Dakata,
виждам че те притеснява текста в алинея 3 на чл.26 от ЗДДС.
Но след като сте избрали да бъде освободена доставката  - няма данъчна основа, няма доначисления за такси и др..
Просто един ред във фактурата.
Таксите -  на разход, ако са на имато на фирмата.
Благодаря,  delphine.  :bow: :give_rose:
Подадох болничен лист, но в Списъка на справки за приети и върнати документи ми излязоха два приети с два последователни номера.  :blink:
Да пусна анулиране, но незнам дали ще анулира само единия запис или и двата?
Някой да е имал такъв случай..
 :smile1:
Не знам поради какви причини отлагате подаването на уведомлението за ЕКАТТЕ.
Моята ТРЗ програма генерира един файл за всички работници - с код 2.
Подадох, след 2 часа ми се върна отговора от НАП - всичко прието и това беше..
В картона на новите работници автоматично се попълва ЕКАТТЕ, а за напускащите - вече си го имат. :smile1:


Българска фирма, регистрирана по ЗДДС ще извърши услуга по изготвяне на софтуер на швейцарска фирма, не регистрирана по тамошния ЗДДС.
Трябва ли българската фирма да начисли ДДС?
Клоня  да е без ДДС, но имам едни съмнения..
Благодаря!
 :smile1:
Френските данъчни като нищо ще им начислят ДДС-то за стоката.. Контрагентът ви би трябвало да провери дали сте по ЗДДС в България.
Направете си кореспонденция.
ЗДДС
Чл. 130. (1) Когато е налице доставка, по която възнаграждението (изцяло или частично) е определено в стоки или услуги, приема се, че са налице две насрещни доставки, като всеки от доставчиците се смята за продавач на това, което дава, и за купувач на това, което получава.

Игнорирам изречението ви за данъчна оценка и приемам че цялата стойност на ОПС е 125 000 лв. Тогава отговора ми е: фирмата издава фактура на стойност 9/10 от 125 х.лв., без ДДС.
Някои колеги, въпреки това, съставяли и баланс на такива ЕТ. Като ги питам защо, за "по-сигурно".

Е, и аз съм правил баланси, но не за по-сигурно, а за банки, лизингови компании, ДАИ и др., които ги искат или знам, че ще искат и това през следващите години..
Не се прекратяват договорите в ЕТ и не се подписват нови в приемащото дружество.

Основанието за промяната на работодателя:
2 - При вливане на едно предприятие в друго (чл. 123, ал. 1, т. 2 КТ). Уведомление се подава от работодателя, приел работниците и служителите.
Виж указанията в сайта на НАП за попълване на уведомлението.
И нали срокът си е обичайният за ЕТ - 30 април?

Не, 2 май.
Последното да се чете: Моля, за компетентно мнение - считам, че поне авторите на този сайт - имат такова.

Засягат ги и още как!
Не знам къде возите, но я опитай превози в Германия от една точка до друга и много бързо ще разберете, че нещата не се така - има си минимална заплата за шофьори на камиони 12 и повече тона.
Във Франция например - сходно, но пък искат фирмите превозвачи да осигуряват на шофьорите спане в хотели, хосписи, и др.подобни - но не и в кабините..
За сега се спасяваме, защото се водим транзитно преминаващи през тези държави. Возим само Испания - Великобритания и обратно.
Не подценявайте въпроса - глобите са големи.
Четейки чл. 26 от ЗДДС се колебая дали пък не трябва? И как да оформя фактурата?

Май доста стара редакция на закона четеш. :smile1:
Отдавна не е така.
Здравейте,
Без да имам претенциите, че отговорът ми е верен, може да Ви даде насока за разсъждение.
При учредяване правото на строеж имаме бартер с физически лица, които няма да Ви издадат насрещна фактура, но ще спазите принципа на издаването на фактурата при бартер.
Правото на строеж може да се приеме за външна услуга, която ще влезе в себестойността на продукцията и като задължение на строителната фирма по предоставянето на апартаменти на собствениците на отстъпеното право на строеж. Цената на правото на строеж е данъчната основа на фактурите, които ще издадете, защото по чл. 130, ал. 4 се взема размера на данъчната основа на доставката с по-ранна дата. Когато не е придадено парично изражение на отстъпване правото на строеж, съгласно чл. 26, ал. 7 е себестойността на предоставената услуга или пазарната цена, ако няма цена на придобиване или себестойност. Вие издавате фактура за авансовото плащане, но не сте дали оценка на правото на строеж във въпроса си и правилно сте се ориентирали да фактурирате по приблизителна себестойност на база проекто сметна документация за кв.м. строителна услуга.
По отношение на издаването на фактурите към двамата собственици е редно да се остойностят договорените по НА квадратни метри на апартаментите и паркоместата по проектната цена.
Например за собственик А:
769,15 кв.м. жилищна площ плюс 4броя паркоместа умножени по 17,91 кв.м. всяко (ако приемем, че за база ни служи информацията за общата площ от 716,40 кв.м. разделена на 40 паркоместа). Така за първия собственик получаваме общо
769,15+4*17,91=840,79 кв.м.*500 евро = 420 395 евро
За собственик Б:
Остатъка от жилищната площ плюс площта на 2 паркоместа от общо 6 обезщетение или:
(996,66-769,15+17,91*2)*500=263,33*500=131 665 евро

Според мен доплащанията, уговорени в НА, нямат място при фактурирането. Вероятно такива има и към втория собственик и са възможни прихващания между страните, които ще възникнат в процеса на строителството и окончателното уреждане на взаимоотношенията между тях.

С тези обороти неизбежно възниква задължение за регистрация по ЗДДС, защото авансовите плащания също се включват към облагаемия оборот по чл. 96 от ЗДДС, а както вече отбелязахме, прехвърленото право на строеж е един вид авансово плащане към Вашата фирма за бъдещата строителна продукция.

От текста на въпроса останах с впечатлението, че разрешението за строеж вече е издаден и е предмет на сделката, т.е. не предстои да се получи след отстъпване правото на строеж. В този случай, според мен, няма да възникне задължение за начисляване на ДДС след регистрацията, защото данъчното събитие е настъпило преди това и вие го фактурирате без начисляване на данък не на основание чл. 45, ал. 2, а на основание чл. 113, ал. 9.

Абсолютно точен и прецизен коментар на въпроса.
Anipl, можеше да благодариш на irenabrili за труда й.
Автомобилът реално не е бил ДМА, а стока.
Продавате, ако ще и за 1 лев да е - начислявате ДДС и това е..
Преобразуване? Не.
За  м.12.2016 г., който се подава през м.01.2017 г.
Благодаря, delphine. :smile1:
Ами, така де - ще си му признаят годината, само няма да е заверена в ОК - какво от това.
СОЛ - управител на ЕООД - през 2015г. беше 6 месеца в болнични, после ТЕЛК.
За малкия срок на работа нямаше дейност и му е подадена ГДД чл.92 без дейност.
Естествено - от НОИ не му заверяват годината в осиг.книжка.  Внесени са дължимите осигурителни вноски.
Добре, но си мисля - след няколко години, при пенсиониране - едва ли някой ще му иска ГДД - ще гледат от ПР вноските и периода.. така че пак ще му е "заверена", т.е валидна за пенсиониране тази година.
Или нещо пропускам..

Вече ми оправиха програмата - имам си брой дни от работодател, прехвърлени от предходен болничен. :smile1:
Привет! :smile1:
Имам служител с болничен за 1 ден и продължение за 3 дни.
Предполагам, че 3-те дни от работодател ще са 1+2 от втория болничен...но като не съм сигурен.. ::)