Някой изпратил ли е вече декларацията 2001б ?
Че имам един работник, постъпил през м.септември 2014 и като гледам - отговаря на изискванията за възст. на данък.
Няма стаж, клас, болнични, обезщетения и др., няма банкова сметка - абе, ЧИСТ е от всякъде -:)))
..." строителната фирма превежда половината от фактурираните сделки за продажба на апартаменти."..
Как е записано в договора относно това?
Звучи ми като платена цена на УПИ-то, или обезщетението по суперфикция е това? Но пък 50% обезщетение?? Много, бе?!
А как пада цената за 1 година от 20 000 лв. на 3 000 лв.-за половин идеални части пиша.Не е ли съмнително?

Не само не е съмнително, но и практически реално.
Пазарна икономика, драга!
Сделките с недвижими имоти се изповядат задължително пред нотариус /ЗЗД/, пред който продавач и купувач обявяват и се подписват за договорената цена. Всичко друго е в сферата на догадките и клюките..
Постът ти ми навява спомени за другото - за борбата чрез писма, мнения, подписки до кого ли не - да бъдат поставени сделките с имоти на пазарна основа, както е в цяла Европа, а не с всякакви ограничения - напр. доначисляване на ДДС до размера на ползвания данъчен кредит при доставки, себестойност и т.н.  Е, като се намеси Европата /ЕС/ доста неща влязоха в тоя режим на нормалната европейска търговска практика..
Фискът не може и не трябва да е самоцел и да е определящ за поведението държавните органи относно  данъчната политика. Това води до краткотрайни положителни резултати, но отрицателни икономически последици за държавата като цяло. Това отдавна са го разбрали в страните от ЕС.
Ами, няма отказ - само приети документи за изплащане на болнични, но със  закани и "разпореждания" за заверка на ОК... "иначе, няма да ви се изплатят болничните".
 :blush:
Благодаря момичета!  :bow:
Така си и знаех.. но все пак - може да съм пропуснал нещо..
Утре ще има перушина на първият етаж... там. :blush:
Да не отварям друга тема:
Не заверена осигурителна книжка за периода - нормативно основание ли е за неплащане на болничен лист на СОЛ?
Всички други неща са коректни: Д1, Д6 за периода на изчисляване на паричното обезщетение, вкл. подадените данни и документи за изплащането му, но тук една кака май се вживява на министърка, та затова питам, че не открих нищо конкретно за това.
Тенкс!
 :smile1:
Всъщност кода е 13427020. :wink1:
Тенкс nean,
но при мен и така не стана..
Губи ми се код 22627017 фармацевт, магистър, ръководител на аптека и няма как да го заредя ръчно.. :blush:
"Напомняме на потребителите на Агенция по вписванията, че от 1 януари 2015 г. услугите „SMS оповестяване за настъпила входяща регистрация за търговец в Търговския регистър“ и „SMS оповестяване относно услуги, предоставяни от службите по вписванията (Имотен регистър)” ще бъдат предоставяни безплатно на заявилите ползването на тези услуги потребители на Търговския и Имотния регистри. За Търговския регистър заявления за безплатно SMS известяване могат да подават само лицата, които имат право да управляват и представляват търговеца, съответно клона на чуждестранния търговец. За Имотния регистър услугата е само за лицата, собственици на имоти на територията на Република България. Заявленията се подават лично в офисите на Агенция по вписванията. За всички останали потребители на двете услуги остават в сила общите условия за тяхното ползване."
Това като инфо, или като "вик" за помощ?
..
Обадете им се, пишете в сайта им. ::)
Ами, запознайте се вие с новите продукти! Нали сте търговци на такива неща!
Писна ми да чета и слушам за нестихващи воаяжи на доктори до Египет, Лондон, Пориж и Рим за по една седмица, а напоследък и към топли дестинации в тези зимни дни..
Сериозно, не им завиждам, нито пък на вас, но такъв финансов разврат към докторите няма в никоя друга държава. Даже и в Сомалия..
Формата в която искате да облечете тези рушвети, е направо смехотворна.
Сори, но описанията ви във втората част на поста ви са направо...отвратителни.

пп. И за да не съм голословен - да наистина се прави нещо подобно, но поне не се пише и не се пита на такива обществени места, като сайтове...

...Защото си е болничен с продължение или болничен за бременност и раждане според мене. "...

Ама, нали е издаден след раждането? Как да го заведа като болничен или болничен за бременност и раждане?
Не ли вече първият болничен лист след раждане, след това ще има ВТОРИ, и така до 135 ден..
Те, докторите едно пишат - програмата друго иска... незнам.. :blink:
Правил съм го и друг път, но отдавна и имам някои притеснения..
Болничен преди раждане - до 07.01.2015. Термин - на 08.01. Раждане на 01.01.2015
Издаден б.л. в отпуск от 01.01.2015, а самият болничен е издаден на 08.01.2015 с причина: майчинство.
Та, за да не застъпя дните от предходният б.лист - в програмата вкарвам от дата 08.01.
Докторът е вписал болничен с продължение, но като вкарам тип б.лист: "болничен след раждане", отметката за "продължение" става неактивна? Тук ли бъркам, или болничният трябва да е още по бременност? 
А и не знам датата на възникване в тоя случай коя е: 01.01. или 08.01.

 в 7 дневен срок от датата на протокола им.
Работници вече искат сл.бележки за доходи по ТП, тъй като имат и други доходи от извънтрудови правоотношения /най-вероятно гр.договори,   услуги и т.н./.
Като ги питам - искате ли ли да ви впиша брутният доход и класа в бележката - те вдигат рамене.
Че аз ли да знам?! Няма по два пъти да им правя бележки..
Та се чудя - в бележката по чл.45, ал.1 и ал.2, т4 - дали не е най-добре да им впиша цифричките на редове 1, 2 и 2.1 ? :blink:
Или... пак ще се върнат, тоя път да им впиша само облагаемия доход?  :smile1:
Ами - изплащайте им аванси по банков път.
Например 60, 70 или 80% от очакваната заработка, само преценете датата..не е нужно  непременно да е в началото на месеца :wink1:
Благодаря за включването!  :good:
Лошото е, че в 10 от тези фактури няма начислено ДДС, което може би се покрива с вашата теза, но на 3 бр. от тях има данъчна основа, ДДС и обща сума..
За вас майтап,  но за мен - истина. Няма и няма VAT номер във всички тия фактури. /Който не вярва - пращам копие/.

 :hmmm:
Като се прибраха камионите в края на годината ми донесоха не малко фактури от испански автосервизи, в които нашите ТИР-ове са купували гуми, ремъци, масла, и др.
Гледам ги тия фактури - красиви, цветни, точно описани нещата, нооо - освен името, адреса и телефони на тия фирми, никъде няма вписани VAT номера. Интересно - в графата за нашите данни са вписали всичко, вкл. и VAT номера ни /N.I.F./ , но техните никъде не фигурират.
Някой да е имал такъв случай? Чудя се какво да правя - от една стана са платени с фирмени карти, от друга - не знам тия сервизи дали ще декларират тези продажби на части и услуги в EU-системата, а аз няма как насреща да ги кача?
Абеее.. ши.ана работа!  :blush:
Благодаря, delphine!  :bow:

Весели празници на теб и на всички колеги!  :wave: