали, сега правят частична инвентаризация, откриват я, искат си фактурите и така. Не е много издържано, малко с бели конци същито, но като вероятен изход. Относно ДК, който те губят по ваша вина,  да ги компенсирате някак си.
Ако сега издадете КИ, те трябва да ги осчетоводят, а нямат фактурите към тях......... Става по-мазало.
Може би най-добре е анулиране с протокол по чл.116 и издаване на нови. Намерете някаква "грешка" в старите фактури.
по т.1. НАП няма да се разсърди, ако фактурите от май и юни са след юли. За фактурите от описа също важи 12-месечния период - чл.75, ал.2
по т.2. Ако в месец май стоката е заведена по сметка 304 с включен ДДС, то можеш в дневника за покупки да вземеш операцията 4531/709. Така няма да правиш преобразувания на ФР.
Заинтригува ме това следене и съпоставяне на оборота от страна на НАП.
Аз също работя с бензиностанция и същата фирма извършва и транспортна дейност. Има случаи, в които от колонките зареждат автомобили на дружеството. Това гориво за нас се явява материал, а не стока и не го изписваме като продажба. Никой до сега не се  е обадил за засечка на касовия апарат с дневниците.
За да могат колегите от НАП да видят , че оборота по касовият апарат се равнява с декларираното в справката по ЗДДС
А нали го сторнираш? Пак няма да видят.
А защо не направиш направо третото записване.
Според мен първо и второ са излишни.

Ако клиентът не се появи в хотела в зависимост от политиката на фирмата депозита може да му бъде възстановен или да бъде приет като неустойка по сделка, която не се  е състояла. Този вид неустойки не се смятат за възнаграждение по доставката (доколкото и доставка не е имало) и не се облагат с ДДС.

от чл.26, ал.2 .............Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на неустойки и лихви с обезщетителен характер.
Мисля, че депозита, който не се възстановява, ако пътуващото лице не се появи, не е с обезщетителен характер и затова трябва да се начисли ДДС, и то 20%.
Предполагам, че сметките на А са запорирани и затова е цялата врътка.
Направете един договор за цесия, като В си продаде вземането от А на С. Цената на цесията може да е равна на вземането. Така С ще преведе парите на В. Ако цената на цесията е равна на вземането и при В и при С резултатът от сделката ще е нулев.
дт504
дт624
           кт499- ххххЕВРО
Погледни в СС 38, т.6. Последващи разходи
При покупката от ЧСИ няма нищо особено. Ще получите уведомление за начисления ДДС от ЧСИ, ако сделката е с ДДС.
Щом имате намерение да продавате имотите може да ги заведете като материален запас. С извършените разходи по подобрения или ремонт ще увеличите първоначалната стойност.
А как да ги натрупате тези разходи - преценете сами. Ако може да разграничите кои разходи за кой апартамент са - тогава е лесно. Ако имате разходи, които не може да разграничите /например заплатите на работниците, които едновременно работят по няколко апартамента/, то приемете някаква база за разпределение.
Това е от уикипедия: Дивидент е финансов и правен термин обозначаващ паричното разпределение на печалбата на едно предприятие между неговите собственици (акционери, съдружници).
Какво по-ясно от това. Има печалба-има дивидент. Няма печалба-няма дивидент.
 :smile1:
В описа по чл.74 знам, че фактурите се посочват всяка поотделно, с дан.основа и ДДС, дори и когато са с право на частичен кредит, т.е. за остатъци по фактурите.
Това, което ще попитам, е ли възможно ДК по описа по чл.74 да се ползва, като се посочи в ДнПок основание-опис по чл.74, без да се описват фактурите отделно?

В дневник покупки се описват също фактурите. Не може на един ред с основание - опис по чл.74
от ППЗДДС Чл. 61. (1) (Изм. - ДВ, бр. 20 от 2013 г., в сила от 28.02.2013 г.) Правото на приспадане на данъчен кредит по реда на чл. 74 от закона възниква само за налични активи към датата на регистрацията или получени услуги преди датата на регистрация, описани в регистрационен опис по образец - приложение № 2, който е подаден не по-късно от 45 дни от датата на регистрация.
....................
(4) (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Правото на приспадане на данъчен кредит по ал. 1 и 2 се упражнява през данъчния период, през който е възникнало, или в един от следващите дванадесет данъчни периода, като съответният документ по чл. 71 от закона се отразява в дневника за покупките за съответния данъчен период.