С съжаление за това - мнението ми остава същото.
Добре е повече да се информирате за този международен транспорт - като се започне със зареждането на гориво / с карти, в брой/, плащането на пътните и други такси, възстановяванео на ДДС с и без посредник, комисионните по тези услуги, плащането на всичко това, осчетоводяване на фактури от спедитор и директни вам инвойси..
Не става с 2-3 изречения, наистина.  :noexpression:
За жалост - не е правилно.
Стоките и услугите, цитирани от вас се потребяват там, на место в други държави от ЕС. Поради това няма ВОП и не се съставят протоколи за тях.
 :yes3:

Из дебрите на НАП:
.."За онези физически и юридически лица, за които към момента на влизане в сила на промените в ДОПК, в данъчно-осигурителната им сметка съществуват надвнесени суми, е предвиден преходен период от 3 месеца, в който могат да подадат писмено заявление, в което да заявят към коя от новите 3 сметки (за данъци, за социално-осигурителни вноски или за здравни вноски) да бъде насочен наличният остатък."

Въпросът ми е - НАП имат ли бланка за това Заявление или може свободен текст - и в деловодството.  :wink1:
 :good:
Благодаря, фактурата е без ДДС, значи ВОП, защото все пак един път в годината камионът идва в България.
Разбира се.

На италианците не им трябва документ по вътрешното ни данъчно законодателство.
Ние пък, освен ъгли - закупихме и гумени антиплъзгачи за укрепване на товарите. :)
Фактурата ви най-вероятно е без ДДС и тогава е ВОП. В двата дневника. Макар и на малка стойност, все пак фирмата придобива нещо си, а и камионите идват до Бг за обслужване, ремонти..
Ако фактурата ви е с ДДС - ясно. С цялата стойност на разход.
Ъгли като услуга - не мислете :)

пп. материята въобще не е трудна :)
Самото отваряне на мейла, не се счита за връчване.
Обикновено, служителите които изпращат такива неща от НАП, ни предоставят готов текст, с които да им отговорим. Чак когато изпратим текст, че сме приели "поканата" или какво и да е там друго - се счита, че ни е връчено по смисъла на  ДОПК.
пп. разбира се, текста може и да е наш, но смисъла да е същия. Отговор само със "Здравейте" не се счита за редовно връчено съобщение.
Не си уйдисвай на акъла. Така не се декларират суми. :stop:
ПП. Не казваш колко е заложил през цялата 2013г.  :no2:
Апропо..
"Приложение № 6 (образец 2061) се попълва от местни физически лица, които през 2013 г. са придобили доходи от други източници по чл. 35 от ЗДДФЛ от източник в страната.

"Ако сте местно физическо лице и през 2013 г. сте придобили доходи по чл. 35 от ЗДДФЛ от източник в чужбина, не следва да попълвате това приложение, а образец 2001а на годишната данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ.", но едва ли попадате там.
"А не може ли примерно в първата колона да подадем осигуровките за януари, а във втората дод за декември/ нали е с януарска дата/?"

dalila: Може

Съгласен. :smile1:
Но тогава за данъка за м.12.2013 не слагате ли отметка: Няма основание за подаване на Декларация обр. № 1 - не се прилага чл. 2, ал. 4 от наредба Н-8
Знам ли..
Въобще, кога се поставят тия отметки?
"Малка административна такста за Регистър" ? - Така си мислиха и строителните фирми, а я измислиха  1440 лв.  И то не еднократна - а всяка година!
На тия с лобистките напъни трябва да им се каже:
1. Има си закон, в който много добре е обяснено кой може да съставя и подпсва ГФО и е долно и жалко да променят в свои интерес нещата!
2. Пазарът на нашия труд е определящ за качеството на труда ни и спазването на Закона за счетоводството! Така е и на Запад. Непрекъснато сме в проверки, ревизии и други щуротии и веднага една фирма би избягала от нас, ако не сме подготвени или просто слаби в професията си - то това не може да се скрие.
Ако тия с напъните го разберат, де - те сега са се вторачили в пъпа си и друго освен пари за курсове, изпити, такси -  не виждат!
пп. Да не говорим каква корупционна практика ще се отвори, като във всяка една лицинзирана дейност у нас. Да, такава е практиката в Бг, за жалост.
По:
т.1 - не, в тоя случай не важи чл.45, ал.1, а - чл.45, ал.5, т.1
т.2 - може да префактурирате сумите за аванс, но само в частта за физическото лице /ако не е единствен получател на ПС/.
т.3 - отново чл.45, но тоя път - ал.2:
45 (2) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Учредяването или прехвърлянето на право на строеж се смята за освободена доставка по ал. 1 до момента на издаването на разрешение за строеж на сградата, за която се учредява или прехвърля правото на строеж.
Да не отварям нова тема..., нали може?  :smile1:
Работещи на граждански договор за месеците октомври, ноември и малко от декември. Сумата ще се изплати, след извършване на възложената рабата – еднократно. Хората работят и другаде по ТД със заплати/ОД около 700 лв.
Сумата за изплащане  съм разпределил пропорционално на работните дни в месеците. За осигуровки и данъци съм на ясно, чудя се как да издам СИС и Сл.Бел.
Един комплект за целия период или три броя за трите месеци?
Ако е един – притесняваме, че в помесечно издадените сметки си пише сума за получаване.....лв, на еди коя си дата, но тя не е изплатена на тази дата, а чак накрая. Въобщеее – става ли с една СИС или да не се правя на мързелив?
Ами – щото тоя път са много бачкьорите, затова.  :laugh:
А, докторите например, защо не ходят на изпити?  :(
Благодаря,
видях ги малко късно!  :bow:
Значи - яко ще си изгърбим пак. :(
Така ще е, като погледнем от всички аспекти на промените.
Както и да е - тя нашата - няма край :(
Здравейте!  :wave:
Месец ноември изтича...какъв е шансът според вас, тези промени да бъдат приети?
 :hmmm:
Имам спомен, че вече не искат копие на актовете за раждане, защото вече ги имат - но скоро не съм носил и не съм сигурен.. ;D
Ще попълвам тази по чл.54, вече я преправям  :smile1:
Ооо, благодаря са експресния отговор, Елена!
 :give_rose: