И да бъде нова, а не втора употреба.
Не намирам задължение за изплащане на обезщетение по чл.222, ал.1, както и другите две алинеи.
Нещо да пропускам? да не се изложим, че няма да изплатим облезщетение. :smile1:

Текста на ал.1 гласи така:
При уволнение поради закриване на предприятието или на част от него, съкращаване в щата, намаляване обема на работа, спиране на работата за повече от 15 работни дни, при отказ на работника или служителя да последва предприятието или неговото поделение, в което той работи, когато то се премества в друго населено място или местност, или когато заеманата от работника или служителя длъжност трябва да бъде освободена за възстановяване на незаконно уволнен работник или служител, заемал преди това същата длъжност, работникът или служителят има право на обезщетение от работодателя.
Какъв е смисъла, това да влиза в сила от 14.05. тогава? Все пак този отпуск е и като мярка във връзка с извънредното положение. Преди това защо да толерират тези които са ползвали дълъг неплатен отпуск?!
Смисълът е, че не всички фирми могат да стартират дейноста си от 13-ти май. Недостиг на средства за закупуване на суровини, материали, стоки; - липса на пазари и купувачи.
Затова някои работници все още ще са в принудителен отпуск, оформен като НПО - 60 дни за 2020г..
 tanqbgr,
Авансът е облагаем оборот по ЗДДС, но в Приложение 2 на оперативната програма "И и К" искат да бъде посочена стойността на оборота (нетните приходи от продажби) за месец април 2020 г. (в лева).
Така, както се изискват за 2019г. да бъдат посочени приходите от продажби:
- в Годишната данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО за 2019 г. (част V, шифър 0110 „Нетни приходи от продажби“) или,
- Годишната данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2019 г. (Приложение 2, Част III, шифър 2-30011 „Нетни приходи от продажби“).
Иначе, няма да има съпоставимост на данните.
Здравейте
Ако имам авансово плащане през 04.2020 с който надвишавам средно мес. оборот за 2019г.
Мога ли да участвам в проекта от 3000 до 10000лв.
Авансат счита ли се за оборот при положение че зделката е приключена 05.2020
Силвия, до кой клас изкара?
Доколкото разбрах , за да кандидатствам по този проект за "Подкрепа на микро.....и т н" трябва да направя регистрация в ИСУН 2020 и след това от там да се подават всички необходими документи. Много сложно ми се струва , но сядам да го разгледам.
За нас никога нищо лесно няма. И всичко ново - трупат на нас да правим. :cray:

Като гледам - първата ни работа е да им направим пълномощни за подаване и да отиват да си вадят удостоверения от общините - че напират вече.
Леко съм учуден, че не искат такова от НАП, а от общините. Защото не много фирми имат  вземане-даване с общините.
И според мен - до 30.06. ще корегират данъчната сметка.
Ще се опитам да го напиша по-кратко, пък дано съм прав.
УСЛОВИЯ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ:

1. Всеки работодател, който отговаря на 6-те изисквания по т.3 от ПРОЦЕДУРАТА за кандидатстване.

2. Работодатели:

А.  Които, въз основа на заповед на държавен орган, са преустановили работата на предприятието, на част от предприятието или на отделни работници.. / по т.4 от Процедурата/.

Б. Които, са преустановили работа.. ИЛИ установили непълно работно време..,
но декларират И намалени приходи от продажби не по-малко от 20%.
Т.е.  кумулативно 5.1 или 5.2  +  5.3. /по т.5 от Процедурата/.
Не.
Задълженията ви стоят и изплащащите от НОИ ще ги видят.
извинете за тъпия въпрос ,ако 2019 оборота ми е 14000 а 2020 е 12000 спада колко процента е
Базата е 14000 - това е 100%
12000 са 85.7142% от 14000.
100% - 85.7142% = 14,2858% - това ти е спада за 2020г.

За да ти е поне 20 процента спада спрямо 2019г., то оборота за 2020 трябва да ти е най-много 11200лв.  / 14000х20% - 14000 = 11200 лв./.
Е, може и по-съкратено, но така се разбира по-добре.
Добре беше казал един бивш министър да не се дават помощи, а поръчки и работа.
Те поръчките и работата са за едни други хора.. :smile1:
Благодарности за информацията! :good:
Остава да видим документите, които ще приемат бюрата по труда.
На сайта на АЗ има вече надпис:
 Изплащане на компенсации за запазване на заетостта - Предстои публикуване на информация.
Хотели, транспорт, търговия на дребно, но не всички. Това е към момента проект. Какво ще е окончателно, не се знае
Хм, мисля че и не малко производства ще бъдат включени.
Точно това значи.
Програмите, какво? Начислявате си пълен работен месец със заплати и си ги получавате.
В Д1 - същото.
До отмяната на извънредното положение.
А това, че сте си били в къщи, а не на работа - това е "бонус" по ЗМДВИЗ. :smile1:
Хахахааааа....
както ..и са подадени всички декларации обр.1 и 6, както и Декл. по чл.73, ал.6 ! :)))))))))
Вчера писах служебни бележки на трима - пътуват от близките села..
Свободен текст - данните на фирмата, на лицата от къде са, за къде пътуват, че строителния обект е в града.. За понеделник ще им свършат работа. Сега - нова мода шентиклер, както казва Хайтов.

Явно, този който я е писал не е никакъв административен капацитет, а и е много зле юридически.
..
Апропо, вчера попаднах на един образец на сл.бележка, който се върти из нета, в който след името на фирмата и служителя се декларира така: "...работи като осигурен/а за всички осигурени социални рискове...". :blink:
Мога да го постна тук, но да не претоварвам аудиторията.
Щом "колежката " е решила и това да включи за информация на полицаите... ще четат и него. :smile1: