Благодарско за линка, ddqnkova!  :agree:
Много обичам да чета за такива "справедливости"!
 :flowers:
Също.. и за Евро 4 и Евро 5.
Просто товарните автомобили с различните Евро 1-5 заплащат различни такси по пътищата на ЕС.
Разрешителните СЕМТ са едногодишни и  се издават от Европейската конференция на министрите на транспорта (ЕКМТ) на всяка страна и са за многократни автомобилни товарни превози в страните, членки на ЕКМТ. Това са всички страни от Европейския съюз и повечето от Централна и Източна Европа Основното предимство на притежателя на такова разрешително е, че няма нужда да взема еднократни разрешителни за товарните си превози в Европа. Отделно камионите, снабдени с такива документи, преминават през държавите в ЕКМТ, без да плащат пътни такси. СЕМТ-разрешителното дава право на собственика му да извършва товарни превози от една точка до друга между страните, членки на ЕКМТ. Това пести много разходи и време на превозвачите и ги прави по-конкурентни. Всеки търговец или производител, който изнася продукция, иска по-евтин транспорт. Затова всяка транспортна фирма, извършваща международни превози, прави всичко, за да се сдобие с такъв документ, включително като купуват ежегодно по няколко нови коли, които отговарят на всички евроизисквания.
СЕМТ-разрешителните се дават от ЕКМТ на всяка страна членка, а нейните транспортни власти /у нас - "ИА-АА"/ ги разпределят между превозвачите през ноември - декември за следващата година. Документите са три вида според товарните автомобили, за които важат - Евро 1, Евро 2 и Евро 3. За да получи СЕМТ, превозвачът трябва да притежава автомобили със сертификатите Евро 1, 2 или 3. Те се дават от производителя на автомобила и показват, че той има ниско ниво на шум на двигателя и отделяне на газове.
Притежателите на СЕМТ-разрешителни трябва ежемесечно да извършват превози с минимум 8500 километра пробег с товар на територията на страни, членки на ЕКМТ, и не по-малко от една трета от този пробег за всяко тримесечие да е за превоз на товари от и за трети страни, членки на конференцията.
На практика има вторично разпредение на документите, като отнетите от неизрядни превозвачи разрешителни се предоставят на изрядните. Разрешителните се отнемат, когато превозвачът няма 8500 километра пробег със СЕМТ месечно, когато под една трета от пробега му е между трети страни, когато не се отчита редовно или записва в отчета си неверни данни. Така на практика може да се снабдите с разрешително до края на годината или за месечно - зависи с какво разполагат в "ИА-АА" към МТ. Годишното разрешително мисля че струва 1500 лв., а месечното - 130.
За инвойса мисля, че е достатъчно, но за ф-рата на български - както MariyaPavlova е постнала по-долу ППЗДДС - т.5 се вписва  и съответната разпоредба от закона.


След като си го "закупите" ще трябва го инсталирате на комютъра, от който ще го ползвате. Има и някои специфични настройки, които след като ги направите ще се идентифицирате в сайта на НАП.
След това ще отидете на директорията за попълване на "Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните услуги предоставяни от НАП с УЕП на задълженото лице".
или - най-добре вижте от тук стъпките : https://inetdec.nra.bg/eservices.html


За еднофирмено счетоводство Микроинвест ще ви дойде скъпо..
Търсете нещо безплатно..
Какво сега?
Ами ще си ги заведете по документите, които имате /инвойс/.
Ако нямахте въобще документи щяхте да ги заведете по справедливата им стойност..
но за тия неща трябва да се чете ..
СС поне..
Нещо като нелегален внос? :))
Май стоката не е минала през вътрешна митница - няма как да пропуснат да платите ДДС и мито/ако има/.
Питайте, питайте ...шефа :)
току що получих фактура от австрийски транспортен доставчик, който най-отдолу в инвойса беше написал REVERSE CHARGE и нищо друго..
Ааа, текста беше оградил с малки звездички :)

