Axell, каква фактура? При ВОП имаме придобиване, а не продажба.
Протоколът е единствения документ съгл.ЗДДС.
Писах по-долу - регистрирайте се преди всякакви сделки, доставки, ВОП...и т.н. - т.е. по 100 /1/.
За мен това е най-чистия начин. /най-рахат съм така/ :)
Така и най-лесно се изпълняват нещата в Искането за представяне на документи от НАП, което ще ви изпратят, след като подадете заявлението за рег. по ЗДДС.
Еми, значи всичко е ясно :)
/за любовта, де/ :)

Алфа - хващай ЗДДС - чл.7, чл. 13 и т.н. :)
Айде, успех :)
Ох, ВОД ли см го писал.... ВОП - разбира се :)

За мен стана ясно това:
1. Гъркинята ще открива фирма в БГ и тук ще прода маслините.
2. За да достави маслини от Гърция, едва ли тя /гъркинята/ ще е доставчик. Маслинтите /знам със сигурност/, се купуват на едро от бази и преработватели, които дават най-конкурентни цени, инак - още първата доставка тук ще им залежи..

Ако е друг варианта - да казва Алфа  :)
Най-добре е веднага  доброволна регистрация. Така ще си спестите трудния и тежък труд по изготвяне на Справката за наличните активи. Това е един трънлив път, при който не рядко има отказ от регистрация, а в същото време ще са ви направили проверка или ревизия на фирмата за наличностите.

При варианта, както обяснявате: регистрирани по ЗДДС фирми в Гърция и Бг - като доставчик и получател, на лице е  ВОД. Тези доставки не е проблем да се следят и осчетоводяват. И най-накрая - като продавачи на тази стока в БГ - със сигурност повечето купувачи ще изискват фактури, но с ДДС. От опит - бъдете сигурни!
Разпечатвам ги и ги подписва фирмаджията, за да не стане после - ама аз не знам, то това не е вярно и т.н.
От друга страна - случвало се е, ако няма интернет или се скапе ел.подписq да се подава на ръка в НАП.
Иначе само с дискета става подаването и като се върне отговора от НАП - си го разпечатвам - тоq това е важния документ.
Та, въпрос на личен избор....според мен :)
В един  месец на един р-к имам 2 бр. б.листове.
За брой Приложения №15 към всеки  б.лист - пиша 1.
Но като вкарвам втория б.лист има: Пореден № на Прил.15 - та питам пак 1 ли да пиша или 2, защото не хващам - това за приложенията към всеки б.лист ли се отнася или общ брой приложения?
Мерси! :)
И аз вече не знам къде е проблема....
Прегледах всичко каквото съм изпратил и всичко си е точно - все пак, не за първи път пращам и то по няколко на година..
Яд ме е, че ОТКАЗ-ът е така написан, че и те едва ли знаят какво са искали да кажат !!! :(  ;D :lol: :hmmm:

Както и да е... Ще си ги пусна отново документите вече с Г2 .... не си струва да се ядосвам повече..

Благодаря за мнението, Neilor !:)
Мдааа...и на късмет трябва да разчитаме с тая българска администрация :(
Чудя се как от 6 ГФО - след минути се върнаха 5 отговора, а на този - нямаше.. та, чак днес..дойде?!
Явно някой е гледал да стъкмява багажа за дългата почивка.. пък на Наско ГФО-то - да си чака до 06.05.2012г.
Та, няма да псувам ли..  :rofl:
Аз ги подадох на 22.05. т.г. - тогава нямаше Г2
Нищо не им разбирам...от простотиите на тия..  :blush:
Излиза, че са го държали до сега при тях не прегледано ....и днес ми правят отказ!?

Абе, каквото и да си говорим - няма друга държава като нашата..и това е!
Всичко е заробено и подченено на администрацията, а не тя работи в наша подкрепа!
Тия от АВ - ТР ме разбиха..

