Здравейте, колеги.  :wave:
Трябва да попълня ЗАЯВЛЕНИЕ - ДЕКЛАРАЦИЯ за изплащане на парично обезщетение за отглеждане на малко дете на основание чл. 54 КСО.
Обаче децата са близнаци и се чудя как да попълня т.3, щото в нея има място само за едно дете? От долу ли някъде да впиша и второто, ох, не второто, а другото-;) или още една декларация да попълвам, или... ?  :wink1:
Освен това, копие на актовете за раждане достатъчно ли е или трябва и декларацията по Приложение 7 към чл.8 от Наредбата..
  ::)
Лице е работило по граждански договор през м.юли и август. Изплатена му е сумата през м.септември, съгл.договора. Може ли да му издам само една СИС и сл.бележка за двата месеца или трябва да са помесечно?
Благодаря!  :bow:
Бесен съм като го чета това, дами и господа  :no:
Значи - всичко ще се стовари отново върху нас - счетоводителите. Да осчетоводяваме една обикновена, после една фактура с КО, после пак и пак обратно.. Кочани трябва да се правят - едни надписани с касова отчетност на ДДС, другите не? и по колко кочана ще носят шефовете и дали ще знаят тая фактура, че непременно ще се плати по б.път, като още след седмица контрагента може да я плати в брой, щото не му се ходело до банката, например.. и ние ще станем хахо, заради ПОРЕДНИТЕ ИДИОТСКИ ПРОМЕНИ.  :laugh:
То не бяха ДДС-сметки, то не беше разкарване до банки за нареждане на ДДС, после нареждане на основата, простотии без край!  ;D
Иначе, благодаря за материалите и разясненията!  :bow:
Поздрави!  :wave:  :give_rose:
Всичко каквото правите от тук нататък трябва да е с новото име на фирмата: СД по ЗДДС, Д1, Д6, уведомления, месечни и тримесечни декларации, ТД и ТК, печат, и всичко, всичко... ::)
Хм, много интересен случай - да не се начисли ДДС за гориво и ПТ ?!
за коя страна става въпрос....ако не е тайна?
по-правилно е: да, няма пари и освен да увеличи приходите - друга възможност не виждам.  :smile1: То, ДДС-то си е следствие на това, ама ти като се хвана за това ДДС, та не го спираш :)))
изсветляването на приходите неминуемо ще доведе на увеличение на вноската за ДДС.  :smile1:

тогава, някои почват да търсят фактури за разходи и цялата система пак се срива до голяма червена каса - и става като омагьосан кръг.
ХХХХХ добре го е написал/а съвета.  :yes3:
...."ЗАХРАНИЛА СЪМ КАСАТА ОТ СМЕТКАТА НА СОБСТВЕНИКА 493"...
А, попитахте ли собственика няма ли друг вариант? Щото, после той може да ви пита защо сте направили така  :wink1:
Никакво значение няма - по принцип..
за другото - четете ТЗ.
Една тежка, тромава и безсмислена структура беше създадена през 2006г. и то - със закон. :blink:
Спокойно можеше да бъдат задължени само одитираните предприятия да публикуват отчетите си и то по ел-път ..
Другите - не са интересни! Определено!
Като гледам при нас колко хора са ангажирани в местния клон на ТР... лудост, истинска лудост е това!
Нека си го има имотния регистър, но това с търговския е пълна простотия!
Колко пъти ще пишем, че в една малка България отчетите и декларациите за годината трябва да ги приема една институция?
Сякаш сме САЩ?! А, сигурно и там не е така..
Но не - всички дошли на власт смятат, че с такива служби се намалява процента на безработицата :)
Все нови и нови структури - но, все държавни! :(
После всички се питаме - защо няма пари в държавата за нещо наложително и истинско!
Е, чак такива жестове   :wink1:
Пък и не знам Старосел в кое БТ ходят   ::)
geni_p, просто си преуморена  :smile1:
Хм, dalila - недей, че на мен малко ми трябва, за да го направя :)))
Но, поне си сканирах листчето :)
От кубче - с надпис от горе: ОП "Развитие на човешките ресурси 2007-2013"   :rofl:
 :wave: :bow: :smile1:
Повече от комично, но бележката, упс - предписанието още стои захванато с телбод на страницата, на която му приключих стажа..
Да се смее ли човек, да плаче ли   ::)
Редно ли е според вас:
- Бюрото по труда да дават "предписание" на хвърчаща бележка?  :smile1: и второ:
- "да се изплати обезщетение на р-к по чл.222 от КТ и да се впише в правоъгълен печат срока му /от-до/ и   0г. 1м. 0 дни"?

Разбира се, че е предвидено да се изплати това обезщетение на работника, тъй като той е съкратен на това основание /328, 1, 3/, но едномесечният срок не е изтекъл, но работникът се е явил във фирмата с "предписанието". :wink1:  Това от една страна, а от друга - не съм чувал обезщетението да се счита за трудов стаж.
Може и да бъркам, ама надали... Да, в УП ще му включа осигурителен стаж и доход, но в ТК?
 :wave:
Ще погледна на казуса от прав ъгъл ..
Налице е супефикция. Чл.130 ЗДДС. Издавате фактура без ДДДС на стойността на сделката по НА. Всички последващи оценки по сделката са формални и нямат отношение по НА. То, такива може да си вадите всеки месец и все да са различни :) Не вярвам да сте по МСС, за да правите преоценки /то и там са силлно ограничени/. Впрочем - това няма никакво значение, тъй като при построяване на сградата - вие ще имате завършена строителна УСЛУГА - на съответната себестойност на всеки един обект - предмет на обезщетение за собственика на парцела.
Ето един вариант:
* Завежда се отстъпеното право на строеж по 219 - като нематериален актив със стойността по доставката по НА:
219/412 - клиенти по аванси
* ако в процеса на строеж се продаде на клиент част от правото на строеж:
501/709
и после
709/219
* остатъка от непродаденото ПС:
609/219
и после отива в себестойността на обекта:
611/609
* 412 закривам на Акт 16, когато отчитам приходите от СМР на собствениците /извършените СМР на обектите на собствениците в сградата/ :
412/703 приходи от услуги

пп. не е логично на този етап да бъдат завеждани непостроени обекти като СМЗ.
пп2. ще попитате - какво се случва при завършване на строежа, когато има разлика между себестойността на обектите за обезщетение и стойността им в НА?
Ами - когато себестойността им е под договорените стойности в НА ще отчетете печалба, и обратно - загуба от изграждането на тези апартаменти, офиси, гаражи и т.н.
E, как ще е задължено по нашия закон?
Обясни си по-добре "обратното начисляване"  :)
Успех!
Добре де, на какво основание не начислявате ДДС? Или така - по инерция ..  :wink1:
Основанието за неначисляване на ДДС е вече основание, то да се впише като текст във фактурата. :)