Аз имам едни други съмнения за начета. По-скоро данъчните са проследили паричния поток и е излязъл на минус. Този минус е "червената каса". И ако лицето няма други доходи, освен тези като ЕТ, приемат, че сумата е укрит приход и затова я облагат с 20% ДДС.
А защо не заведете отделно мебелите?
Споделям от практиката.
НАП искат протокол от компетентните органи /не поясняват кои/, по възможност с опис на похабената стока.
Ако няма такъв то искат да видят унищожените стоки, което предполага, че макар и да не стават за нищо трябва да ги съхранявате някъде за да видят колко са похабени.
Според мен нито едно от двете основания. Даже си мисля, че трябва да начислите ДДС. Правя аналогия с наемите на имот. Плащаш данък сгради като наемодател и когато го "префактурираш" на наемателя го вписваш като наемна вноска и ако си рег.по ДДС-начисляваш ДДС. Имаше едно указание на НАП, но сега не мога да го намеря.
Подавала съм в деловодството заявление свободен текст, в което посочваш новите данни.
irenabrili Ви е отговорила.
Плащате на лицето 400лева и това е. Получателят трябва да ви подпише декларация, че е самоосигуряващо се лице. То само определя осигурителните и данъчните си задължения. Вие нищо не удържате. Данък на СОЛ се удържа само, ако изплащате наем.
Ето част  от 1-ва страница на Тема: Счетоводни статии и протоколи при режима Касова отчетност на ДДС
delphine поставя същия въпрос:Аз имам чести случаи, при които една фактура е с комбинирано плащане. Примерно общата стойност е 1200 лв. и имам касов бон за 300 лв. , а останалата част е по банка.
Мнението е на  Katya е:
"По-скоро, ако доставчикът при издаването на фактурата приеме да му платите частично В БРОЙ, то той няма да има право да напише върху фактурата текст "касова отчетност""

Благодаря за отговора, но този материал не дава отговор на въпроса ми.
След като за плащанията в брой не се прилага режима на касова отчетност, как да третираме фактурите с комбинирано плащане?
Комбинираното плащане  и преди режима е било практика, не е забранено. След като частичното плащане е в брой, а закона не допуска касова отчетност при плащане в брой, логиката ми е, че фактурата не е по режима. Даже бях срещнала някъде този съвет за избягване на прилагане на режима. Само, че нямам писмен материал и не знам правилно ли постъпваме с този 1.00лев?
Здравейте!
Възникнаха ни доста проблеми с клиентите, когато разбраха, че фирмата е регистрирана по режима "касова отчетност". Направо заявиха, че няма да работят с нас. За да решим този проблем решихме да издаваме комбинирана фактура и да избегнем режима. Например включваме като отделно перо във фактурата - "издаване на фактура" - 1.00лев с ДДС, този 1.00лев го маркираме на касовия апарат, прикрепяме касовия бон и отбелязваме, че начина на плащане е комбинирано. Така и клиента си плаща толкова колкото дължи, т.е. този 1.00лев си е за наша сметка.
Днес обаче одиторката на един от клиентите казала, че това е неправилно. Нямало такова нещо като комбинирано плащане и изобщо да не вземат такива фактури.
Моля, за мнение. Одиторката права ли е, презастрахова ли се, или не й се иска да си усложнява живота?
Има изплатени за участие в управителен съвет, за участие в комисия за търг, за почистване на стопанския двор.
Общо взето, от всичко по малко  :smile1:
Да поясня.
Член-кооператорите не са самоосигуряващи се лица.
Някои от тях са членове на управителния и контролния съвет, някои не са. За тези, които са членове на управителния и контролния съвет - тези лица се избират от общото събрание на кооперацията и са с мандат 4 години - може ли да се счита, че  попадат в &1, т.26, б."д"-правоотношения с лица, получаващи доходи от изборни длъжности?
Изплащаме доходи на член-кооператори, чието участие в кооперацията е под 5%. Не попадат в &1, т.26, б."и".
Трябва ли член-кооператорите да подават ГДД по чл.50?
Друго, което се сещам е да изписвате по Вашия начин, а в края на годината когато направите инвентаризация да направите корекция на отчетната стойност.
Не знам доколко е приложим метода за автомата, но ще споделя мнение.
Имате фактурите за покупка на стоките за автомата.
Ако знаете колко е наличността в автомата на края на месеца, разликата я изписвате.
Ако няма как да изброите наличността има един математически метод. Малко изглежда сложно, но с табличка и формули е лесно. База ви са доставките. Намирате относителното тегло на доставките на определените групи стоки спрямо общите доставки. И с получения коефициент умножавате продажбите. Така намирате участието на отделните групи стоки в общите продажби. Сваляте от тези стойности надценката, която сте определили и получавате отчетната стойност.
За целите на ДДС подобрението, ако е безвъзмездно е приравнено на възмездна доставка - чл.9, ал.3, т.3 от ЗДДС.
Данъчната основа се определя по чл.27, ал.2 - извършените разходи, намалени с обичайното изхабяване.
В общия случай в ЗДДС Чл. 25. (2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.

Вашата услуга е извършена на 31.01, което удостоверявате с протокол. Това би породило спорове с НАП. Те ще твърдят, че е трябвало да начислите ДДС на 31.01. И ако Общината не ви разпише протокола, т.е. не признае частично или изцяло извършената услуга, то издавате кредитно известие.

Не сме ли в риск, когато прекратя договорите от 2010-та година без да уведомя ИТ?

Относно другите договори - очевидно е допусната техническа грешка. Въпросът е каква е процедурата в такъв случай? Ако може да ме насочите към нормативен акт, ок който да се ориентирам?

Няма процедура за уведомяване на ИТ.
Относно непрекратените от 2010 - прекратете ги сега с дата от 2010г.
Относно тези тримата с по два договора - прекратете първите договори и оставете да действат тези с новите длъжности. Ако се опитате да заличавате вторите трудови договори и да подавате допълни споразумения, то процедурата ще е по-сложна.
Не може да намали заплатата с 60лева и да я замести с ваучер. Справка ЗКПО:

Чл. 209. (1) (Изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г.) Не се облагат с данък социалните разходи по чл. 204, т. 2, буква "б" в размер до 60 лв. месечно, предоставени под формата на ваучери за храна на всяко наето лице, когато са налице едновременно следните условия:
1. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) договореното основно месечно възнаграждение на лицето в месеца на предоставяне на ваучерите е не по-малко от средномесечното договорено основно възнаграждение на лицето за предходните три месеца;

Ако фирмата има договор със СТМ, защо не се обърнете за помощ към нея.
Защото ваучерите (според тълкуването на НАП) не са възнаграждение за труд, а социален разход, който се дължи независимо от положения труд, отсъствия и т.н. Примерът не е точен, но е все едно да отидете на екскурзия или на ресторант - нали няма на новопостъпилия да дадете половин порция или половин екскурзия. Във вашия случай с даването пропорционално на ваучери е възможно да имате проблеми.

Интересно, че НАП имат такова тълкуване, а в БДЖ например ваучерите за храна са обвързани с отработените смени.