ТБ „ТОКУДА БАНК” АД


BIC код: CREXBGSF
BG36 CREX 9260 3114 5494 01
Не казвате какъв режим сте избрали?

чл.45
(3) Освободена доставка е и доставката на сгради или на части от тях, които не са нови, доставката на прилежащите към тях терени, както и учредяването и прехвърлянето на други вещни права върху тях.
...
(7) В случаите на доставка по ал. 1, 3 и 4 доставчикът може да избере тя да бъде облагаема.

А, относно увеличението на данъчната основа /само ако изберете доставката да е облагаема/   е казано в чл.26 ал.3.

пп. ЗДДС - ДР
5. "Нови сгради" са сградите:

а) които към датата, на която данъкът за доставката им е станал изискуем, са с етап на завършеност "груб строеж", или

б) за които към датата, на която данъкът за доставката им е станал изискуем, не са изтекли 60 месеца считано от датата, на която е издадено разрешение за ползване по реда на Закона за устройство на територията.
Нещо не ми харесва организацията на счетоводството по изписване на продадената продукция..
Начини има много, но това което обяснявате..
Аз си правя натрупана себестойност - стойностите на разходните елементи за всеки нов месец натрупвам към старите и така се получава средна себестойност за периода на п-вото. И при първи продажби - изписвам нея.. Така и в следващите месеци.. В края на годината имам непродадена продукция пак по средна себестойност. В началото на следващата година - при продажби - изписвам нея...
Е, има и други варианти.. стига да е по-лесно и ясно :)
Операцията, за която говорите е в обхвата на Закона за мерките срещу изпирането на пари, тъй че не става.
разбира се, че могат да дойдат без покупка - колко му е да дойдат от съседен пчелин..
Е, могат да прелетят и от Гърция, от Македония..
В първият случай ще имаме ВОП, във втория - безмитен внос :)
точно със сумарното отчитане на работното време може легално да се работи в събота.
например 5 дни х 7ч. + 1 х 5  :smile1:
а, може и повече от 40ч.
Лихвата е договорената между двете лица.
Но, както казвате "да не се отконявам данъчно" :))) - направо си е супер 10%.  Верно.
Добре, разбрахме за колата, но тя е ПОКУПКА, а не продажба и не формира облагаем оборот за регистрация по ЗДДС.  ;D

пп. просто си заведете счетоводно колата като актив и неслушайте много-много тия от НАП.
Те, ако много знаят - няма да работят там! :)))))
Може би питате за Д6 ?
Въвеждате си кода за само начислени и стартирате Д6. Така не излиза данъка.
Това може да видите, след като направите запис на дискета и и даде печат на Д6.

Ако вече имате изготвена Д6, като изплатени - тогава отваряте дискетата и в NRA6 внимателно изтривате сумата на данъка. Затваряте със сейв.
След многото коментари, да питам /като за последно/ относно СОЛ.
През 2013 ще се подава ли Д1 на СОЛ, не внесъл осигуровките за месеца?
Мерси!  :bow:
Това е единствения начин - чрез нотариус да се извърши покупко-продажбата.
Е, може и с договор за наем между ф.лице и ЕООД-то, но тогава ф.л. ще формира облагаем доход.
имуществена санкция в размер от 300 до 500 лв.
То, други сметки няма вече..
Тези суми за год.изравняване се декларират и съответно - внасят..
"Новите" осигуровки за 2013 - също се декларират и внасят ..
И ако всичко е точно - сметката ще е занулена  :smile1:
Три пъти мери - един път режи :)

Е, поне имате избор... че понякога няма такъв! :)
Хм, приемате ли, че това ви е изгодно? :)

Да питам аз - защо във фактурата има начислено ДДС от доставчика?
Купувачът на този автомобил защо не е показал картончето с рег. по ЗДДС? Една справка в системата и фактурата щеше да е без ДДС!
Набутали сте се!
Вариантите са:
- да поикате анулиране на фактурата и издаване на такава без ддс от доставчика.
- да искате платеното ДДС от данъчните власти в страната-доставчик, чрез системата на НАП за възстановяне на ДДС от страни, членки на  ЕС.

Третият вариант е да начислите  с Протокол по чл.117 ДДС върху крайната сума  в инвойса и да го включите само в дневника за продажби.
Да - ДДС върху ДДС, но такъв е закона. Но, като гледам какво сте я свършили - май сте паралии ....  ::)
Първо да питам - тая смачкана и замръзнала продукция не е ли по вина на доставчика от ЕС?
Ако с тоя протокол от контролиращ орган може да го убедите - нека ви пусне КИ.
И тогава - няма проблем.
Може проблема с качеството на стоката да е и в транспортната фирма..

Ако не мине "номера" - за цялото количество по инвойса си съставяте протокол по чл.117 и го включвате в дневниците за покупки и продажби.
За брака,  ако го приемете за ваша сметка - ами, бих отразил протокола със знак + в дневника за продажби или със знак минус  в дневника за покупки.