На 22.05. изпратих няколко ГФО-та.. всички минаха, само за едно не получих отговор и ето днес:
Отказ № ...
Мотиви:
При извършената проверка .... се установи следното:
Заявлението е по образец сагл. Пр. №Г1 на Наредба №1 от 14.02.2007г. за водене, съхранение и достъп до търговския регистър и е подписано с ел.подпис на търговеца. Към заявлението са приложени сл.документи: годишен финансов отчет, Решение на ОС, пълномощно, Декл. по чл.13, ал.4 от ЗТР и документ за внесена държавна такса.
Съгл. чл.82, ал.2 от Наредба №1 / 14.02.2007г., рискът от грешки при предаване на заявлението към агенцията е за изпращача.
Приложените документи са неотносими към разглежданото заявление.
При така изяснената фактическа обстановка и на основание чл.24, ал.1 във връзка с чл.21, т.4 от ЗТР следва да бъде постановен отказ по Заявление №....
/преписах го дословно/ :)

Как да разбера защо имам отказ?
1. На всички фирми съм подавал с моя ел.подпис и съм деклариран като съставител на ГФО.
2. Абсурд е да е изпуснато нещо друго, тъй като щеше да ми даде грешка..
3. Прегледах си папката на тая фирма, ад не би нещо да не е наред - но, няма!!
Басии..
 :hmmm:
От гледна точка на ЗДДС :
чл.45
(7) В случаите на доставка по ал. 1, 3 и 4 доставчикът може да избере тя да бъде облагаема.

Така че, ако ще е сделката ви ще е без да начислявате ддс - тогава нямате право на ДК за закупените м-ли по ремонта.
Ако изберете да е облагаема - няма да има необходимост от начисляване на вложените м-ли.
Аз лично, бих говорил с купувача на тази тема..

Иначе - правил съм го така: Сделката по продажбата на имота - без ДДС и със СС или Пр. си начислявам ползваното ДДС при покупката на материали и услуги за извършения ремонт. Така ми се струва по-чисто..
Ако е било ремонт...в общия смисъл на думата, не е било нужно да бъде увеличавана стойността на сградата. Все пак едва ли е било преустройство, подобрение, укрепване..
Трябвало е да бъдат изписани на разход../пак казвам - в най-общия случай/.
Сега като продавате - фактурата ще е на стойността на доставката, а вече разликата с отчетната стойност ще е резултат /печ. или загуба/ от тази сделка.
Ако се подава от от съставителя на ГФО, то във формуляра се изписват неговите данни, но за това е нужно да има нотариално заверено пълномощно от управителя. Тогава се попълват декл. по чл.13, ал.4 - с данните на съставителя и декл. по чл.13 ал.5 - от името на управителя.
След като отчетите за подписани от управител и  съставител с печат на дружеството не е необходимо  "вярно с оригинала". Напротив - като  качвате документите за АВ чрез ел.подпис, там има отметка, че документа е оригинал.
Мам,
пак се връщам към въпроса ти ..."предписват да подам Д1 за м 11-2011 год. като посоча дни… в т. 16.2 и т.н." .....
Със сигурност имаш подадена Д1 в НАП, но те приканват да направиш корекция за дните на болнични. Според мен те не са в 16.2, а най-вероятно подадени в 16.3. Ей само това ще е  :)
За това е "минала" Д1 в НАП, но в НОИ искат корекция..

Хайде отивай и после пиши - че ми омръзна с техните измишльотини :(((

пп. Понякога си мисля, че по-лесно бихме се разбрали с Ной, отколкото с НОИ ! :)
Така де, аз как подадох на нова!  :smile1:
майтапа на страна, но все си мисля, че изчезват записи от архива на НОИ!
как - не знам... но вече почнах да се убеждавам  :swoon:
....и втори случай в същата фирма - само че по-късно.
Липсва един запис от 47-те подадени с Д1!
Пак ме викат. Нося всичко необходимо в НОИ и те ми казват - добре, подали сте, но при нас няма записа на ЕГН... и трябва пак да го подадете..
е, подадох..
Добре, че цяло Д1 на фирма не ми се е губило :)
Само по интуиция ще ти отговоря, Мадам Божка, тъй като имах такъв случай с такова писмо.
Просто дните ми бяха в 16.3, а трябваше да са в 16.2.
Така беше ми ги прехвърлила програмата и аз не съм забелязал - все пак тази фирма имаше почти 50 човека...и не съм обърнал внимание.
Та, може и това да е - съвсем лесно..
Е, може и да не е - само споделям.