Здравейте!
Съдружник, който е пенсионер започва дейност в ООД. В ОКД-5, освен отметката за възобновяване (преди пенсионирането си се е осигурявал в това ООД, но временно е прекъснал) трябва ли да слага някаква друга отметка? Не желае да се осигурява за ДОО и в частта "Пенсионер съм и желая да се осигурявам за:" няма да има отметка.
Въпроса ми е по-скоро за частта "Заявявам, че ще се осигурявам за:
*за всички осигурени социални рискове без трудова злополука и професионална болест и безработица"
- ако се отметне тази част с дата, която е същата като датата на възобновяването, би ли довело до задължение за внасяне на осигуровки за ДОО, ?
Не мисля, че електронната книга е услуга. Според мен си е стока. Правя едни аналогии със софтуера.
Извинявам се, сега четох в регламента , че "дигитално съдържание на книги и други електронни публикации" са услуги, предоставяни по електронен път.
 Според мен тези книги ще се третират като услуги предоставяни по електронен път (тъй като те са файл и реално физически не съществуват).
Не мисля, че електронната книга е услуга. Според мен си е стока. Правя едни аналогии със софтуера.
Тези фактури, които са с начислено ДДС не следва да се отразяват в дневника за покупки, но тези без ДДС се чудя какво да ги правя?
Фактурите (с ДДС, без ДДС) не се отразяват в дневник покупки. Отразяват се протоколите по чл.117, издадени към фактурите.
Вероятно е първата фактура да е била за аванс 100% и  след доставката са Ви издали окончателен инвойс, в който са приспаднали аванса.
Имате ВОП ако на фактурата има изписано “Steuerfreie Lieferung gemäß § 4 Nr. 1 b UstG” или “Steuerfreie Lieferung”
Имате кола закупена от дилър и не правите протокол ако имате изписано “Differenzbesteuerung “ или ”Verkauf nach § 25 a UstG”

От инфоцентъра на НАП потвърдиха че що се отнася до Отчетите за продажби на хляб/брашно, това са правилните клетки в които трябва да се разнася данъчните основи, за разлика от фактурите, ДИ и КИ за продажби, където данъчната основа се разнася в клетка ДО на доставките със ставка 0% оп глава трета от ЗДДС.

-------------------

Озадачаващо,но това е положението. :blink:

Не намирам логика в обяснението на НАП. Какво значение има вида на документа, като сделката и в двата документа е еднаква. Според мен водещо за отразяване в дневника е вида на сделк ата. Дали ще е фактура или отчет за продажби и двете са с 0% и битрябвало да намират отражение в една и съща колона.
И все пак НАП официално и писмено не се е произнесла.
не,  че са малко нещата които са неясни по тази тъпотия но аз искам да попитам в заведенията филийките хляб ,които се сервират на клиентите те с 9%  или с нула стават ...
В заведенията филийките са част от предлаганата услуга и са с 9%.
Така е според указанието на Министерството на Финансите.
Допълнителните парични вноски на съдружниците се отчитат през разчетни сметки и в пасива на баланса се посочват като задължение, а не в собствения капитал. Имаше едно писмо на НАП в тази връзка.
Здравейте!
Фирма с последователно извършване на дейност (едната фирма е прекъснала на 31.03.22, а другата започва на 04.04.22)  е трябвало да подаде заявление за регистрация по ДДС от 05.04.22 до 11.04.22 . Не е подадено в този срок, подадено е в м.05.2022 и фирмата е рег. по ДДС на 23.05.22 Има съставен АУАН за закъсняло подаване на заявление за регистрация. Ако заявлението беше подадено в срока , т.е. от 05.04 до 11.04 - от коя дата щеше да регистрират фирмата? Според мен датата е 25.04.22, но данъчната каза, че в този случай не важат онези 7-дневни срокове и фирмата се считала за регистрирана от 05.04. Ако заявлението беше подадено на 11.04, пак от 05.04. ли щеше да я регистрират ? В ЗДДС , в чл.101 никъде не намерих нещо различно за регистрацията по чл.96 ал.10.
Ако някой има опит, моля да сподели.
Щом имате поети някакви ангажименти с ОПС, то трябва да имате задължения в някоя разчетна сметка . И сега трябва вземането да покриете със това задължение.
Проверете как е осчетоводено ОПС.
За ускорената процедура при ЗП-то е важно дали има приходи, защото се подава една справка за приходите. Ако до сега, или в последните 12 месеца,  не е имал приходи - процедурата е 3 месечна, т.е. не може да ползвате ускорената.
Намерете някакъв разход и подайте декларация по чл.92 със загуба. Ако подадете в ТР декларация, че дружеството не е извършвало дейност и съответно не подадете ГДД по чл.92 - няма да се признаят осигуровките.
Подайте си декл.по чл.50.
С чл.73 по-добре не предприемайте нищо. Ако Ви засекат преди давностния срок - ще Ви глобят, ако не Ви засекат - ще Ви се размине, но подавайки сега нов запис в справката по чл.73 - веднага Ви хващат и ще Ви глобят.

Остава да разгадая как да подавам декларация обр. 1 и обр. 6  :blink: :blink:

Трябва да му изкарате служебен номер от НАП и по него ще подавате.
Не мисля, че протокол по чл.117 е решение. Все пак закона казва в кои случаи се издава протокола. Спред мен съвета на Magrat| Вчера в 15:18 е правилния начин, колкото и трудоемко да Ви се струва.
 
За да не отварям нова тема, ще се вмъкна с въпрос.
При сгрешен код на вида на дохода, може ли да се направи корекция? Другите данни са непроменени. Правих опит, но ми отхвърля корекцията.
Ако е под прага за ДМА, може да ги заведете като инвентар по сметка 302.