Та, така пишат хората...
и са прави - защото на мен хич не ми е до текста на съответната разпоредба в австрийския закон за ДДС! Нито ще я намеря, нито ще я прочета.
1. С учредяването на правото на строеж е било добре да го заведете като дълготраен нематериален актив. Все пак това вещно право и могло да бъде обект на продажба, докато сградата стигне етап "груб строеж". По принип то влиза в себестойността на сградата или както вие сте избрали "набирателна сметка".  :yes3:
2. С издаването на Акт 16 инвеститорът трябва:
- да остойности всички обекти в сградата /ап., гаражи, магазини, офиси и т.н./
- да закрие авансите към собственика на парцела с издаването на ф-ра/и за извършеното СМР на обектите на суперфикцията. Превишението или намалението спрямо авансите не трябва да ви притеснява - формирате положителен или отрицателен резултат от тези обекти.
- Да заведе счетоводно готовите обекти, които вече са негова собственост - според предназначението им. Тук съм склонен да бъдат заведени като ДМА, на които няма да начислявате амортизации. По правилното е - завеждането им като стока /готов продукт/, тъй като казвате, че скоро няма да има развитие по тяхния статут. При евентуална сделка - ще промените статута им - изписани ДМА/стока при продажба, инвестиционни имоти при наем напр. и т.н. 
Няма какво да се притеснявате - важно е съдържанието пред формата :)
А за това: "Как ви звучи - имоти - стока???" ще ви попитам: Как ви звучи "земята като материал"? Не, не веществената й форма като изкопана земна маса, а самия терен - парцела върху който се строи! : :laugh:
Да, тия мисли още стоят в книжката на един от "капацитетите" в счет. строителство.
Ваш си е избора на размишления...

Чл.45, касаещ  Доставки, свързана със земя и сгради - няма промяна през 2012г., касаеща вашия случай.
 
Основното и определящо според мен е, че имота ви е дълготраен актив, с цел извършване на последващи облагаеми доставки и затова сте ползвали ДК при придобиването му, нали?

Чл.79
(6) Независимо от ал. 1 и 3, за стоките или услугите, които са дълготрайни активи по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане, лицето дължи данък в размер, определен по следната формула:
1. за недвижимите вещи:
            1         
ДД   =   ПДК   x   -----   x   БГ,   където:
            20         
                     
ДД е дължимият данък;
ПДК - размерът на ползвания данъчен кредит;
БГ - броят на годините от настъпване на обстоятелствата по ал. 1 или 3, включително годината на настъпване на обстоятелствата, до изтичане на 20-годишния срок, считано от годината на упражняване правото на данъчен кредит включително;

Абе, къде отиде на чл.27 ?
ето го целия - къде виждаш такова нещо?
Чл. 27. (1) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Данъчната основа при доставка на стоки по чл. 6, ал. 3 и чл. 7, ал. 4 е равна на данъчната основа при придобиването на стоката или на себестойността й, а в случаите, когато стоката е внесена - на данъчната основа при вноса.

(2) Данъчната основа на доставка на услуги по чл. 9, ал. 3 е сумата на направените преки разходи, свързани с извършването й.

(3) Данъчната основа е пазарната цена при следните доставки:

1. (изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) доставка между свързани лица, когато данъчната основа, определена по реда на чл. 26, е:

а) по-ниска от пазарната цена, доставката е облагаема и получателят няма право на приспадане на данъчен кредит или има право на частичен данъчен кредит, или право на възстановяване на платения данък по реда на чл. 81;

б) по-ниска от пазарната цена, доставката е освободена и доставчикът няма право на приспадане на данъчен кредит или има право на частичен данъчен кредит, или право на възстановяване на платения данък по реда на чл. 81;

в) по-висока от пазарната цена, доставката е облагаема и доставчикът няма право на приспадане на данъчен кредит или има право на частичен данъчен кредит, или право на възстановяване на платения данък по реда на чл. 81;

2. (доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) доставка на стоки и/или услуги по чл. 111;

3. безвъзмездна доставка по чл. 9, ал. 2, т. 4.
...........

Казахме вече - подлежите на корекция по чл.79 ал.1. Формулата за определяне на ДДС - irenabrili я написа по кой член е.
Кое не подлежи на корекция е описано в чл.80, но вие не сте там!
той Пламен си има право, но не за всичко е така..

впрочем - остава да кажете с какво цел сте го закупили тоя имот и за какво сте го ползвали. /вратичка има - зависи от отговора ви/.
Не виждам причини загубата от сделката да не е данъчно признат разход.

По ДДС-то...
при така посочените суми на двете доставки - ДДС за внасяне излиза 37500 лв.
Ако продажбата на имота се извършва от ЧСИ, акционерното дружество не начислява и внася ДДС-то, а това го прави ЧСИ. От последният само трябва да си получите протокола за начисленото от него ДДС.
това пита счетоводителя на АД-то ли?
В алинея 2, изречение първо:
"парично обезщетение са изплаща, когато временната неработоспособност е настъпила до 30 календарни дни след прекратяване на трудовото правоотношение и за не повече от 30 дни".
Ей тия последните 30 дни какви са - календарни или работни?  :hmmm:
Благодаря!  :bow: